• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja BR03 na Pm2

tomek 05

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#1
Witam.Zostałem obdarzony zaufaniem przez kolegę Elvisa który to powierzył mi swój model do konwersji na Pm2-28.Dostałem Br03 Fleishmann w którym to już obręcze kół były pomalowane na biało,wymienione wiatrownice na Wagnera i zamontowane tabliczki.Moim zadaniem było dalsze spolszczenie.Wymiana lamp na PKP i oświetlenia na mikro żarówki i czerwone diody SMD.Zamontowałem jeszcze moduł sterowania oświetleniem i z pod Fx mamy jazdę manewrową.Następnym krokiem było malowanie obwódek na wiatrownicach,malowanie poręczy itp...
Kilka fotek jak to sie odbywało
 

Załączniki

Shepard

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#6
Witam :)
Mam pytanie techniczne:
Czy Pm-2, w którym zainstalowano już latarnie PKP z komorami światła czerwonego - nie powinien mieć usuniętego podgrzewacza z dymnicy, prądnicy, hamulców z przednich osi tocznych, zmodyfikowanej armatury (inżektory: medcalf i nathan) oraz innego wywietrznika dachowego?

Pozdrawiam,
Shepard
 
OP
OP
tomek 05

tomek 05

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#7
Shepard napisał(a):
nie powinien mieć usuniętego podgrzewacza z dymnicy, prądnicy, hamulców z przednich osi tocznych, zmodyfikowanej armatury (inżektory: medcalf i nathan) oraz innego wywietrznika dachowego?
Dokładnie.
Przecież napisałem że jeszcze wiele pracy przy spolszczeniu.
Wszystko zależy od właściciela.Tyle zlecił to tyle zrobiłem a nawet więcej.Namawiam go na dalsze prace bo mnie to też wkurza że nie do końca zrobione i sie będą czepiać tacy co znają temat,bo ci co nie znają pomyślą że wszystko ok :D
Pozdrawiam
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
854 77 5
#8
Jeszcze taki szczególik :!: Data rewizji na czołownicy to 14. 04 52r. , więc forma latarni zbyt nowoczesna, ale to spostrzeżenie, nie przytyk, bo model respect.
 

Shepard

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#9
Wymieniłem tylko najbardziej widoczne zmiany przy takiej konwersji. :)
Dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam,
S.

P.S. Warto rozważyć też np. wykonanie otworów ulgowych w widocznych miejscach ostoi. Fleiśman ma to dość topornie zalane, a takie detale zawsze wychodzą in plus w modelu...
 
OP
OP
tomek 05

tomek 05

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#10
To jeszcze trzeba wszystkie opisy zmienić (rewizje,przydział,itp)bo są szwabskie,i to co Shepard wymienił i jeszcze by sie coś znalazło.
Czekam na zlecenie ;)
 

Shepard

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#13
No niestety. Do TT to jeszcze by się znalazły. (Robiliśmy parę detali do krótkoseryjnych konwersji BR52 w 1/120, w tym - latarnie). Do eNki - trza by zrobić wszystko od podstaw.
Nie wspominam już o armaturze (zawory, inżektory, itp.).

A tak na marginesie (uwaga! to nie jest zarzut w kierunku Kol. Tomka :- ) latarnie (Kluby?) są jakby... przeskalowane. Widać to szczególnie przy porównaniu z tarczami buforów...

Pozdr,
S.
 
OP
OP
tomek 05

tomek 05

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#15
Shepard napisał(a):
latarnie (Kluby?) są jakby... przeskalowane. Widać to szczególnie przy porównaniu z tarczami buforów...
Masz racje.Lepsze te z APM ale one do Ty :cry: A tak w nawiasie to żarówy miniatronics ledwie do tych Kluby włażą.
 

Shepard

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#16
Nasze latarnie są w sumie do wszystkich typów parowozów PKP. Kwestia tylko pałąków - trza sobie z drutu wykonać. Podstawki powinny pasować. (I tak się je składa z blaszek).
Za to - mimo, że garnki są mniejsze - miejsca jest w nich sporo.
Tyle, że są z żywicy - a to często nie zawsze pasuje :)

Ja na początku mojej przygody z konwersjami - tez chciałem stosować latarnie Kluby. No ale... wydawały mi się właśnie takie za duże jakieś. I z tymi buforami zwłaszcza wypadały niedobrze. A i plecy miały jakieś takie... ze śladami obróbki.
To zrobiliśmy swoje.

S.
 

Shepard

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#18
Jeśli znajdzie się odpowiednia ilość chętnych... tak żeby był sens robienia form - kto wie?
Na razie do eN - zrobiliśmy czoła do ST44 dla H&W :)
Straśnie to malućkie,

Hej!

S.
 

Shepard

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#20
No... pewnie tak. Małe piękne jest...
Ale... starzeję się i już zaczynam przy 1/87 odpadać...

Coraz częściej się zastanawiam czy nie odpuścić syćkiego w tej skali - i wrócić do 1/43...
:D

S.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 60
Tabor 19
Tabor 12
Tabor 16
Tabor 49

Podobne wątki