• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Lokomotywa 803D-16 w Rogowie

Reakcje
321 0 0
#1
transport 2.jpg
W grudniu 2019 r. FPKW zakupiła lokomotywę z zamkniętej kolei zakładowej Kopalni Węgla Kamiennego "Kazimierz-Juliusz". Jest to 3-osiowa lokomotywa spalinowa 803D-16 oznaczona tu numerem zakładowym 6 wyprodukowana w Zielonogórskim Zastalu z 1971 r. Na kolejach PKP pojazdy takie nosiły oznaczenie serii Lyd1 podobnie, jak posiadany już przez nas typ WLs150. Pojazdy te są bardzo podobne do siebie, jednak ten nasz nowy nabytek ma dużo nowocześniejszy i ekonomiczniejszy silnik oraz jego rozruch. Jest ona także szybsza :) Według producenta może osiągnąć prędkość 40 km/h, tymczasem starsze WLs150 tylko 31 km/h.
transport 1.jpg
Lokomotywa pomyślnie dotarła już do Rogowa, ale teraz trzeba opłacić faktury za usługi dźwigowe i transport na łączną kwotę ok. 7500 PLN. Ponadto odstawiona od lat lokomotywa uległa częściowej dekompletacji, m.in. konieczne jest odtworzenie instalacji elektrycznej rozkradzionej jako złom kolorowy, zaginęła także chłodnica... Konieczny jest też zakup nowych akumulatorów, zamówienie w odlewni żeliwa nowych klocków hamulcowych czy wymiana wszelkich olejów a na koniec przywrócenie kolorystyki, w jakiej pojazdy te opuszczały bramy fabryki Zastalu.
803D.jpg
fot. z eksportowej karty katalogowej Kolmexu

Bylibyśmy niezmiernie wdzięczni za wsparcie:
https://pomagam.zrzutka.pl/4bfces
 
OP
OP
Michal Z
Reakcje
321 0 0
#2
Przy okazji tego zakupu zainteresowałem się kwestią pochodzenia tej lokomotywy oraz pozostałych ostatnio eksploatowanych w KWK Kazimierz Juliusz. Temat okazał się dość zagmatwany, niestety info na Enkolu nie są poprawne. Są tam dwa podstawowe błędy - pierwszy to przenumerowania Wls180 Cementowni Groszowice do KWK Kazimierz Juliusz, drugi wynika z podmian lok nr 4 i 5 w samym KWK.
Trochę czasu mi zajęło dojście jak oni to zrobili, właściwie do ostatecznego zamknięcia tematu potrzebuję zdjęcia Wls180-15 z Cementowni Groszowice - jeśli ktokolwiek dysponuje byłbym bardzo wdzięczny. Nie musi być piękne, tak naprawdę potrzebuję możliwie widocznej czołownicy.
Podsumowanie moich dociekań oczywiście opublikuję niebawem.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Prawdziwa kolej wąskotorowa 3
Prawdziwa kolej wąskotorowa 2

Podobne wątki