Projekt RING'u został jednak zakończony w wersji wklęśniętej na bazie oryginalnego planu stacji Szczytna, najlepszy i najbardziej dojrzały jak do tej pory. Poza tym stacja Szczytna z lewej strony przypomina wręcz oryginał, z prawej głowica rozbudowana do odgałęzienia szlaku jednotorowego Frem0. Ponadto od dołu fikcyjna stacja wąskotorowa, odłączana od stacji Szczytna i stanowiąca w razie konieczności stację przelotową wąskotorową w pełni wyposażoną jak przystało na stację węzłowoą z koleją normalnotorową, czyli przeładunek poziomy za pomocą rampy przeładunkowej, czoło do załadunku wagonów normalnotorowych na wózki podosiowe wąskotorowe, obrotnica wąskotorowa z szopą i wąskotorowe bocznice.
projekt zajął mi 3 lata, ale warto było wszystko przemyśleć. Główne założenia to :
- stacja Szczytna jako stacja węzłowa z podłączonym szlakiem jednotorowym,
- stacja Szczytna z dołączanymi modułami przelotowej stacji wąskotorowej z rampą przeładunkową i czołem do załadunku wagonów normalnotorowych na wózki podosiowe,
- odgałęzienie RING'u podłączające kolejny szlak jednotorowy,
- stacja techniczna na maksymalnie dużą ilością składów odstawczych, udało się zaprojektować aż 13 torów po 4 metry każdy, na końcu przesuwnica dla lokomotyw.
- łuk wklęśnięty stacji Szczytna zgodny z oryginałem oraz łuk wklęśnięty szlaku 2-torowego dający możliwość obejrzenia składu pociągu od strony wewnętrznej zakrętu,
Ciekawym rozwiązaniem jest również bliskość wzajemna 2-ch pulpitów sterowniczych, wystarczy obrócić się na krzesełku i wszystko pod ręką.
I jeszcze prośba do Pawła Piotra Miśkowca o sprawdzenie projektu sygnalizacji.