• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ls40 do kupienia w Gdańsku

Butter

Użytkownik
Reakcje
103 0 0
#1
Co tu dużo pisać. Wszyscy te maszynki znamy i lubimy ;] Poniższy egzemplarz pochodzi z "Malmy" w Malborku, odkupiła go stamtąd firma złomiarska, która planuję tą uroczą lokomotywkę pociąć. Pracują tam jednak dość sensowni ludzie, dzięki czemu wyrok udało się odroczyć o 1 miesiąc. Próbowałem zainteresować tym pojazdem kilka instytucji na pomorzu... bez rezultatu. Dlatego też nie pozostało mi nic innego, jak poruszyć temat Ls40 na tym zacnym forum. Dodam tylko, że właściciel "woła" za nią 19 tys. Może ktoś z Was zna kogoś, kto takiej poszukuję?

DSC_1004gamma.jpg
DSC_1007gamma.jpg
DSC_1014gamma.jpg
DSC_1020gamma.jpg
DSC_1024gamma.jpg
DSC_1025gamma.jpg
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
28.724 109 2
#2
Chcesz ją uratować trzeba się jak najszybciej skontaktować z wojewódzkim konserwatorem zabytków, i jak się dobrze pogada to nie pójdzie na złom tylko do muzeum, konserwator ma prawo po prostu zabrać ją ze złomu.;)
 
Reakcje
364 3 0
#3
Chcesz ją uratować trzeba się jak najszybciej skontaktować z wojewódzkim konserwatorem zabytków, i jak się dobrze pogada to nie pójdzie na złom tylko do muzeum, konserwator ma prawo po prostu zabrać ją ze złomu.;)
A na jakiej podstawie?? Bo Polska mimo wszystko nie jest republiką bananową i istnieje coś takiego, jak poszanowanie własności prywatnej. Lokomotyw Ls40 w zbiorach muzealnych jest oidp kilkanaście sztuk, z czego kilka na chodzie. Na jakiej więc podstawie urząd państwowy ma pozbawić właściciela jego własności??
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
28.724 109 2
#4
A na jakiej podstawie?? Bo Polska mimo wszystko nie jest republiką bananową i istnieje coś takiego, jak poszanowanie własności prywatnej. Lokomotyw Ls40 w zbiorach muzealnych jest oidp kilkanaście sztuk, z czego kilka na chodzie. Na jakiej więc podstawie urząd państwowy ma pozbawić właściciela jego własności??
No właśnie na podstawie tego co piszesz poszanowanie nie tylko własności , ale i dobra kultury czy zabytków , jakby było tak jak mówisz to w Polsce nie było by żadnych zabytków czy pomników techniki , bo cwaniaki kupowali by nieruchomości i burzyli wszystko co im się podoba, to samo dotyczy ruchomości.
Prosty przykład z samochodami Ci podam masz auto na żółtych tablicach czyli zabytkowe jest wpisane do rejestru zabytków i dóbr kultury i nie jest ono już Twoje i nie możesz swobodnie decydować co z nim zrobisz, nie wolno na przykład sprzedać za granicę , nie wolno , niszczyć i przerabiać i konserwator sprawuje nad tym samochodem dozór i kontrolę i jak stwierdzi że o niego nie dbasz to Ci go zabierze zgodnie z prawem.
Druga sprawa w Polsce żaden konserwator nie ma jaj żeby to zrobić ;)
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.355 145 0
#5
Nie sądzisz, że opieka konserwatorska powinna być wcześniej, przed zakupem?
W ten sposób parowozownia na Pradze jest obecnie Lidlem, bo się wcześniej nie chciało nikomu ruszyć palcem w bucie.
Larum się podniósł jak wjechały koparki.
Co robili wcześniej urzędnicy i miłośnicy?

Tu tak samo. Trzeba se było kupić lokomotywkę - zapewne była do kupienia w otwartym przetargu.
Teraz możesz złomiarza cmoknąć w trąbkę - i tak pewnie rzucił cenę zaporową, jestem przekonany, że kupił lokomotywkę taniej.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.551 60 3
#6
Nie sądzisz, że opieka konserwatorska powinna być wcześniej, przed zakupem?
W ten sposób parowozownia na Pradze jest obecnie Lidlem, bo się wcześniej nie chciało nikomu ruszyć palcem w bucie.
Larum się podniósł jak wjechały koparki.
Co robili wcześniej urzędnicy i miłośnicy?

Tu tak samo. Trzeba se było kupić lokomotywkę - zapewne była do kupienia w otwartym przetargu.
Teraz możesz złomiarza cmoknąć w trąbkę - i tak pewnie rzucił cenę zaporową, jestem przekonany, że kupił lokomotywkę taniej.
Tak kilogram złomu to ok 60-85 gr a więc po cenie złomu to ok 9 600 - 13 600 zł za lokomotywę. Doliczając trochę za metale kolorowe to max 14 500 zł
 
Reakcje
364 3 0
#8
Prosty przykład z samochodami Ci podam masz auto na żółtych tablicach czyli zabytkowe jest wpisane do rejestru zabytków i dóbr kultury i nie jest ono już Twoje i nie możesz swobodnie decydować co z nim zrobisz, nie wolno na przykład sprzedać za granicę , nie wolno , niszczyć i przerabiać i konserwator sprawuje nad tym samochodem dozór i kontrolę i jak stwierdzi że o niego nie dbasz to Ci go zabierze zgodnie z prawem.
Druga sprawa w Polsce żaden konserwator nie ma jaj żeby to zrobić ;)
Chłopie, za nim zaczniesz tu wypisywać brednie to poczytaj łaskawie ustawę dotyczącą ochrony zabytków. Primo wpis do rejestru zabytków nie pozbawia nikogo jego własności. Secundo ustawa o ochronie zabytków wyraźnie reguluje zasady wpisywania zabytków ruchomych do rejestru. W ustawie czytamy:

Art. 10.
1. Do rejestru wpisuje się zabytek ruchomy na podstawie decyzji wydanej przez wojewódzkiego konserwatora zabytków na wniosek właściciela tego zabytku.
2. Wojewódzki konserwator zabytków może wydać z urzędu decyzję o wpisie za-bytku ruchomego do rejestru w przypadku uzasadnionej obawy zniszczenia, uszkodzenia lub nielegalnego wywiezienia zabytku za granicę albo wywiezienia za granicę zabytku o wyjątkowej wartości historycznej, artystycznej lub naukowej.

Koniec, kropka. Nie ma przesłanek do wpisu. I pozostaje mi tylko przyklasnąć temu co napisał Misiek.
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
28.724 109 2
#9
Nie sądzisz, że opieka konserwatorska powinna być wcześniej, przed zakupem?
W ten sposób parowozownia na Pradze jest obecnie Lidlem, bo się wcześniej nie chciało nikomu ruszyć palcem w bucie.
Larum się podniósł jak wjechały koparki.
Co robili wcześniej urzędnicy i miłośnicy?

Tu tak samo. Trzeba se było kupić lokomotywkę - zapewne była do kupienia w otwartym przetargu.
Teraz możesz złomiarza cmoknąć w trąbkę - i tak pewnie rzucił cenę zaporową, jestem przekonany, że kupił lokomotywkę taniej.
U nas zawsze się dużo gada a nic nie robi a można tylko trzeba chcieć, ale każdy podchodzi do takich spraw , że to nie jego interes i na pewno się ktoś tym zajmie.
Z drugiej strony jeśli ta lokomotywa była tak bardzo cenna to jakieś muzeum by się tym zainteresowało.
Sam troszkę współpracuję z muzeum techniki w Szczecinie i wiem że takie instytucję mają swoje budżety na zakupy, ale jak znam życie to nasze muzeum nie będzie zainteresowane.[DOUBLEPOST=1389542006,1389541255][/DOUBLEPOST]
Chłopie, za nim zaczniesz tu wypisywać brednie to poczytaj łaskawie ustawę dotyczącą ochrony zabytków. Primo wpis do rejestru zabytków nie pozbawia nikogo jego własności. Secundo ustawa o ochronie zabytków wyraźnie reguluje zasady wpisywania zabytków ruchomych do rejestru. W ustawie czytamy:

Art. 10.
1. Do rejestru wpisuje się zabytek ruchomy na podstawie decyzji wydanej przez wojewódzkiego konserwatora zabytków na wniosek właściciela tego zabytku.
2. Wojewódzki konserwator zabytków może wydać z urzędu decyzję o wpisie za-bytku ruchomego do rejestru w przypadku uzasadnionej obawy zniszczenia, uszkodzenia lub nielegalnego wywiezienia zabytku za granicę albo wywiezienia za granicę zabytku o wyjątkowej wartości historycznej, artystycznej lub naukowej.

Koniec, kropka. Nie ma przesłanek do wpisu. I pozostaje mi tylko przyklasnąć temu co napisał Misiek.
Widać Pan prawnik na forum , pogratulować specjalistycznej i szczegółowej wiedzy.
Nie chcę być nie miły ale jest taki artykuł nr 4 w ustawie o ochronie zabytków i pod to bystry prawnik wiele zachowań może podciągnąć.


Art. 4. Ochrona zabytków polega, w szczególności, na podejmowaniu przez organy admini- stracji publicznej działań mających na celu: 1) zapewnienie warunków prawnych, organizacyjnych i finansowych umożli- wiających trwałe zachowanie zabytków oraz ich zagospodarowanie i utrzy- manie; 2) zapobieganie zagrożeniom mogącym spowodować uszczerbek dla wartości zabytków; 3) udaremnianie niszczenia i niewłaściwego korzystania z zabytków;
©Kancelaria Sejmu s. 3/52
2013-09-25
4) przeciwdziałanie kradzieży, zaginięciu lub nielegalnemu wywozowi zabyt- ków za granicę; 5) kontrolę stanu zachowania i przeznaczenia zabytków; 6) uwzględnianie zadań ochronnych w planowaniu i zagospodarowaniu prze- strzennym oraz przy kształtowaniu środowiska.
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
364 3 0
#10
Panie Kolego, udowodnij pierw unikatowość Ls40... Ochrona zabytków nie polega na ochronie prawnej wszystkiego jak leci, bo komuś tak się zamarzyło. Nie ma na to środków, a nie nie ma to sensu.
I nie jestem prawnikiem, tylko osobą od 20 lat praktycznie zajmującą się ochroną zabytków kolejnictwa.
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
28.724 109 2
#11
Panie Kolego, udowodnij pierw unikatowość Ls40... Ochrona zabytków nie polega na ochronie prawnej wszystkiego jak leci, bo komuś tak się zamarzyło. Nie ma na to środków, a nie nie ma to sensu.
I nie jestem prawnikiem, tylko osobą od 20 lat praktycznie zajmującą się ochroną zabytków kolejnictwa.
No to jeśli to nie jest unikat to się to pisze w pierwszym poście i niech idzie na złom.
Pozdrawiam miłośnika kolei.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.551 60 3
#13
W Gdańsku konserwator nie zauważył jak rozwalili zabytkową latarnię w porcie i lokomotywownię to taki mikron jak Ls40 przyda się konserwatorowi... do golenia:mad::confused::(
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.965 122 22
#14
Wydaje się, iż nie rozumiecie do końca tego co pisze kolega Ariel Ciechańsk. Gość raczej wie co pisze bo w tym już "nieco" siedzi, jak i wie jak to faktycznie działa. Na pewno też serce mu się łamie, jak widzi kolejny zabytek jaki idzie na złom.
Chciałoby się zachować wszystko co stare. Ale tego typu rzeczy odbywają się według zasad prawnych. Tego się nie przeskoczy. I w tym znaczeniu ta LS40 jest pewnie niczym, skoro nie takie rarytasy, prawdziwe unikaty, nienależycie zostały ujęte uwagą i opieką konserwatorską.
 
Reakcje
364 3 0
#15
Irku, dokładnie... Zwłaszcza, że mój nick w wielu miejscach jest Ls40... Problem w tym, że Ls40 zachowanych jest w zbiorach muzealnych jest kilkanaście sztuk, rocznik 1958 czy 1959 r. dla służb konserwatorskich jest niczym. Więc przesłanki do wpisu do rejestru zabytków z urzędu są niestety są żadne. A 19 koła za loka wartego góra połowę tego nikt pewnie nie wyłoży... :-(
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
28.724 109 2
#16
Irku, dokładnie... Zwłaszcza, że mój nick w wielu miejscach jest Ls40... Problem w tym, że Ls40 zachowanych jest w zbiorach muzealnych jest kilkanaście sztuk, rocznik 1958 czy 1959 r. dla służb konserwatorskich jest niczym. Więc przesłanki do wpisu do rejestru zabytków z urzędu są niestety są żadne. A 19 koła za loka wartego góra połowę tego nikt pewnie nie wyłoży... :-(
Różnie bywa , podam wam przykład z mojego podwórka , samochodowy ale zawsze.
Agencja Mienia Wojskowego wystawiła Fiata 125 sanitarkę niby żaden rarytas ale w bardzo ładnym stanie, na licytacji dostali by minimum około 6-8 tyś cena wywoławcza była 2tyś , po namowie pracowników dyrektor muzeum ze Szczecina zadzwonił do AMW i okazało się że spokojnie mogą go sprzedać w cenie wywoławczej , i tak się stało Fiat trafił do muzeum.
Wniosek jak się chce można, tylko wszystko zależy od dwóch stron.
Pozdrawiam i życzę samych pozytywnie nastawionych ludzi ;):)
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.551 60 3
#17
Dla rozluźnienia atmosfery(y)
Jak toś ją kupi (lub złomiarz odda w dobre ręce:ROFL:) to będzie uratowana a jeśli nie to niestety "żylet najlepsze dla mężczyzny"
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
364 3 0
#18
Agencja Mienia Wojskowego wystawiła Fiata 125 sanitarkę niby żaden rarytas ale w bardzo ładnym stanie, na licytacji dostali by minimum około 6-8 tyś cena wywoławcza była 2tyś , po namowie pracowników dyrektor muzeum ze Szczecina zadzwonił do AMW i okazało się że spokojnie mogą go sprzedać w cenie wywoławczej , i tak się stało Fiat trafił do muzeum.
Wniosek jak się chce można, tylko wszystko zależy od dwóch stron.
Z tymże AMW jest agendą rządową, która może sprzedać coś bez zysku. Więcej, gdyby Muzeum wystąpiło o sanitarkę, gdy była ona jeszcze w gestii jednostki wojskowej, to dostałoby ono ją z MON za darmo. A tu mamy firmę prywatną, która nie dołoży do interesu. Sam wpisywałem niegdyś AMW do rejestru tender 12C1 z Osowca, który omyłkowo kupił złomiarz. No i został beidak z tym na placu, bo nikt mu 10k za niego zapłaci...
Kilka lat temu sporządziłem spis Ls40 w zbiorach muzealnych...

Ls40-4063 Stowarzyszenie Miłośników Kolei wJaworzynie Śląskiej (czynna)
Ls40-4108 PKP S.A. (dawny skansen w Ełku, wrak)
Ls40-4115 pomnik przed szkołą w Małaszewiczach
Ls40-4122 TOZKiOS Pyskowice (czynna)
Ls40-4544 PSMK - Parowozownia Skierniewice (czynna)
Ls40-4570 Grodziska Kolej Drezynowa w Grodzisku Wlkp. (czynna)
Ls40-4572 PSMK - Parowozownia Skierniewice (czynna)
Ls40-4605 Muzeum Kolejnictwa i Przemysłu na Śląsku (czynna)
Ls40-5139 Sowiogórskie Muzeum Techniki (SMT) (czynna??)
Ls40-5233 Muzeum Kolejnictwa i Przemysłu na Śląsku (czynna)
Ls40-5285 Sowiogórskie Muzeum Techniki (SMT) (czynna)
Ls40-5434 Klub Sympatyków Kolei Wrocław (czynna)
Ls40-5437 Cukrownia Kluczewo (pomnik)
Ls40-5438 Skansen Parowozownia Kościerzyna (pomnik)

Zbliżona liczba maszyn prawdopodobnie tkwi jeszcze na wielu bocznicach, część wciąż w ruchu.
 
Reakcje
364 3 0
#20
Naprawdę gdzieś jeszcze te maszyny zostają w eksploatacji? Przecież to są zabytki z racji samego wieku. :)
Dla weryfikacji trzeba by prosić innych Forumowiczów, ale nie tak dawno na Śląsku i w Zagłebiu widywałem kilka czynnych maszynek.
To są bardzo proste w utrzymaniu i eksploatacji maszyny - ja naszą 4572 miałem "na ręku" 15 lat. Pomimo, że byłem absolwentem LO i geografii maszynę utrzymywałem bezawaryjnie.[DOUBLEPOST=1389567900,1389567283][/DOUBLEPOST]
Art. 4. Ochrona zabytków polega, w szczególności, na podejmowaniu przez organy admini- stracji publicznej działań mających na celu: 1) zapewnienie warunków prawnych, organizacyjnych i finansowych umożli- wiających trwałe zachowanie zabytków oraz ich zagospodarowanie i utrzy- manie; 2) zapobieganie zagrożeniom mogącym spowodować uszczerbek dla wartości zabytków; 3) udaremnianie niszczenia i niewłaściwego korzystania z zabytków;
©Kancelaria Sejmu s. 3/52
2013-09-25
4) przeciwdziałanie kradzieży, zaginięciu lub nielegalnemu wywozowi zabyt- ków za granicę; 5) kontrolę stanu zachowania i przeznaczenia zabytków; 6) uwzględnianie zadań ochronnych w planowaniu i zagospodarowaniu prze- strzennym oraz przy kształtowaniu środowiska.
Owszem, ale procedury związane w wpisem do rejestru definiuje przytoczony przeze mnie art. 10. I to na jego podstawie wnioskuje się o wpisanie obiektu ruchomego do rejestru zabytków.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 18
Koleje w Polsce 37

Podobne wątki