• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta clubOwa "RING"

OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
Przy takim tempie zmian, myślę że do końca roku powstanie jeszcze kilka wersji.
Paweł, zaraz dostaniesz kolejne rysunki do cięcia i klamka wtedy zapadnie !!!
Poza tym zawsze projekt jest najtrudniejszy, a wykonanie, jak znasz już mnie i Daniela, to wiesz, że będzie w mgnieniu oka :)
Skrzynki na stację twowarowo-odstawczą są przecież gotowe, tak samo łukowych skrzynek jest 8 szt. już gotowych.
A nie cieszysz się, że będziesz miał ok.18 m wąskiego toru do przejechania swoim taborem Oe ?

A to podział na obwody zasilania ze wzmacniaczy Uhlenbrock Power 8 (7A) i rozmieszczenie puszek LocoNet dla Fredów.
Linie przerywane to fragmenty toru z odciętym zasilaniem, jako zabezpieczenie gwarancyjne dla sygnału S1. Zderzenie dwóch rozpędzonych składów o masie ok 20 kg każdy, nie wróży nic dobrego, więc pewność przy podaniu S1 na szlaku musi być ! Stacja "Szczytna" jest monitorowana przez dyżurnego przez cały czas, który to w razie konieczości ma pod ręką przycisk "EMERGENCY STOP" w postaci naciśnięcia jednego z pokręteł manipulatora.
Pomarańczowy odcinek na stacji odstawczej, to odcinek przełączany na Roco Multimaus do celów składania składów ma dolnym torze.

Powstał też projekt pulpitu cyfrowego Uhlenbrock na LocoNecie.
Dwa pokrętła to manipulatory, którymi można sterować dwoma odrębnymi lokomotywami (zamiast Freda).
Na torach stacji i na szlaku przed posterunkiem odgałęźnym linie diodowe wskazują zajętość toru.
Na torach stacji przy semaforach wyjazdowych są przyciski z diodowym potwierdzeniem do ustawiania przebiegów, odrębnie na wschodniej i zachodniej głowicy stacji.

Pulpit i elektryka.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
No i pojawiły się na prawej głowicy stacji i na stacji wąskotorowej urządzenia sterowania ruchem : kanały pędniowe, napinacze, skrzynie napędów zwrotnicowych, rygle, zwroty załomne i odchylne...
Ciekaw jestem czy poprawnie zaprojektowałem ? Oto pytanie do mistrza ceremonii Pawła Piotra :)
Poza plikiem w jpg załączyłem też pdf, aby lepiej przyjrzeć się projektowi.
Sc(R).jpg

U góry po lewej widać dwa pulpity i dziurę na centralę Loconet Uhlenbrocka :
- lewy pulpit jako wyświetlacz graficzny, gdzie sterowanie rozjazdami i semaforami kształtowymi będzie za pomocą dźwigni nastawczych niebieskich i czerwonych produkcji h0-fine.de
nastawniki.jpg
- prawy pulpit będzie na bazie Uhlenbrocka (według standardu Siemensa) jako elektryczny pulpit sterownicy i graficzny zarazem, sterujący rozjazdami i sygnalizacją świetlną na obszarze posterunku odgałęźnego.

W rygle wyposażyłem tylko zwrotnice wjazdowe. Rozjazdy do torów bocznicowych (w tym anglik na środku stacji) będą wyposażone w zamki na kluczyki. Pozostawiłem dwa napinacze do anglika, zakładając że nie zmieściły się w budynku nastawni.

Sc(R).jpg
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
Dzisiaj przedstawiam układ pędni po lewej stronie stacji. Nie znam się zbytnio, ale postarałem się coś poczytać w tej materii i powstał taki oto projekt. Elementy kanałów pędniowych, załomów, wieszaków, rygli produkuje firma Weinert, ale o tym w poście jak będziemy układać na makiecie.

SC-L.jpg
 
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
Przyszły zamówione u Waltera (Walter-Weichen.de) 4 ostatnie brakujące rozjazdy łukowe o promieniu 4500/2500 do głowic stacji Niekłańsk. Mają imponującą długość ok.80 cm.

Załącznik pocztowy.jpeg


Projekt RINGu wchodzi już w fazę realizacji. Zaznaczone na zielono segmenty nie są jeszcze wykonane. Zmianie (uproszczeniu) uległy segmenty stacji towarowo-odstawczej. Czas na układanie torów.

Ring 11.png
 
Ostatnio edytowane:

Arti55

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
124 0 0
Przyszły zamówione u Waltera (Walter-Weichen.de) 4 ostatnie brakujące rozjazdy łukowe o promieniu 4500/2500 do głowic stacji Niekłańsk. Mają imponującą długość ok.80 cm.

Projekt RINGu wchodzi już w fazę realizacji. Zaznaczone na zielono segmenty nie są jeszcze wykonane. Zmianie (uproszczeniu) uległy segmenty stacji towarowo-odstawczej. Czas na układanie torów.
Imponujący projekt. Myślę Konrad, że jak na żywo zobaczę skalę 0, to złapię bakcyla na dobre.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
Projekt RING'u został jednak zakończony w wersji wklęśniętej na bazie oryginalnego planu stacji Szczytna, najlepszy i najbardziej dojrzały jak do tej pory. Poza tym stacja Szczytna z lewej strony przypomina wręcz oryginał, z prawej głowica rozbudowana do odgałęzienia szlaku jednotorowego Frem0. Ponadto od dołu fikcyjna stacja wąskotorowa, odłączana od stacji Szczytna i stanowiąca w razie konieczności stację przelotową wąskotorową w pełni wyposażoną jak przystało na stację węzłowoą z koleją normalnotorową, czyli przeładunek poziomy za pomocą rampy przeładunkowej, czoło do załadunku wagonów normalnotorowych na wózki podosiowe wąskotorowe, obrotnica wąskotorowa z szopą i wąskotorowe bocznice.

projekt zajął mi 3 lata, ale warto było wszystko przemyśleć. Główne założenia to :
- stacja Szczytna jako stacja węzłowa z podłączonym szlakiem jednotorowym,
- stacja Szczytna z dołączanymi modułami przelotowej stacji wąskotorowej z rampą przeładunkową i czołem do załadunku wagonów normalnotorowych na wózki podosiowe,
- odgałęzienie RING'u podłączające kolejny szlak jednotorowy,
- stacja techniczna na maksymalnie dużą ilością składów odstawczych, udało się zaprojektować aż 13 torów po 4 metry każdy, na końcu przesuwnica dla lokomotyw.
- łuk wklęśnięty stacji Szczytna zgodny z oryginałem oraz łuk wklęśnięty szlaku 2-torowego dający możliwość obejrzenia składu pociągu od strony wewnętrznej zakrętu,

Ciekawym rozwiązaniem jest również bliskość wzajemna 2-ch pulpitów sterowniczych, wystarczy obrócić się na krzesełku i wszystko pod ręką.

I jeszcze prośba do Pawła Piotra Miśkowca o sprawdzenie projektu sygnalizacji.

Ring 8.jpg
 
Ostatnio edytowane:

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.944 15 2
Czy fakt, że jeżdżąc "zgodnie z ruchem wskazówek zegara" nie można wyjechać z ringu to zamierzony cel? Wszystkie pociągi przyjeżdżające z zewnątrz będą pojawiać się z tej samej strony.
 
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
Dzięki Mateusz, w sumie to zwróciłeś mi uwagę na coś, co nie do końca zauważyłem, więc poprawiłem projekt jednym prostym połączeniem, którym będzie most o długości 200 cm nakładany na przyczółki.
To rozwiązanie daje z obu wjazdów na RING możliwość bez konieczności zmiany czoła lokomotywy powrót składu na szlak, z którego przyjechał.
Ponadto cały odcinek toru 6 (łącznica przez most) ma długość 440 cm od rozjazdu do anglika, co daje możliwość zastosowania dla całego składu np. wagonów osobowych oświetlonych przez DCC (max. 400 cm), zastosowanie modułu pętli do automatycznej zmiany polaryzacji napięcia na tym odcinku.

Ring 8a.jpg
 

Załączniki

Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.944 15 2
Nie jestem specjalista ale wydaje mi się bardzo wymuszone rozwiązanie . Pociąg opuszczający stacje za chwile powraca na nią by opuścić ring.
 
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
Mateusz, no co Ty ???
przecież po RING'u można i należy pojeździć po co najmniej 10 okrążeń, aby porobić zdjęcia i filmy z różnych zakątków RING'u. Potem można odstawić na stację odstawczą a na koncu wrócić na szlak, z ktorego się przyjechało, czy też wybrać się na drugi szlak.
Ponadto, to jest skrót myślowy, RING ma swoje ograneczenia i założenia, więc nie wszystko zawsze się da. I tak będzie to najlepszy RING w Europie, moim zdaniem lepszy nawet od tego w Sande, nie wspominając już o RING'ach w Berlinie, który jest też większy ale słaby. Żaden nie ma przekątnej, aby zawrócić pociąg i zmienić kierunek jazdy na RING'u bez zmiany czola lokomotywy.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
Sam już nie wiem co mam sądzić o tym, że ciągle projektuję ten cholerny RING i za każdym razem jest jakiś nowy pomysł. Mam nadzieję, że to już ostatni pomysł na RING 0/0e...

Ale jedno jest pocieszające : są już 4 skrzynki stacji odstawczej, 2 proste skrzynki szlaku i skrzynki całej stacji 0 i 0e.
Nowe skrzynki łuków o promieniu 2,0 m (zamiast poprzednich 2,5 m). Ring stał się bardziej kompaktowy i dużo mniejszy od wersji w "ósemkę". Z pomysłu "ósemki" zastosowałem ideę wklęśniętego szlaku 2-torowego, co daje możliwość zobaczenia stojąc na zewnątrz ringu, jadący skład w łuku wklęśniętym. Ponadto skrzynek łukowych jest 6 jednakowych sztuk o długości każda ok. 1,7 m.
Szlak po przeciwnej stronie stacji ma skrzynki o szerokości takiej samej jak stacja 0, czyli 920 mm.
Ciekawym jest również to, że na początkach głównych łuków 2,0 m ringu są łuki pośrednie o promieniu 4,5 m (w tym rozjazdy łukowe na głowicach stacji R=4,5 m).
Na środku most Hackbrücken o długości 105 cm podnoszony oburącz do góry w celu swobodnego przejścia.

Ring 2w.jpg
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.944 15 2
Projekt ważna rzecz. Ale z drugiej strony choć byś projektował jeszcze 20 lat to i tak będą inne pomysły które zechcesz wprowadzić.
Myślę, że trzeba po męsku powiedzieć GOTOWE i przejść do materializowania.
 

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
549 1 0
Sam już nie wiem co mam sądzić o tym, że ciągle projektuję ten cholerny RING i za każdym razem jest jakiś nowy pomysł.
Trzeba przerzucić się na samoloty w 1:48 :) (choć mnie osobiście skusiły ostatnio trzy w 1:32 czyli w jedynce :D)

A jeśli już ma to być kolej to może RING powinien być tylko szlakiem gdzie pospieszne będą zaiwaniać a osobowe się wlec a z tego posterunek odgałęźny do jakiejś stacji czołowej ("normalnej" albo technicznej) usytuowanej wewnątrz RINGu i drugi na zewnętrzne moduły ?
 
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
Ring bez stacji węzłowej, jeśli będzie stał sam, a tak zapewne będzie, stanie się nudnym i nie ma sensu.
Stacja musi być, tym bardziej, że wszystko już jest !!!
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki