• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój OKi2

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.237 30 1
#4
Inspiracją był nr.36 .Pewnie nie wszystko będzie idealne, ale to pierwsza moja praca.
Inspiracją był parowóz o numerze 36 jak piszesz. Na zdjęciu (2) widzę przydział do par. Jarocin dlatego zapytałem o numer.
Jeżeli zamówiłeś tabliczki z numerem właśnie 36 to będzie to zaprzeczać przydziałowi parowozu.
OKi2-36 nie służyła nigdy w Jarocinie ;)
Pozdrawiam
 
OP
OP
baktrian

baktrian

Aktywny użytkownik
Reakcje
173 3 0
#5
Hmmm, wygląda,że popełniłem babola. Numer 36 zamówiony. Chyba,że podpowiesz co było w Jarocinie, bo net jakoś nie chce zdradzić...
 

Marcub85

Aktywny użytkownik
Reakcje
291 8 1
#7
Ale mocno kibicuje! Bo właśnie zbieram dodatki do takiego cuda:) Baza Roco, jakiś taki mi się wydaje bardzo dobrze zrobiony model. Ja chcę zrobić model w oznaczeniu z numerem 27 i takiej kolorystyce jak na zdjęciu tylko jakoś właśnie mało tych oznaczeń, naniesionych przydzialow itp. Ale zakładam że tak właśnie powinno być (ze zdjęcia)
87585723.jpg
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.237 30 1
#9
Hmmm, wygląda,że popełniłem babola. Numer 36 zamówiony. Chyba,że podpowiesz co było w Jarocinie, bo net jakoś nie chce zdradzić...
To zależy w jakim okresie chcesz "osadzić" swój model.Na przestrzeni lat parowozy zmieniały swoje przydziały .Podaj proszę jakiś rok/lata a podam Tobie numery parowozów jakie w tym czasie były na inwentarzu par.Jarocin.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.237 30 1
#10
Ale mocno kibicuje! Bo właśnie zbieram dodatki do takiego cuda:) Baza Roco, jakiś taki mi się wydaje bardzo dobrze zrobiony model. Ja chcę zrobić model w oznaczeniu z numerem 27 i takiej kolorystyce jak na zdjęciu tylko jakoś właśnie mało tych oznaczeń, naniesionych przydzialow itp. Ale zakładam że tak właśnie powinno być (ze zdjęcia) Zobacz załącznik 743305
Jeśli chodzi o numer 27 to jego historia służby przedstawiała się tak :
Przyjęty na stan PKP styczeń 1945 r
Od 01.45 do 04.06. 55 MD Zbąszynek
Tam skreślony z inwentarza PKP i sprzedany do ZNTK Łapy (04.06.55 do 09.77)
Potem Muzeum Kolejnictwa Warszawa ( od 1985) i przekazany do Skansenu w Jaworzynie Śl.(od 1990 )
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.124 503 30
#12
Znacznie ciekawsze jest to, co ten OKi2 ciągnie. Zdjęcie jest ucięte, na całym widać trochę więcej - niestety, nie mam tego zdjęcia, widziałem je tylko kiedyś.
 

JSz

Użytkownik
Reakcje
179 11 0
#13
Powyższe zdjęcie w pełnym rozmiarze zostało opublikowane na 46 stronie, książki panów R.Kromy, J.Sosińskiego ,K.Zintela pt. "Normalnotorowe wagony silnikowe 1945-1990".
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
25.403 387 20
#14
Powyższe zdjęcie w pełnym rozmiarze zostało opublikowane na 46 stronie, książki panów R.Kromy, J.Sosińskiego ,K.Zintela pt. "Normalnotorowe wagony silnikowe 1945-1990".
Super. Dzięki za informację. Tylko... Nie mamy tej książki i nie możemy obejrzeć tej fotografii w pełnym rozmiarze. Może kolega by zeskanował i wkleił tu pełny rozmiar tej fotografii?
 

Marcub85

Aktywny użytkownik
Reakcje
291 8 1
#15
Tez widziałem wczoraj to zdjęcie i zadałem pytanie które tu powtórzę: czy brak jednej tylnej lampy to przypadek - uszkodzenie czy działanie celowe?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.124 503 30
#16
Jeżeli lokomotywa była używana wyłącznie do manewrów, to wystarczy jedna lampa, więc mogło tak być celowo. Nie bardzo to widać, ale z przodu chyba też jest jedna lampa - po lewej stronie nie widać reflektora, choć może być bliżej środka.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.586 64 3
#18
Patrząc na zdjęcie OKi2 36 widać że było wykonane bardzo dawno raczej lata 50 te bo lokomotywa ma jeszcze w miarę oryginalną armaturę szczególnie dotyczy to osprzętu zasilania kotła w wodę. Widoczny jest podgrzewacz wody Knorr oraz pompa wodna. To typowe niemieckie/pruskie wyposażenie. W Polsce tego osprzętu nie produkowano bo stosowano w polskich parowozach do zasilania kotła inżektory. Parowozy z niemieckim osprzętem z czasem wraz z postępującym jego zużyciem, modernizowano zastępując go polskim osprzętem. Co wiązało się z demontażem pompy wodnej i podgrzewacza i zastąpienie ich inżektorem. W większości przypadków wymiany osprzętu dokonywano w latach 50 tych gdy zużycie oryginalnych części pomp i podgrzewaczy bylo na tyle duże że nie bylo możliwości ich naprawy. Także na tym zdjęciu widać ze ta lokomotywa nie ma oświetlenia elektrycznego. Dlatego ma chyba lampy naftowe, które nie były mocowane na stałe. Chronologicznie w pierwszej kolejności chyba modernizowano osprzęt kotłowy a dopiero później oświetlenie. Dlatego wydaje mi się że przebudowując model lokomotywy serii 74 na OKi2 przy zachowanym oryginalnym osprzęcie kotłowym nie powinno się montować polskich lamp elektrycznych. Lub jeśli już model otrzymał polskie lampy należało by też zdemontować część osprzętu kotłowego i poprowadzić rury zasilające od inzektora do zaworu zasilającego. Tutaj można się posiłkować zdjęciami zachowanej lokomotywy o ile jako nieczynny eksponat jest w miarę kompletny. Tu zalecam dużą ostrożność bo wiele nieczynnych lokomotyw muzealnych jest niekompletnych. Także turbozespół oświetleniowy też powinien się znaleźć na miejscu gdzie był instalowany na naszych kolejach. To taka pobieżna i uproszczona analiza.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.237 30 1
#19
Znacznie ciekawsze jest to, co ten OKi2 ciągnie. Zdjęcie jest ucięte, na całym widać trochę więcej - niestety, nie mam tego zdjęcia, widziałem je tylko kiedyś.
Na zamieszczonym zdjęciu za Oki2 w składzie tego pociągu są dawne wagony motorowe pochodzenia z Kolei Gór Izerskich.
Według opisu z książki tu cytowanej napisano:
"Początek lat 60. XX w.Pociąg lokalny,prowadzony parowozem serii OKi2 wjeżdża na stację Poznań Gł. z kierunku Leszna,lub Osowej Góry.
W roli wagonów osobowych dawne dwuosiowe wagony spalinowe: za parowozem największy wagon produkcji firmy Wumag (były nr.11 Kolei Gór Izerskich) dalej wagon średni tego samego pochodzenia na końcu przedwojenny wagon PKP produkcji Zakładów Lilpopa "

W sumie na zdjęciu widać skład złożony z parowozu i trzech wagonów.
Przykro mi ale nie mam skanera aby wrzucić tu to zdjęcie :( o co prosił Maciek.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 11
Tabor 7
Tabor 14
Tabor 30
Tabor 5

Podobne wątki