WItam Szanownych Forumowiczów
Jakiś czas temu zacząłem zastanawiać się nad doborem parowozu do składu dwuosiowych boczniaków (ex-saksońskich i ex-niemieckich ujednoliconego typu) w epoce IIIc z przydziałem DOKP Katowice samotnie stojących w jednej z gablot.
Analiza kilkudziesięciu zdjęć "śląskich klimatów" z tych czasów wskazywał albo na OKl2, albo Ok1.
Ponieważ w pudełku miałem OKl2 produkcji Roco z nieinteresującej mnie już epoki IIIb (DOKP Olsztyn, Par.Korsze) wybór padł na OKl2.
Pewnym problemem był wybór konkretnego egzemplarza. Dwa zdjęcia (w załączeniu) przedstawiały egzemplarz (numer inwentarzowy 27), którego historia jest trudna do ustalenia (skasowany po wypadku w 1965) roku. Pewne jest, że na przełomie lat 50 i 60 stacjonował w DOKP Katowice, prawdopodobnie w Parowozowni Jaworzno-Szczakowa.
Ostatecznie wybór padł właśnie na OKl2-27, tyle że z uwagi na brak odpowiedniej kalki dostała przydział do Parowozowni Katowice;
Konwersji podjął się @kuligan
Ze zdjęć wynika, iż budka i skrzynie węglowe miały minimalnie jaśniejszy odcień od kotła, więc ustaliłem z Kuliganem, iż zostaną pomalowane na ciemno-oliwkowy kolor typowy dla tendrzaków osobowych PKP.
Model jest oczywiście wyposażony w dekoder dźwiękowy oraz światła wg. przepisów PKP;
Autorem zdjęć jest @Bronco_Billy
Zapraszam do oglądania.
Jakiś czas temu zacząłem zastanawiać się nad doborem parowozu do składu dwuosiowych boczniaków (ex-saksońskich i ex-niemieckich ujednoliconego typu) w epoce IIIc z przydziałem DOKP Katowice samotnie stojących w jednej z gablot.
Analiza kilkudziesięciu zdjęć "śląskich klimatów" z tych czasów wskazywał albo na OKl2, albo Ok1.
Ponieważ w pudełku miałem OKl2 produkcji Roco z nieinteresującej mnie już epoki IIIb (DOKP Olsztyn, Par.Korsze) wybór padł na OKl2.
Pewnym problemem był wybór konkretnego egzemplarza. Dwa zdjęcia (w załączeniu) przedstawiały egzemplarz (numer inwentarzowy 27), którego historia jest trudna do ustalenia (skasowany po wypadku w 1965) roku. Pewne jest, że na przełomie lat 50 i 60 stacjonował w DOKP Katowice, prawdopodobnie w Parowozowni Jaworzno-Szczakowa.
Ostatecznie wybór padł właśnie na OKl2-27, tyle że z uwagi na brak odpowiedniej kalki dostała przydział do Parowozowni Katowice;
Konwersji podjął się @kuligan
Ze zdjęć wynika, iż budka i skrzynie węglowe miały minimalnie jaśniejszy odcień od kotła, więc ustaliłem z Kuliganem, iż zostaną pomalowane na ciemno-oliwkowy kolor typowy dla tendrzaków osobowych PKP.
Model jest oczywiście wyposażony w dekoder dźwiękowy oraz światła wg. przepisów PKP;
Autorem zdjęć jest @Bronco_Billy
Zapraszam do oglądania.
- 4
- 24
- Pokaż wszystkie