• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Budownictwo Kostka brukowa, cegiełki, wypełnienie torów

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.782 52 5
#2
Kolejne podejście do diamentowej łopaty :D

Żeby nie zakładać nowego wątku, zadaję pytanie Tu:

Od kiedy w Polsce stosowano kostkę brukową, tzw. TETKĘ (Kość) ?

Kostka-brukowa-TETKA-Polbruk.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.925 531 30
#3
Od kiedy w Polsce stosowano kostkę brukową, tzw. TETKĘ (Kość) ?
Betonową kostkę brukową, zwaną też kostką Bauma, zaczęto w Polsce stosować we wczesnych latach 90. XX wieku. Taka kostka może mieć różne kształty, nie tylko taki dwuteownik. Nazwy "TETKA" nie znałem...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.925 531 30
#6
od kiedy zaczęto perony ziemne zastępować peronami wyłożonymi płytkami betonowymi (takimi chodnikowymi) ?
Na tak postawione pytanie nie umiem odpowiedzieć. Perony na większych stacjach wykładano płytami chodnikowymi od bardzo dawna, a na małych przystankach często dalej budowano perony ziemne. Sądzę, że budowy nowych peronów ziemnych zaniechano po II wojnie światowej, ale czy było to już w latach 50. XX wieku, czy dużo później, nie wiem. Nie było też raczej jakiejś zorganizowanej akcji zastępowania peronów ziemnych takimi z płyt chodnikowych, a takiej przebudowy dokonywano przy remontach i modernizacjach infrastruktury stacji. Wiem, że odpowiedź jest mało konkretna, ale tylko tyle potrafię powiedzieć na ten temat.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Techniki modelarskie 22
Techniki modelarskie 2

Podobne wątki