• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Linia 229, odcinek Lębork - Łeba.

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.092 3 1
#1
W dniu wczorajszym, korzystając z prognozy pogody, namówiłem współtowarzyszy wypoczynku do wycieczki linią 229 do Lęborka.
O historii linii można poczytać w internecie, ograniczę się więc do niezbędnego komentarza. Aha. Nie mam tutaj żadnego programu do obróbki zdjęć. Tylko painta do zmniejszania. Stąd z góry przepraszam estetów. Zdjęcia stacji powstały w większości przez szybę. Uwaga j.w.
No to zaczynamy. Na stacji stoi SM42-546 z pociągiem TLK. Za chwilę odjedzie. Prawie pusty
DSC_0496.JPG

TLK odjechało, idę obejrzeć wczasy wagonowe. Lubanie jeszcze stoją, chociaż na Street View było ich więcej:
DSC_0501.JPG

DSC_0503.JPG

DSC_0505.JPG

Pusto, leniwie, upalnie:
DSC_0508.JPG

DSC_0510.JPG

Jedzie... A ja nawet nie wiem co..
DSC_0511.JPG

Po chwili okazuje się, że SA138-004
DSC_0515.JPG


Czysto, kulturnie, jewropa. Jedziemy:
DSC_0524.JPG


Steknica.
DSC_0528.JPG


Wrzeście. Bardzo klimatyczna stacja z sygnalizacją kształtową. Do 1930 roku stacja węzłowa:
DSC_0546.JPG


Lędziechowo
DSC_0551.JPG


Przed Garczegorzem pojawiają się takie widoki. To linia 230 z Wejherowa
DSC_0679.JPG


Linia jest mocno niekompletna...
DSC_0669.JPG


Garczegorze:
DSC_0571.JPG


Nowa Wieś Lęborska. Wydaje mi się jednak, że ten mocno przebudowany budynek był budynkiem stacyjnym:
DSC_0653.JPG
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Dobrzyn

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.092 3 1
#2
Jedziemy dalej. To już Lębork. Konkretnie Lębork Nowy Świat:
DSC_0583.JPG


Lębork. Spora, ładna stacja.
DSC_0584.JPG


DSC_0589.JPG


Jakieś zmodernizowane coś. Nic ciekawego...
DSC_0633.JPG


EN57-973.
DSC_0636.JPG


DSC_0638.JPG


Wraca nasz SA138. My też zaraz wracamy.
DSC_0646.JPG


Jeszcze tyko krzyżowanie z SM42-351 we Wrześciu
DSC_0691.JPG
 
OP
OP
Dobrzyn

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.092 3 1
#3
Oprócz w/w wycieczki, zamierzam jeszcze zwizytować firmę Hollas z Krakulic. Namierzyłem też WLs50 na pomniku w Nowej Wsi Lęborskiej, sfotografuję ją w drodze powrotnej
 
OP
OP
Dobrzyn

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.092 3 1
#4
Dziś byliśmy w Krakulicach. Firmy Hollas już nie ma ma, jest GreenYard. Kolejka jednak jeździ. Mają dwie małe lokomotywy (BN15 i coś jeszcze) oraz dwie WLs40. Byłem w bazie, na pole torfowe się nie wybrałem.
Lokomotywownia a w niej WLs...37 oraz BN15:
DSC_0693.JPG


DSC_0699.JPG

Ciekawostka. Napisałem WLs37, bo jest nieco zmodernizowana. Otóż zamiast S324 ma silnik S322:
DSC_0717.JPG

Oraz centralne smarowanie wiązarów:
DSC_0722.JPG


Rzut oka na lokomotywownię:
DSC_0708.JPG

Oraz wagoniki osobowe:
DSC_0697.JPG

To tyle. Mam jeszcze kilka zdjęć ze Smołdzina oraz Główczyc
 

Załączniki

Ostatnio edytowane: