W celu usystematyzowania wiedzy chciałbym zwrócić się do Szanownych Kolegów z następującymi pytaniami odnośnie wskazanych w temacie serii lokomotyw.
1. Czy jest obecnie możliwe wskazanie roku, w którym to na PKP po raz pierwszy pojawiły się lokomotywy SM42/SP42 i SM31 w malowaniu oliwkowym znanym z miniatur produkcji Piko? Na pewno musiał być to co najmniej rok 1979, bowiem malowanie z tego właśnie roku odwzorowuje oliwkowy model SP42-043 Piko. Czy w związku z tym można uznać za prawdziwą tezę, że przed rokiem 1979 oliwkowych lokomotyw wspomnianych serii jeszcze na PKP nie było?
2. Od którego roku Fablok zaczął malować wspomniane lokomotywy na kolor nazwijmy to "jasnozielony", czyli taki:
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,9299142
https://cyfrowa.stacjamuzeum.pl/zas...ne/po-1945/lokomotywa-spalinowa-sm31-081#main
3. W którym roku zniknęło powyższe malowanie "jasnozielone" na rzecz oliwkowego? Czy znane jest Wam jakiekolwiek zdjęcie z lat osiemdziesiątych, które przedstawia którąkolwiek z wymienionych lokomotyw w malowaniu "jasnozielonym"? Nie kojarzę w tej chwili żadnego. Czy wobec tego można uznać za prawdziwą tezę, że już od początku lat osiemdziesiątych malowanie to całkowicie zanikło na rzecz oliwkowego?
4. Do którego roku malowano na szaro anteny na dachach lokomotyw SP42 i SM42, tak jak ma to miejsce w modelu SP42-043 Piko?
5. W którym roku pojawiły się pomalowane na inny niż czarny kolor tabliczki z serią i numerem lokomotywy umieszczone na kabinie? Np. w modelu lokomotywy SP42-064 Piko (stan na rok 1988) tabliczka ma czerwone tło, a więc w którym roku najwcześniej mogła się ona pojawić z takim szczegółem? Czy chronologicznym błędem będzie przypięcie jej do składu wagonów ze starszymi oznaczeniami np. "Bwixd" (pomijając daty rewizji), które to zostały zmienione od stycznia 1985 roku w tym przypadku na "Bh"?
1. Czy jest obecnie możliwe wskazanie roku, w którym to na PKP po raz pierwszy pojawiły się lokomotywy SM42/SP42 i SM31 w malowaniu oliwkowym znanym z miniatur produkcji Piko? Na pewno musiał być to co najmniej rok 1979, bowiem malowanie z tego właśnie roku odwzorowuje oliwkowy model SP42-043 Piko. Czy w związku z tym można uznać za prawdziwą tezę, że przed rokiem 1979 oliwkowych lokomotyw wspomnianych serii jeszcze na PKP nie było?
2. Od którego roku Fablok zaczął malować wspomniane lokomotywy na kolor nazwijmy to "jasnozielony", czyli taki:
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,9299142
https://cyfrowa.stacjamuzeum.pl/zas...ne/po-1945/lokomotywa-spalinowa-sm31-081#main
3. W którym roku zniknęło powyższe malowanie "jasnozielone" na rzecz oliwkowego? Czy znane jest Wam jakiekolwiek zdjęcie z lat osiemdziesiątych, które przedstawia którąkolwiek z wymienionych lokomotyw w malowaniu "jasnozielonym"? Nie kojarzę w tej chwili żadnego. Czy wobec tego można uznać za prawdziwą tezę, że już od początku lat osiemdziesiątych malowanie to całkowicie zanikło na rzecz oliwkowego?
4. Do którego roku malowano na szaro anteny na dachach lokomotyw SP42 i SM42, tak jak ma to miejsce w modelu SP42-043 Piko?
5. W którym roku pojawiły się pomalowane na inny niż czarny kolor tabliczki z serią i numerem lokomotywy umieszczone na kabinie? Np. w modelu lokomotywy SP42-064 Piko (stan na rok 1988) tabliczka ma czerwone tło, a więc w którym roku najwcześniej mogła się ona pojawić z takim szczegółem? Czy chronologicznym błędem będzie przypięcie jej do składu wagonów ze starszymi oznaczeniami np. "Bwixd" (pomijając daty rewizji), które to zostały zmienione od stycznia 1985 roku w tym przypadku na "Bh"?