• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Linia kolejowa 286 Wałbrzych - Kłodzko

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.851 91 4
#1
Przeglądałem wątki na forum i nie znalazłem żadnego poświęconego, moim skromnym zdaniem, najpiękniejszej linii kolejowej w Polsce.
Na dobry początek kilka zdjęć które udało mi się wykonać w czasie krótkiego pobytu w Kotlinie Kłodzkiej.
Mam nadzieję, że znajdą się inni pasjonaci tego fragmentu Śląskiej Kolei Górskiej i ujawnią się nieznane zdjęcia, a może filmy.
Mam też parę własnych filmów, ale jeszcze nie rozgryzłem jak je tu zamieścić.
 

Załączniki

OP
OP
Tomasz Sauer

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.851 91 4
#3
Choć jestem jeszcze świeżak, ale takie miałem przypuszczenia.
Dzięki za potwierdzenie.
 
OP
OP
Tomasz Sauer

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.851 91 4
#4
Odnalazłem ostatni przejazd przed zamknięciem linii w 2006 roku.
Smaczku dodaje okoliczność, że skład ciągnie SP32-208, inaczej Faur LDE1330, potocznie Rumun, Papuga, Odkurzacz, czy też zemsta Ceausescu, do wyboru. Ciekawe, czy jeszcze ocalała choć jedna sztuka z zakupionych przez PKP zakładach FAUR w Rumunii 150 sztuk.
Linii kolejowej się udało, choć nie jest to rewitalizacja, a daleka od moich wyobrażeń przebudowa z demolką, lokomotywom pewnie nie.
 
OP
OP
Tomasz Sauer

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.851 91 4
#9
Z bieżącego życia stacji Ścinawka Średnia.
Sorry za jakość, ale zostałem zaskoczony i robiłem film na szybko telefonem.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Tomasz Sauer

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.851 91 4
OP
OP
Tomasz Sauer

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.851 91 4
#12
Postanowiłem w miarę możliwości czasowych uzupełniać wątek o opis, historię i teraźniejszość linii kolejowej 286, zaczynam od przebiegu linii.

Poszukuję zdjęć przedwojennych, ewentualnie przedwojennych planów stacji, budynków, infrastruktury na tej linii.


0,000 km Kłodzko Główne dawniej Glatz Hbf

do Wrocławia

Rzeka Nysa Kłodzka

Rzeka Ścinawka
4,732 km Bierkowice dawniej Birgwitz
7,610 km Gorzuchów Kłodzki dawniej Möhlten

Dzierżoniów - Radków Kolej Sowiogórska (dawna EGB Eulengebirgsbahn)
14,067 km Ścinawka Średnia dawniej Mittelsteine

do Tłumaczów (kiedyś dalej do Mezimesti)
21,664 km Nowa Ruda dawniej Neurode
23,836 km Nowa Ruda Przedmieście
27,179 km Zdrojowisko dawniej Centnerbrunn
28,870 km Ludwikowice Kłodzkie, dawniej Ludwigsdorf
33,179 km Świerki Dolne dawniej Niederkönigswalde

33,478 km Tunel (2× 1168 m) Pod Świerkową Kopą
35,210 km Bartnica dawniej Königswalde (Kr Glatz)
35,679 km Bartnica (Kopalnia Surowców Skalnych)
40,022 km Głuszyca Górna dawniej Ober Wüstegiersdorf
42,263 km Głuszyca dawniej Wüstegiersdorf

43,907 km Tunel (2× 377 m)
45,036 km Jedlina Zdrój dawniej Bad Charlottenbrunn

do Wrocławia przez Świdnicę Linia 285
47,636 km Jedlina Górna dawniej Steingrund
47,992 km Tunel (2× 1604 m) Pod Małym Wołowcem 718 m npm

z Wrocławia
50,990 km Wałbrzych Główny dawniej Waldenburg-Dittersbach
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Tomasz Sauer

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.851 91 4
#14
Po krótkim pobycie mały seans zdjęciowy.
Postanowiłem w miarę możliwości czasowych uzupełniać wątek o opis, historię i teraźniejszość linii kolejowej 286, zaczynam od przebiegu linii.

Poszukuję zdjęć przedwojennych, ewentualnie przedwojennych planów stacji, budynków, infrastruktury na tej linii.


0,000 km Kłodzko Główne dawniej Glatz Hbf

do Wrocławia

Rzeka Nysa Kłodzka

Rzeka Ścinawka
4,732 km Bierkowice dawniej Birgwitz
7,610 km Gorzuchów Kłodzki dawniej Möhlten

Dzierżoniów - Radków Kolej Sowiogórska (dawna EGB Eulengebirgsbahn)
14,067 km Ścinawka Średnia dawniej Mittelsteine

do Tłumaczów (kiedyś dalej do Mezimesti)
21,664 km Nowa Ruda dawniej Neurode
23,836 km Nowa Ruda Przedmieście
27,179 km Zdrojowisko dawniej Centnerbrunn
28,870 km Ludwikowice Kłodzkie, dawniej Ludwigsdorf
33,179 km Świerki Dolne dawniej Niederkönigswalde

33,478 km Tunel (2× 1168 m) Pod Świerkową Kopą
35,210 km Bartnica dawniej Königswalde (Kr Glatz)
35,679 km Bartnica (Kopalnia Surowców Skalnych)
40,022 km Głuszyca Górna dawniej Ober Wüstegiersdorf
42,263 km Głuszyca dawniej Wüstegiersdorf

43,907 km Tunel (2× 377 m)
45,036 km Jedlina Zdrój dawniej Bad Charlottenbrunn

do Wrocławia przez Świdnicę Linia 285
47,636 km Jedlina Górna dawniej Steingrund
47,992 km Tunel (2× 1604 m) Pod Małym Wołowcem 718 m npm

z Wrocławia
50,990 km Wałbrzych Główny dawniej Waldenburg-Dittersbach
Głuszyca Górna.jpg
 
OP
OP
Tomasz Sauer

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.851 91 4
#15
Mały wycinek z podróży śladami linii 286.
 

Załączniki

OP
OP
Tomasz Sauer

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.851 91 4
#16
Cz. 2
Jak skompresuję dorzucę więcej.
 

Załączniki

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
548 13 0
#17
Moje skromne zdjęcia z pobytu w Jedlinie Zdroju:
Niedługo znowu tu będę. W planach obowiązkowo przejazd do Świdnicy. Linia kolejowa 266. Proponuję rozszerzyć tematykę wątku.
20230702_152200 r.jpg

20230702_152418 r.jpg

20230702_152404 r.jpg

20230702_152353 r.jpg
 

Podobne wątki