W wątku o Polanicy-Zdrój PawełR napisał(a):
Jakie w końcu zamawiasz rozjazdy.
Aby nie zaśmiecać tamtego wątku odpowiem w moim.
Na razie na moduł "techniczny" - Lenz rozjazd podwójny i dwa rozjazdy lewe. Trzeba będzie trochę dłuższe wstawki proste niż to Lenz rekomenduje zastosować ale to wyjdzie w praniu w czasie modelowania w wymiarze rzeczywistym bo bazgraniu na kartce a już w szczególności w komputerze nie ufam
Koncepcja po tych sześciu ponad latach jest taka że jednak nie będzie tzw. ringu bo w środku części "makietowej strychu planuję wstawić biurko do pracy i gdybym za każdym razem gdy potrzeba będzie coś z części "warsztatowej" przynieść miał się czołgać na kolanach pod segmentem to po
nastym razie zacząłbym pewnie szukać gdzie jest schowana siekiera przeznaczona do rąbania drewna do kominka.
W zasadzie to koncepcje są dwie a może i trzy ale część "techniczna" z trzema torami na składy oraz parowozownią i "żeberkiem ochronnym" gdzie stacjonowała będzie lokomotywka manewrowa, której zadanie to umożliwienie wracającej ze stacji/szlaku lokomotywie ustawienie się z powrotem na czoło pociągu a także odwiedziny parowozowni jest już powiedzmy że "w realizacji".
Koncepcja pierwsza to moduł techniczny, łuk R1600 i stacja o układzie wzorowanym na stacji Leśna, którą to kilka lat temu będąc na delegacji w Lubaniu odwiedziłem i obfotografowałem. Jako że stacja jest zajęta przez jakieś sklepy czy hurtownie zostałem "pogoniony" przez zirytowana panią, która zadała pytanie co i po co ja tu fotografuję. Chyba odparłem że jestem miłośnikiem starych stacji ale taka odpowiedź dla "prostych" ludzi jest niezrozumiała jak mi się wydaje, więc oddaliłem się niespiesznie i skorzystałem z 24-krotnego zoomu optycznego w moim aparacie. Poniżej zdjęcie szkicu tej koncepcji, kiepskie ale innego nie udało mi się wykonać pomimo kilku prób. Chyba światło nie te ale innego teraz nie ma.
Druga koncepcja identyczna jak wyżej ale stacja o układzie takim jaki można zobaczyć w Karpaczu, a może można było bo chyba jeden rozjazd jest już tam zdemontowany.
Ta druga stacja wymagałaby już jednak trochę większej długości czyli musiałbym "wjechać" na kaloryfer co mi się niezbyt podoba, ewentualnie ostatni segment byłby zamocowany na zawiasach aby go składać w razie potrzeby.
W obu przypadkach długość użyteczna torów stacyjnych jest "tortowa" ale długość peronu miałaby około 200 cm czyli całkiem nieźle jak mi się wydaje wziąwszy pod uwagę że kursować tam będą pociągi lokalne z maksymalnie 3 wagonami osobowymi i jakimś doczepionym pocztowym być może co w sumie daje około 180-190 cm.
No i trzecia koncepcja to łuki R1200 i prosta wstawka z mostem co pozwoli wydłużyć stację o 40cm ale taki łuk R1600 mnie jednak bardziej kusi.
Jak przyjdą rozjazdy poukładam i zobaczę jak to wygląda w rzeczywistości.
Przydałoby się ze 2 metry strychu więcej no ale może nie należy być zbyt pazernym i cieszyć się tym co się ma
No cóż, będzie to taka trochę "tortowa" makieta ale jej zadaniem ma być prezentacja taboru bo rozkłady jazdy i daty rewizji że o tzw. przydziałach nie wspomnę w ogóle mnie nie pasjonują
...
No i na koniec aby trochę rozwiać obawy PawłaR o nikłej szansie na dożycie momentu, w którym tę moją makietę zobaczy zdjęcie obrazujące że coś tam się na tym moim strychu dzieje.
To znaczy działo chyba kilka miesięcy temu no bo ja pracuję w trybie 7/24 czyli 7 godzin dla modelarstwa i 24 tygodnie wolnego. Postaram się zamienić te tygodnie na dni bo też chciałbym przed e-meryturą ten strych i makietę zakończyć no bo na e-meryturze to już tylko po lekarzach się chodzi i na nic czasu podobno nie ma
Dzięki temu że pofatygowałem się przed chwilą na strych aby wykonać to zdjęcie już wiem gdzie schowałem latarkę !!!
No i na koniec tego przynudzania, na zdjęciu można zobaczyć kilka "narzędzi" zakupionych
sami wiecie gdzie ale proszę o miłościwe potraktowanie kupującego.