• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Konwersja BR52 HobbyBoss na Ty2 w skali 1:72

piter4817

Nowy użytkownik
Reakcje
8 0 0
#1
Witajcie,
Na początek przeprszam, że skala nie pasuje do działu, ale nie znalazłem 1:72.

HobbyBoss wypuścili kiedyś faki model: https://www.mojehobby.pl/products/German-Kriegslokomotive-BR52.html
Po ewentualnym zakupie chciałbym wykonać konwersję na naszą „dwóję”. Tutaj przychodzę do was z pytaniem i prośbą o ewentualne wskazanie konkretnych elementów i szczegółów jakie trzeba by przerobić względem oryginalnych detali jakie oferuje producent.
To co rzuciło mi się jak na razie to opancerzenie tendra, wiatrownice. Nie wiem jak kwestia rzeczy pokroju inżektorów itd.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.963 6 0
#4
Następne pytania zasadnicze; czy chcesz, żeby model przedstawiał: 1.czynny, zadbany parowóz gotowy do jazdy ? 2. Czy zimny(w naprawie) lub 3. Jako pomnik ? 4. Czy może wycofany ze służby-jako grzejka? 5. Wrak stojący w krzakach na złomowisku?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#6
Najchętniej lata 70/80. Fakt, że o tym nie wspomniałem. W takim wypadku oczywiście należy też zmienić lampy z pewnością.
Lampy trzeba wymienić w każdym wypadku, bo w modelu są wojenne, ze specjalnymi przysłonami, ograniczającymi widzialność światła z góry (z samolotu). Trzeba je wymienić na normalne, "pokojowe", typu zależnego od okresu, w jakim ma być umieszczony model. Dla lat 1970/70 powinny to być typowe, jakie można spotkać do dziś w parowozach.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.963 6 0
#7
Następnie musisz dodać lemieszowe zgarniacze z przodu lokomotywy, boczne klapy popielnika, zawór odmulacza na ścianie podgardlanej stojaka, wężownice z odolejaczem, drzwi dymnicy płaskie, ściany tendra gładkie,dźwignie otwierania klap wlewów wody.W odpowiednich miejscach umieścić żółte tabliczki ostrzegawcze i oczywiście godło, nr serii i numer kolejowy na budce i na tendrze.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#9
I jeszcze trzeba usunąć klapkę na kominie i trzecie (górne) reflektory (na niektórych Ty2 montowano trzeci reflektor, ale tylko z przodu), poza tym przenieść prądnicę na pomost. Natomiast drzwi dymnicy mogą zostać wypukłe, na niektórych (choć nielicznych) do końca były takie.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
#10
Na podstawie grafiki na opakowaniu trudno jednoznacznie coś wyrokować.
Na pewno nie należy montować tych drewnianych wiatrownic. Zastosowano je bodajże eksperymentalnie na jednej lokomotywie.
Trochę roboty będzie wymagać wygladzenie ścian tendra bo projekt tego modelu uwzględnia ocieplenie (przewidywana eksploatacja w niskich temperaturach). Po wojnie to usunięto.
Nie należy też montować tej skrzynki osłony sprężarki. O ile w ogóle jest w zestawie cała sprężarka.
Także z przodu pod drzwiami dymnicy powinny być założone skośne blachy osłony przedniego wózka przed zanieczyszczeniem.
Także warto zadbać o typowe polskie rozmieszczenie osprzętu. Dość dużo już na ten temat napisano na tym forum między innymi przy okazji dyskusji na temat modeli Ty2 firmy Roco. Bez sięgnięcia do zdjęć konkretnych lokomotyw się nie obejdzie bo oprócz istnienia jakiegoś typowego schematu modernizacji tych lokomotyw na PKP było także wiele odmiennych rozwiązań w zależności kiedy i w jakim ZNTK wykonano naprawy okresowe i jakie w danym momencie były dostępne części zamienne. Warto też oczywiście wybrać lokomotywę która miała w danym okresie eksploatacji tender typu Floridsdorf. Bez przeszukania setek zdjęć się nie obejdzie. Zdjęcia lokomotyw pomnikowych należy traktować z bardzo dużą ostrożnością gdyż rzadko są one kompletne i nieraz są na nich założone jakieś części zupełnie od czapy.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 7

Podobne wątki