Dziękuje za dokładne wyjaśnienie. Na fragmencie listy fabrycznej FAURa, zapewne przesianej z dokumentów zakładowych wpisano"LDE130 C/- Export: Polonia (simbol SP 32) " stąd moje pytanie.
Bardzo ciekawa informacja, nie słyszałem o takim oznaczeniu LDE 130 C. Zastanawiają mnie również lokomotywy LDE 130/1300 jeżdżące w Rumunii. Może się mylę, ale wszystkie służą/służyły w przemyśle bądź u przewoźników prywatnych. Kiedyś, patrząc na ich zdjęcia, snułem taką teorię, że w Rumunii pozostały po prostu lokomotywy z których zrezygnowało PKP. Nasze koleje zamówiły przecież 200 egzemplarzy, a ostatecznie do Polski trafiły 152 szt. Pozostała 48, zapewne będące w różnych stadiach produkcji, może została wykończona przez FAUR i sprzedana lokalnie. Na zdjęciach rumuńskich LDE 130/1300 rzuca się w oczy charakterystyczna obudowa reflektorów, spotykana właśnie na PKP-owskich SP32, a nie spotykana na lokomotywach SFR. Jeżdżące w Rumunii, podobne do LDE 130/1300 lokomotywy spalinowe Bo'Bo' rodziny Clasa 69/73/80/81, które były podstawą do opracowania SP32, mają charakterystyczne dla np. 060-DA małe reflektory.
https://ro.wikipedia.org/wiki/Material_rulant_al_CFR_Călători
Tymczasem rumuńskie lokomotywy LDE 130/1300 mają typowe obudowy jakby pod PKP-owskie reflektory.
http://trenuriromania.blogspot.com/2013/05/dus-intors-cu-trenul-de-la-bucuresti-si.html
https://hiveminer.com/Tags/130,lde
https://www.alamy.com/stock-photo-cfr-romanian-train-transcombi-lde-1300-019-red-in-romania-eastern-27695856.html?pv=1&stamp=2&imageid=691A46CF-37A7-4FD4-8752-3B494EDEA5EF&p=58679&n=0&orientation=0&pn=1&searchtype=0&IsFromSearch=1&srch=foo=bar&st=0&pn=1&ps=100&sortby=2&resultview=sortbyPopular&npgs=0&qt=cfr&qt_raw=cfr&lic=3&mr=0&pr=0&ot=0&creative=&ag=0&hc=0&pc=&blackwhite=&cutout=&tbar=1&et=0x000000000000000000000&vp=0&loc=0&imgt=0&dtfr=&dtto=&size=0xFF&archive=1&groupid=&pseudoid=&a=&cdid=&cdsrt=&name=&qn=&apalib=&apalic=&lightbox=&gname=>ype=&xstx=0&simid=&saveQry=&editorial=1&nu=&t=&edoptin=&customgeoip=&cap=1&cbstore=1&vd=0&lb=&fi=2&edrf=0&ispremium=1&flip=0&pl=
Co do samego oznaczenia LDE 1300 to skrót LDE pochodzi od rumuńskich słów
Locomotive
Diesel-
Electrice, a 1300 oznacza po prostu moc w KM - SP32 dysponowały silnikiem o mocy 957 kW czyli właśnie 1300 KM. Oznaczenie LDE 130 (i spotykane inne tego typu oznaczenia np. LDE 110, LDE 125 itp) są więc nieco zawężonym oznaczeniem mocy silnika lokomotywy, czyli taką podwielokrotnością jednostki koń mechaniczny, czyli jakby głupio to nie zabrzmiało, to np LDE 130 oznacza 130
decykoni mechanicznych, czyli właśnie 1300 KM, choć te zawężone oznaczenie może odnosić się też do lokomotyw o mocy silnika zbliżonego do wartości podanej w
decykoniach mechanicznych. Jednak tak jak Kolega zauważył w tym zagadnieniu panuje bałagan, również w samej Rumunii, bo raz oznaczenia są pisane LDE 130 innym razem LDE 1300, i dotyczy to także innych typów lokomotyw np. znanych 060-DA, które w tej nomenklaturze oznaczone są LDE 2100
http://www.ferest-logistics.ro/en/locomotive/locomotiva-diesel-electrica-lde-2100-cp/
.... a i w samym katalogu Mecanoexportimport, z którego pochodzą wyżej zamieszone strony ze zdjęciami SP32-002, jest niekonsekwencja, przykłady poniżej (zdjęcia ściągnięte dawno temu z sieci z jakiejś strony rumuńskiej, adresu strony ani autora zdjęć nie pamiętam):
Lokomotywa dla kolei brytyjskich oznaczona LDE 3500 o mocy właśnie 3500 KM
Lokomotywa dla Syrii oznaczona LDE 150 S o mocy 1740 KM.