• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Kolekcja od czapy

Herbat

Użytkownik
Reakcje
10 0 0
#1
W tym wątku będę prezentował modele, które udało mi się zgromadzić na przestrzeni kilku lat. Z góry informuje, że jeśli coś jest spatynowane to nie jest to moja robota :(, niestety nie posiadam takich umiejętności. Mistrzem fotografii też nie jestem, dlatego z góry przepraszam za błędy.
 
OP
OP
H

Herbat

Użytkownik
Reakcje
10 0 0
#3
Lokomotywa Parowa BR41-018(jeszcze z nie zmineninym oznaczeniem) opalana mazutem
Parowóz został wyprodukowany jako model analogowy przez firmę Roco, został przerobiony na model cyfrowy przy użyciu dekodera Zimo mx600 oraz wymieniono oświetlenie na ledowe. Oświetlone zostały pomosty oraz założona imitacja paleniska w kabinie.

Historia Lokomotywy
Parowozy towarowe Baureihe 41 zaprojektowano do prowadzenia szybkich pociągów towarowych. Wyprodukowanych zostało 366 parowozów na zamówienie kolei niemieckich. Kursowały z pociągami towarowymi w górskich regionach. Po drugiej wojnie światowej 19 lokomotyw było eksploatowanych przez PKP do prowadzenia pociągów pasażerskich na liniach podgórskich. Ostatni parowóz skreślono z inwentarza parowozowni Lublin w marcu 1973 roku. W krajach niemieckich dokonano wymiany kotłów parowych. Na kolejach zachodnioniemieckich zamontowane zostały spawane kotły z komorą spalania. Niektóre parowozy przebudowano na opalanie olejowe. Na kolejach wschodnioniemieckich zamontowane zostały kotły z komorą spalania i mieszalnikowym podgrzewaczem wody zasilającej. Kursowały na niemieckich szlakach do października 1977 roku. Kilka niemieckich parowozów zachowano jako eksponaty zabytkowe.

Dane techniczne:
  • Układ osi: 1'D1' h2 (2-8-2)
  • Masa lokomotywy: ok. 92,6 t
  • Masa w stanie roboczym: ok. 101,9 t
  • Średnica kół napędnych: 1600 mm
  • Średnica kół tocznych: 1000 mm z przodu, 1250 mm z tyłu
  • Długość całkowita: 23 905 mm
  • Maksymalna prędkość: 90 km/h
  • Moc nominalna: 1 900–2 000 KM
  • Ciśnienie robocze kotła: 20 bar
  • Pojemność kotła: ok. 203,65 m²
  • Pojemność tendra:
    • woda: 34 m³
    • mazut: 13,5 m³
  • Typ tendra: 2'2' T 34


IMG_20250612_184035789.jpg
IMG_20250612_184035789.jpg IMG_20250612_182805988.jpg IMG_20250612_182936489.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Kolekcje 2
Kolekcje 0
Kolekcje 18
Kolekcje 3
Kolekcje 4

Podobne wątki