• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 (1:87) Makieta dla syna

Reakcje
0 0 0
#1
Zanim zacząłem czytać to forum zbudowałem makietę dla syna. Wszystko co robię na makiecie pochodzi z moich zapasów sprzed 25 lat. Czytając to forum doszedłem do wniosku że czas na zmiany. Ostatnio od kolegów na forum nabyłem więc deki i Multimausa. Poniżej układ torowy jaki przybiłem do sklejki. Całość zrobiona na Piko-U. Ze względu na ilości torów jakie wciąż posiadam w szafie oraz moją drugą połowę, nie mam możliwości przejścia na A-gleisy. Całość torów będzie demontowana bo chcę wsadzić pod spód korek a tory zaszutrować.

Proszę o konstruktywną krytykę.

dla mikiego12.jpg
 
OP
OP
M
Reakcje
0 0 0
#2
Dwa dni i żadnej krytyki?? Napiszcie coś bo popadnę w samozachwyt.............

Tak jak napisałem tor i tak będę demontować, więc wszelkie zmiany są możliwe. Tunel jednotorowy musi gdzieś na makiecie być, bośmy go razem z synem już wykonali.
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.010 84 11
#3
Długa,kręta i pod górkę droga przed Tobą bo tory Piko-U to cała masa kłopotów o ile nie podejmie się za wczasu odpowiednich
kroków.Niestety są one czaso i pracochłonne.DCC uprości tylko i wyłącznie sterowanie lokomotywami,cała reszta będzie niestety po startemu.
Wiem co piszę bo sam mam makietkę na U-profilach,zrobiną z uporem maniaka (bo pasują do kolekcji strych pikolców).W skrócie chodzi o to
że dawne wyroby Piko stosowane na dłuższą metę to jedna wielka potencjalna awaria.Moja makieta działa bez problemu bo np wszystkie
mechanizmy rozjazdu rozbieralem i srebrzyłem styki,a zasilanie torów zrobiłem dolutowujac do kazdego kawałka szyny kable zasilające
i lącząc je z magistralami zasilajacymi.Jak chcesz wiedzieć więcej odszukaj czeluściach forum mój wątek pt Makieta mały tort.Ja w każdym razie
trzymam kciuki żeby wystarczyło Ci siły,cierpliwości i samozaparcia do skończenia całości.
 

statom

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#7
Tak, jak kolega stare tory napisał, pomyśl nad zmianą torów na A-gleis lub inne. Prócz tego co wymienił widzę jeszcze jeden plus takiego posunięcia. W tym momencie przy tym układzie torowym nie ma miejsca na taki mały szczególik jak peron :). Gdzie zatrzymasz skład osobowy, żeby zabrał pasażerów;) ? - na rozjazdach? A-leis mają rozjazdy łukowe i te które masz na prostych, nazwijmy stacyjnych można przesunąć na łuki i będzie wtedy gdzie zatrzymać skład osobowy. Na prawdę polecam zmianę torów i od tego bym zaczął. Na początek jak chcesz to mam parę torów łukowych, mogę się podzielić :)
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.733 52 5
#8
Tomek, przecież może mieć stację na lewym łuku :) A perony po obu stronach torów.
Merevel - te esy na bocznicach - popieram - wyprostować, a sam układzik jest gites (y)

Może uda Ci się opchnąć ten złomek i kupić A-gleisy, ułatwiłoby Ci projektowanie i wykonanie :)

Działaj, bo widzę, że idziesz w dobrą stronę ! :)
 

statom

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#9
Ja tam jestem "zboczony" i dla mnie peron musi być prosty jak drut :) ale słusznie prawisz, Kris, można perony zrobić na łukach. Nie mniej jednak skłaniałbym się ku wymianie torowiska :)
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.010 84 11
#10
Tak, jak kolega stare tory napisał, pomyśl nad zmianą torów na A-gleis lub inne.
Niczego takiego nie napisałemo_O, opisałem natomiast jakie kłopoty może mieć ktoś kto chce robić makietę na U-profilach i jak im,tym
kłopotom,może przeciwdziałać.Zrobilem swój tort na U-gleisach i jestem z niego całkowicie zadowolony:) ,ale wymagało to sporego samozaparcia
(czyt.uporu) i jeszcze większego nakładu pracy,ale warto było.
 
OP
OP
M
Reakcje
0 0 0
#13
Na wniosek najbardziej zainteresowanego czyli mojego syna, nastąpiła zmiana w układzie torowym.
Odcinki proste już podkorkowane, łuki czekają weekendu.
W załączeniu fotka tunelu który zrobiliśmy jakiś czas temu z synem. Niestety trawka jest stara - z czasów DDR, ale i na nią przyjdzie pora. Wiem do Daniela trochę mi brakuje :D
dla mikiego18.jpg
DSC04293.JPG
 
OP
OP
M
Reakcje
0 0 0
#15
szczerze mówiąc to planowałem tam jakiś niewielki przemysł, coś ala pikowska fabryka walizek. Lokomotywownię chciałem umieścić na bocznica trzytorowej.

a co do samej makiety to zakorkowane są już wszystkie tory oprócz właśnie tej bocznicy. Zrobię ją gdy już będę widzieć co chcę przy niej postawić. W końcu od tego zależy rozstaw pomiędzy torami.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.733 52 5
#16
Tą potrójną bym zostawił jako bocznice odstawcze. Co prawda niewiele się na nich zmieści, ale będzie logiczniej i ta szopa tam u góry.

Działaj i pokazuj (y)
 
OP
OP
M
Reakcje
0 0 0
#17
Też doszedłem do wniosku że przemysł na górnej bocznicy będzie bez sensu, bo musiałby być odwrócony rampą do ściany, a poza tym zasłaniałby składy. Jednym słowem tam ląduje szopa :)

Poniżej fotki z korkowania.

Ponieważ praca szła bardzo powoli zaangażowałem żurawie.
DSC04294.JPG

DSC04300.JPG

Pomimo braku torów znaleźli się chętni do przejażdżki....
DSC04299.JPG

na wycieczkę w góry.
DSC04301.JPG

Torowisko już kompletne. No prawie, zostały jeszcze do zrobienia bocznice.
DSC04303.JPG
 
OP
OP
M

merevel

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#18
Dostaliśmy pod choinkę magazyn kolejowy Burgstein, Piko 61824. Chcę go ustawić tam gdzie na planie znajduje się pomarańczowy budynek. Na jakiej wysokości oraz odległości w poziomie (skrajnia) względem główki szyny powinna być krawędź rampy załadunkowej??
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
B
Planuję 14
Planuję 64
Planuję 117
Planuję 272
Planuję 31

Podobne wątki