• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta clubOwa "RING"

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
Jest jeszcze jedna wiadomość, firma Kiss wycofała się z produkcji modeli w skali 0, została tylko przy skali 1, za to firma KM1 zapowiedziała produkcję 2 parowozów w skali 0.
 
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
Zakończyłem już malowanie i oświetlenie hali, czekam jeszcze na regały do rozpakowania kanonów i zaczynam budowę RINGu.Parowozownia już stoi na miejscu docelowym i czeka. Oto finalny projekt RINGu, na planie mam jeden ciekawy rozjazd DKW typu Bäselera.

Club0.jpg

Ring 2023.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
Fajnie to wygląda, ale układ torowy głowic stacyjnych miejscami wydaje się trochę dziwny - ale trudno mi to jednoznacznie stwierdzić, bo nie jestem pewien, gdzie są rozjazdy krzyżowe, a gdzie zwykłe skrzyżowania.
 
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
Głowica lewa to typowe szelki (Hosenträger) z odejściem na szlak lokalny, a głowica prawa to przecięcie ringu 2-torowego przez szlak lokalny.
Kompromis miejsca, bo na stacji pociągi będą miały 4 m ( 2m w skali H0 )...
Głowica lewa.jpg Głowica prawa.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
576 1 0
Pięknie będzie.

Ale widzę, że wiara w rozwój zerówki w naszym kraju umarła bo nie ma już w tym planie wyjścia na moduły. Moje nieróbstwo do tego się też pewnie przyczyniło.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
Pięknie będzie.
Ale widzę, że wiara w rozwój zerówki w naszym kraju umarła bo nie ma już w tym planie wyjścia na moduły. Moje nieróbstwo do tego się też pewnie przyczyniło.
Wiara we Frem0 chyba umarła , szczególnie że wyłączony byłem przez 5 lat. Teraz jest hala w piwnicy i to pod własnym domem, więc można zrealizować wreszcie RING. Miejsca na Frem0 już nie ma i nie będzie... Ring będzie stacjonarny, ale tak skonstruowany, aby kiedyś dało się go wynieść.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
tak na dwóch łukach... może uda mi się jeszcze to poprawić.
Spróbuję coś naszkicować, bo ta prawa strona nie bardzo mi się podoba - za dużo jest tam przejść z lewej strony na prawą (patrząc od strony wjazdu), a z linii 1-torowej brakuje wjazdu na dolne tory stacyjne (a co gorsza przez to nie da się z tych torów wyjechać na tę linię). Moim zdaniem zamiast tego skrzyżowania powinien być anglik, a pozostałe dwa równoległe połączenia torów szlakowych można by spokojnie zlikwidować. Ale ja mogę tylko w Paint, zupełnie bez skali i bardzo schematycznie. Potem trzeba będzie to rozrysować w skali z uwzględnieniem geometrii fabrycznych rozjazdów (chyba, że rozjazdy mają być robione indywidualnie, o dowolnej geometrii).

Mam też pewne wątpliwości co do sygnalizacji, ale to dopiero jak będzie ostateczna wersja torów. ;)
 
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
@Konrad 0 Kibicuję projektowi i trzymam kciuki.
Pytanie trochę odbiegające od tematu, czy dom to projekt "Stodoła"?
Tak to projekt "Stodoła"
Spróbuję coś naszkicować, bo ta prawa strona nie bardzo mi się podoba - za dużo jest tam przejść z lewej strony na prawą (patrząc od strony wjazdu), a z linii 1-torowej brakuje wjazdu na dolne tory stacyjne (a co gorsza przez to nie da się z tych torów wyjechać na tę linię). Moim zdaniem zamiast tego skrzyżowania powinien być anglik, a pozostałe dwa równoległe połączenia torów szlakowych można by spokojnie zlikwidować. Ale ja mogę tylko w Paint, zupełnie bez skali i bardzo schematycznie. Potem trzeba będzie to rozrysować w skali z uwzględnieniem geometrii fabrycznych rozjazdów (chyba, że rozjazdy mają być robione indywidualnie, o dowolnej geometrii).
Mam też pewne wątpliwości co do sygnalizacji, ale to dopiero jak będzie ostateczna wersja torów. ;)
Rozjazd krzyżowy Bäselera oraz ewentualne skrzyżowanie prostej z łukiem wykonywane będą indywidualnie. Co do wjazdu z linii 1-torowej na dolne tory to nie było tylko na dolny tor, ale zamiast żeberka ochronnego połączyłem linię 1-torową też z dolnym torem, więc wszystkie tory stacji dostępne są z linii 1-torowej zarówno na lewej jak i prawe głowicy. EKW to rozjazd krzyżowy pojedynczy.
Linia niebieska jest torem prostym przechodzącym przez Bäselera.

Głowica prawa 2.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
Moim zdaniem najprościej i najbardziej realistycznie byłoby tak, jak niżej (na czerwono nowe elementy, na żółto - usunięte). Żeberko ochronne przy wjeździe z linii 1-torowej nie jest konieczne, ale może zostać.

Głowica prawa.jpg


Edycja:

Mam jeszcze propozycję drobnej poprawki w lewej głowicy. Kosztem niewielkiego skrócenia długości użytecznej górnego toru stacyjnego uzyskujemy znacznie większą funkcjonalność całości (czerwone - nowe, żółte - usunięte):

Głowica lewa 1.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
Moim zdaniem najprościej i najbardziej realistycznie byłoby tak, jak niżej (na czerwono nowe elementy, na żółto - usunięte). Żeberko ochronne przy wjeździe z linii 1-torowej nie jest konieczne, ale może zostać.
Mam jeszcze propozycję drobnej poprawki w lewej głowicy. Kosztem niewielkiego skrócenia długości użytecznej górnego toru stacyjnego uzyskujemy znacznie większą funkcjonalność całości (czerwone - nowe, żółte - usunięte):
Poprawiłem głowicę prawą poprzez zastosowanie drugiego Bäselera, ale w lewej nie bardzo jest miejsce, poza tym tor najwyższy stacji będzie tylko dla pociągów lokalnych na linii 1-torowej, więc chyba tak mogłoby pozostać.
Głowica prawa 3.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
Prawa strona zdecydowanie lepiej. Jeszcze tylko wyrzucić to przejście zaraz na prawo od semaforów wyjazdowych (tak, jak na moim rysunku). Co do lewej, to oczywiście może zostać jak było, ale moim zdaniem lepiej byłoby poprawić. Miejsce chyba jest, wadą jest skrócenie górnego toru - decyzja należy do Kolegi Konrada.

Jutro zaproponuję poprawki sygnalizacji, bo jest parę błędów. ;) Przede wszystkim semafory wjazdowe muszą mieć jeszcze górne światło pomarańczowe.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
Tak, właśnie o tym pisałem przed chwilą. (y)

Jeszcze drobna kosmetyka:

Głowica prawa 4.jpg


I można semafory wyjazdowe przesunąć w prawo - mamy dłuższe tory. ;)
 

Podobne wątki