• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Lokomotywa się zatrzymuje :(

Grzechu5552

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Witam

Jestem początkującym składaczem torowiska w skali H0 :p Posiadam ja zestaw startowy Piko Husarz wraz ze sterowaniem cyfrowym WLAN Smart Control.
Do tego dokupiłem sobie 12 torów R4, żeby pętla była taka konkretniejsza.
Wszystkie tory to Piko A-Gleis.

Zbudowałem swój twór (zdjęcia), puściłem pociąg, zrobił parę kółek aż miło :)

Zrobiłem sobie przerwę w zabawie, po czym ponownie uruchomiłem skład. Ale pojawił się problem

Mianowicie: Pociąg zaczął zatrzymywać mi się regularnie w dwóch miejscach i już nie chciał ruszyć dalej. Odbywało się to na prostym odcinku, składającym się z 2x G231 oraz 1x G239, między łukami zrobionych z torów R4 (zdj. 01 oraz 02). Musiałem przepchnąć lokomotywę na łuk, żeby chciała pojechać dalej. Po chwili pojawił się dodatkowy problem - lokomotywa zaczęła się zatrzymywać na przedostatnim łuku, prowadzącym do odcinka prostego (zdj. 03)

Co ciekawe łączenia torów na tym łuku z dwóch stron są zrobione tak, jak na zdjęciu 3 są one przedstawione. Czyli moim zdaniem ściśle przylegają do siebie.

Wymieniałem tory proste na inne proste, tor G239 wymieniłem też na rozjazd. Niestety - nie zależnie po jakich torach pociąg pojedzie, akurat w TYM MIEJSCU lokomotywa sama z siebie uparcie odmawia posłuszeństwa. Ewentualnie jak przejedzie Vmax przez tor i siłą ciężkości uda jej się przelecieć przez ten czarny punkt, to zgaśnie na chwilę, po czym ożyje i ruszy dalej.

Ma ktoś pomysły, co to może być i jak to ewentualnie naprawić? ;)

Załączniki

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.582 53 1
Hej.
Rozłącz tory i połącz ze sobą te odcinki, na których lokomotywa się zatrzymuje.