• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Makieta kolejowa H0

Skupniak

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
Dzień dobry jestem tu nowy i początkujący. Mam na imię Mateusz. I mam pytanko do profesjonalistów. Chcemy zrobić sobie makietę z żoną doszedłem do porozumienia po 3 miesiącach i mam miejsce na makietę w sypialni. Moje wymiary to 270 cm na 120 cm i nic więcej już nie wejdzie 2 lata temu kupiłem zestaw startowy Piko sterowanie cyfrowe i dokupiłem parę flexsów i torów Piko. I po 2 miesiącach robienia planów już jadą do mnie moduły i plan torów zrobiłem i właśnie tu jest najważniejsze pytanie czy ten układ jest dobry i czy on ma sens. Na makiecie będzie jeździć 1 lokomotywa z 4 wagonami osobowymi i 2 lokomotywy lub 1 z wagonami towarowymi. I czy na tym planie będą normalnie się mieściły pociągi i czy ten zestaw cyfrowy mi to wszystko pociągnie bez żadnych dodatkowych kabli i lutowania. Dziękuję za odpowiedzi
Screenshot_20250323-215618.png

Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.993 53 5
Witaj na forum :)
Sam układ nie jest zły, ale jeśli kolega chce puszczać maksymalnie 2 pociągi, to torów jest za dużo.
My to nazywamy ujeżdżalnią, bo na tak małej powierzchni, przy tylu torach nie ma zbyt miejsca na "dekoracje".
Przy Twoich założeniach, zrobiłbym tak:
https://forum.modelarstwo.info/thre...io-leniwych-początkujących.14063/#post-188439

Polecam cały temat, który założyłem specjalnie na takie okazje. Może coś Ci się spodoba lub zainspiruje.

Aby zrobić to "z głową" i abyśmy mogli pomóc, potrzebujemy informacji.
Czy jest opcja wydłużenia do 3m ?
Jaka epokę kolei ma być odwzorowana?
Czy zależy Ci na jeżdżących pociągach, czy makieta ma być ozdobą i będziesz robił krajobraz?