• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Którego ST-44 kupić ?

MaRoco

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Jako nowicjusz w tym hobby proszę o poradę.
Chciałbym kupić któregoś z nowych polskich Gagarinów Roco, najlepiej z dźwiękiem, ale biję się z myślami - którego ? (mam kasę tylko na jednego)
Skład jaki u mnie będzie ciągnął to węglarki Eaos, Eaos-w.
A propos Eaos-w: czy wagony z podstawowej wersji zestawów Witolda Fity,a więc bez wzmocnień na belkach na burtach i tylko z drzwiczkami wyczystkowymi podejdą ? Czy coś takiego w ogóle jeździło na PKP ?
Bardziej podoba mi się wersja zielona, a więc ST44-985, ale z tego co czytam: w takim malowaniu jeździł tylko na samym początku swojej służby na PKP od 1980 do -- ?
I ostatnie pytanie: gdzie najkorzystniej kupić ?
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.094 16 0
#2
Posłuchaj głosu serca. Kup ten który najbardziej utkwił Ci w pamięci i wzbudził największą sympatię.
Ja wybrałem - z żółtą mordką.
MaRoco napisał(a):
I ostatnie pytanie: gdzie najkorzystniej kupić ?
A gdzie mieszkasz?
 
OP
OP
MaRoco

MaRoco

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#5
Dzięki - zadzwonię tam.
A merytorycznie który ST-44 jest bardziej poprawny i może ciągnąć większą paletę wagonów ?
Chodzi mi głównie o węglarki (taki skład wydaje mi się najbardziej dla gagara odpowiedni) np. z zestawu Roco 66163 czy też rocowskie lub tilligowskie eanosy z żółtymi trójkątami na drzwiach, czy też wspomniane wczesne Eaosy-w (fitowagony).
 
S

stalecki_pl

Gość
#6
"z zestawu Roco 66163 czy też rocowskie lub tilligowskie eanosy z żółtymi trójkątami na drzwiach" - to ewidentnie wagony V epoki. Jeśli jesteś purystą w tej dziedzinie i dążysz do zachowania porządku w epokach to najlepszą lokomotywą będzie gagarin z żółtym czołem (V epoka = 1989-2007)

PS.
w twoim tytule postu wkradł sie byk... prawidłowe oznaczenie ST44 ;-))
 
OP
OP
MaRoco

MaRoco

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#7
Za błąd przepraszam - jak pisałem - raczkuję dopiero w tym hobby.
Następne pytanko (jeśli można): z jakich modeli węglarek dostępnych w handlu zrobić skład, który można podpiąć pod ST44 z IV epoki ?
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.094 16 0
#8
Oj, z węglarkami serii Eaos ep. IV ciężko będzie.
Za to w V jest w czym wybierać!

Dostępne w sklepach:
Tillig 76474
Roco 66509 CNTK Żmigród (II edycja)
Roco 66513 CNTK Żmigród
Roco 66498 (niebieska, nowe logo PKP Cargo, ep. VI)
Roco 66163 (set)

Dostępne tylko z drugiej ręki:
Klein Modellbahn 5125/2 (dwuosiowa)
Klein Modellbahn LM01/04 (dwuosiowa)
Klein Modellbahn LM07/06 (dwuosiowa)
Klein Modellbahn 5125/1
Klein Modellbahn LM02/04
Klein Modellbahn LM01/06
Klein Modellbahn LM01/07
SachsenModelle 76403 (dwie edycje)
SachsenModelle 76460 (niebieskie malowanie CTL)
Roco 66509 CNTK Żmigród (I edycja)

Tak naprawdę jeśli chcemy zachować porządek w danej epoce to też będzie ciężko, bo daty rewizji pomiędzy poszczególnymi modelami mogą się znacznie od siebie różnić. Więc ja osobiście szczególnej uwagi na to nie zwracam.
 
OP
OP
MaRoco

MaRoco

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#9
Dzięki ffox.

Z ostateczną decyzją wstrzymam się do momentu, gdy ktoś ze znawców wypowie się na temat koloru ST44-985 jaki zapodało Roco.
Może też ktoś byłby mi w stanie pomóc z fitowagonami: czy w wersji podstawowej jeździły na PKP, czy też koniecznie trzeba kupić blaszki fototrawione do konwersji na wersję Eaos ?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.035 577 30
#10
Oczywiście, że jeździły. Modelom Witka można ewentualnie zarzucić, że są niezbyt dokładne, ale przedstawiają rzeczywisty wagon.
 
OP
OP
MaRoco

MaRoco

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#11
Dzięki za pomoc Andrzej.
Nie dotarłem do zdjęć wagonów z lat 80-tych, stąd moja niepewność. Wszystkie Eaosy-w jakie widziałem na zdjęciach mają wzmocnienia belek na burtach. Kolor odlewu jest również dla mnie trochę zbyt brązowy, współczesne wagony w realu mają lekki odcień czerwieni.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.035 577 30
#12
Co do wzmocnień burt, to głowy nie dam, miałem na myśli przede wszystkim brak dużych drzwi:
MaRoco napisał(a):
A propos Eaos-w: czy wagony z podstawowej wersji zestawów Witolda Fity,a więc bez wzmocnień na belkach na burtach i tylko z drzwiczkami wyczystkowymi podejdą ? Czy coś takiego w ogóle jeździło na PKP ?
 
OP
OP
MaRoco

MaRoco

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#13
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Na temat fitowagonów dowiedziałem się u źródła.
Co do ST44, zdecydowałem się na wersję 985.

Temat można zamknąć.
 

Podobne wątki