• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Lokomotywa z platformy Gama (Pesa)

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
875 9 4
#81

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.935 119 22
#82
Mylicie trochę pewne fakty.
To że lokomotywa elektryczna posiada silnik spalinowy nie oznacza że może być on wykorzystywany zamiennie z napędem elektrycznym. Silnik taki ma niewielką moc, zaś zbiornik paliwa niewielką pojemność. Silnik spalinowy jedynie ma tu rolę pomocniczą, a nie zamienną z napędem elektrycznym. Bo taka lokomotywa wciąż pozostaje lokomotywą elektryczną.
Czym innym zaś są pojazdy wyposażone w oba rodzaje napędów, z założeniem wykorzystywania obu zamiennie. Wiem że istnieją takie tramwaje, które pod siecią wykorzystują napęd elektryczny, a na innej części linii bez sieci, wykorzystują silnik spalinowy.

Swoją drogą, taka lokomotywa elektryczna z dodatkowym silnikiem spalinowym to bardzo ciekawa sprawa. Dzięki temu taka lokomotywa może wykonać manewry sama na niezelektryfikowanej bocznicy, bez konieczności udziału spalinowej lokomotywy manewrowej.
 

Phantomiusz

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
#83
A to nie jest tak, że silnik spalinowy napędza prądnicę z której prąd idzie do silników elektrycznych?? Pozostaje kwestia wydajności prądowej prądnicy napędzanej silnikiem Gamy, przez co może ona mieć mniejszą moc, ciekawe o ile?? To, że może przejechać tylko 40 km na spalinowym to efekt małej objętości zbiorników paliwa. Wiadomo, nie można mieć wszystkiego.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.349 504 30
#84
Mylicie trochę pewne fakty.
To że lokomotywa elektryczna posiada silnik spalinowy nie oznacza że może być on wykorzystywany zamiennie z napędem elektrycznym. Silnik taki ma niewielką moc, zaś zbiornik paliwa niewielką pojemność. Silnik spalinowy jedynie ma tu rolę pomocniczą, a nie zamienną z napędem elektrycznym. Bo taka lokomotywa wciąż pozostaje lokomotywą elektryczną.
Czym innym zaś są pojazdy wyposażone w oba rodzaje napędów, z założeniem wykorzystywania obu zamiennie. Wiem że istnieją takie tramwaje, które pod siecią wykorzystują napęd elektryczny, a na innej części linii bez sieci, wykorzystują silnik spalinowy.

Swoją drogą, taka lokomotywa elektryczna z dodatkowym silnikiem spalinowym to bardzo ciekawa sprawa. Dzięki temu taka lokomotywa może wykonać manewry sama na niezelektryfikowanej bocznicy, bez konieczności udziału spalinowej lokomotywy manewrowej.
No przecież o tym właśnie pisałem: To nie jest nowy pomysł. Bombardier proponuje lokomotywę Traxx z dodatkowym silnikiem spalinowym, Traxx Last Mile. Podobnie, jak w lokomotywie Pesy, silnik spalinowy jest małej mocy i służy do prac manewrowych na niezelektryfikowanych bocznicach, więc jazda z IC do Helu raczej nie wchodzi w rachubę.
A to nie jest tak, że silnik spalinowy napędza prądnicę z której prąd idzie do silników elektrycznych?? Pozostaje kwestia wydajności prądowej prądnicy napędzanej silnikiem Gamy, przez co może ona mieć mniejszą moc, ciekawe o ile?? To, że może przejechać tylko 40 km na spalinowym to efekt małej objętości zbiorników paliwa. Wiadomo, nie można mieć wszystkiego.
Nie znam konstrukcji Gamy, ale na 90% tak właśnie jest. Wydajność prądnicy to jedno, ale ograniczeniem jest przede wszystkim mała moc silnika spalinowego. Jedno i drugie musi być ze sobą zgrane.
 

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.453 18 1
#93
No nie mogę się przekonać. Nadal wolę Griffina, mimo ze bardziej siemensowaty.
Ale kwestia gustu to ostatnia rzecz. Byle się sprawdziła i zamówienia pojawiły
 

Podobne wątki