• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

KolejTV

Reakcje
364 3 0
#4
chf napisał(a):
I tego by pokazali prawdę jak traktuje pkp zabytki kolejnictwa. jak na razie to tylko achy i ochy.
Na mój gust nie najgorzej - wszak łoży nie mały wcale szmalec na utrzymanie Wolsztyna i Chabówki. Na razie nikt na normalnym torze nie pokazał, że potrafi to zrobić lepiej od PKP Cargo...
 
Reakcje
364 3 0
#7
chf napisał(a):
To odnoszę wrażenie ,że mało widziałeś. Przykładem jest chociażby Tkp 4422. Kto widział ten wie jak się prezentował ten parowóz.
Odnoszę wrażenie, że ten przykład jest chyba jednak bardzo mocno chybiony. Wyjdźmy od tego, że nie jest to pojazd stanowiący własności społecznego skansenu, a obywatela brytyjskiego Stevena (wybaczcie, nie pomnę nazwiska) kupiony z Cukrowni Chybie, w której to parowóz po naprawie bodaj średniej nie przebył ani kilometra. I na tegoż koszt obywatela brytyjskiego została przeprowadzona jego naprawa główna. Dla przypomnienia w ciągu ostatnich 17 lat na koszt PKP odbywały się naprawy conajmniej kilkunastu parowozów. Czy w Pyskowicach także dymi choćby codziennie jedna maszyna?? Otóż nie. Więc gdzie drogi Krzysztofie ten przykład - wszak jedna jaskółka fruwająca raz na kilka miesięcy dla grona ściśle wtajemniczonych wiosny nie czyni...
Spójrzmy jeszcze dalej, o ile Wolsztyn jakoś nie poraża ilością eksponatów przygotowanych do ekspozycji to zajrzyjmy do drugiego skansenu podległemu PKP Cargo - Chabówki. Oglądamy kilkadziesiąt maszyn i wagonów w jako-takiej kondycji. Podziwiamy odbudowane wagony (oczywiście kwestią dyskusyjną jest utrzymanie realiów historycznych).
Co nam zaś oferują skanseny nazwijmy to prywatne i społeczne. Ano zazwyczaj większe lub mniejsze wrakowisko poprzeplatane lepiej utrzymanym eksponatami (Jaworzyna czy Skierniewice) czy też de facto póki co trudnodostępną składnicę zabytkowych pojazdów o wyglądzie złomu jak w przypadku Pyskowic. I bynajmniej nie jest depracjacja dorobku tych podmiotów, tylko próba oceny sytuacji nie ze stanowiska miłośnika zabytkowych pojazdów, tylko osób postronnych, które w te miejsca zaglądają. Musimy się na razie pogodzić z tym, że PKP Cargo dysponuje znacznie większymi środkami, a z drugiej strony pamiętać, że zabawa w zabytkowe pociągi nie jest tu celem statutowym komercyjnego w końcu podmiotu.
Tak więc mój młody przyjacielu jednak więcej pokory - bilans ostatnich 20-lat jest taki, że póki co muzealnictwo kolejowe w zgrzebnym PKP-owskim wydaniu w odczuciu przeciętnego zjadacza chleba prezentuje się znacznie godniej, niż w wykonaniu miłośników kolei. I choćby z tego względu trzeba okazywać więcej pokory i szacunku...
 

chf

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#8
Prezentuje się godniej bo się skutecznie utrudnia utrudnia rozwój społecznych czy prywatnych skansenów właśnie przez pkp, a właściwie przez jedną ze spółek. A to że kolej retro nie jest głównym celem to zdaję sobie z tego sprawę. W polsce jeszcze długo będzie liczyć się tylko to co można mieć z tego czy innego działania. Zabytki techniki ( nie tylko chodzi mi tu o kolej ) jeszcze długo będą postrzegane jako szybka kasa. W momencie jak ktoś się kapnie, że coś by należało zachować dla przyszłych pokoleń, może być już za późno.
 
Reakcje
364 3 0
#9
chf napisał(a):
Prezentuje się godniej bo się skutecznie utrudnia utrudnia rozwój społecznych czy prywatnych skansenów właśnie przez pkp, a właściwie przez jedną ze spółek.
Drogi Kolego - problemy jednego skansenu to jeszcze nie problemy wszystkich. Nie wiem jak to wygląda na podwórku jaworzyńskim, ale w przypadku Skierniewic jakoś nie zauważamy kłód rzucanych pod nogi przez jakiekolwiek spółki grupy PKP, a rzekłbym wręcz przeciwnie.
Parowozownia Skierniewice blisko siedem lat temu została jednak przez PSMK przejęta - fakt, że trwało to 10 lat, ale od nas też wymagało zbudowania zaplecza osób, które za nami lobbowały. Jednak to "złe" PKP majątku się pozbyło nie powodując uszczerbku na koncie PSMK. Czyli jednak się dało - ale do tego musi być kreowana atmosfera wzajemnego zrozumienia, a niekoniecznie temu służy przystawianie pistoletu do głowy potencjalnego darczyńcy, jak to zdarza nam się w Polsce niestety obserwować.
A inne spółki?? Ot choćby organizowane przez PSMK w Skierniewicach obchody Dni Techniki Kolejowej nie napotykają przeszkód ze strony PKP. Jak z odpowiednim wyprzedzeniem poprosi się o tabor (oczywiście w granicach rozsądku) żadna spółka go nie odmówi. Także kilka produkcji filmowych odbywało się z wykorzystaniem jednocześnie taboru PKP Cargo i PSMK... Temat współpracy skierniewickiego skansenu ze spółkami grupy PKP można by jeszcze rozwijać, ale nie miejsce i pora potemu.
Może więc wina nie leży jednak po stronie PKP?? Bo skoro gdzie indziej jednak "da się"??
 
Reakcje
364 3 0
#11
chf napisał(a):
Możesz mi zdradzić jak spółka przekazała tą lokomotywownię w Skierniewicach ? Jak nie tu to w wiadomości pw .
Muszę Cię jednak zmartwić, Parowozownia została przekazana Skarbowi Państwa, za długi PKP, a dopiero potem Skarb Państwa przekazał ją nam. Pośrednikiem był prezydent miasta Skierniewice, jako starosta powiatu grodzkiego. I tyle. Zresztą Bracia doskonale wiedzą, co i jak. Udzielałem też informacji człowiekowi z Urzędu Miasta Pyskowice. Bez współpracy z samorządem macie marne szanse ugrać cokolwiek...
 
Reakcje
364 3 0
#13
Ostbahn napisał(a):
http://www.youtube.com/kolejtv1#play/uploads/0/ms9N-R4jeYI
Nastepny odcinek
I końcówka tego programu doskonale odzwierciedla, to co napisałem w kilku offtopicznych postach tego wątku - PKP chce i potrafi współpracować z miłośnikami kolei. Ale do tego potrzebne jest zrozumienie i wola z obydwu stron.
 

qrchuck

Nowy użytkownik
Reakcje
13 0 0
#14
Być może większość z was już wie, a dla tych co nie wiedzą mam dobrą wiadomość. Od jutra Kolej TV będzie nadawana w telewizji. Poniżej zamieszczam treść wiadomości umieszczonej w aktualnościach na ich stronie internetowej:

"Zmiany w KolejTV

Pracujemy w pocie czoła i przygotowujemy dla Was kolejny odcinek KolejTV. Nie ukaże on się jednak w najbliższą środę…

W związku z emisją KolejTV w TVP Info, (startujemy 24 stycznia o godzinie 19:20) zmieniamy dzień emisji na stronie http://www.kolejtv.pl

Od 24 stycznia premiera kolejnych odcinków w poniedziałkowe wieczory (tuż po emisji na antenie TVP Info).

Zapraszamy!

Redakcja KolejTV"
 

qrchuck

Nowy użytkownik
Reakcje
13 0 0
#16
Z komentarzy wynika, że Kolej TV w telewizji będzie pokazywane tylko w rejonie warszawskim, a całej reszcie Polski zostaje tylko Youtube. Przepraszam jeśli rozbudziłem komuś nadzieję. Ja też jestem zawiedziony :(
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.476 552 30
#17
Program TVP Info jest też transmitowany przez satelitę i w czasie tzw. pasm lokalnych przez satelitę idzie lokalny program waszawski. Jeśli ktoś ma TV satelitarną, może odbierać to w całej Europie. Na Astra 2, TVP Info jest niekodowany, na Hotbird, o ile wiem, jest tylko Cyfra+ kodowana, ale głowy nie dam.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.476 552 30
#19
krzychu12231 napisał(a):
KolejTV od dawna nadawana jest od dawna w TVS.
A może Kolega rozszyfrować skrót TVS? Czy chodzi o TV satelitarną? Jeżeli tak, to prosiłbym o więcej szczegółów: jaki kanał (czy własny, czy w ramach innego programu?), który satelita, parametry itp. No i kiedy? Bo chyba na pewno nie chodzi o TVP Info przez satelitę.