• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejowy półwysep helski i linia 213

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.781 12 2
Obydwie ciągną skład, jak ruszały z Kuźnicy to równomiernie w obydwu lokomotywach było słychać zwiększanie obrotów silników.
Niestety nie masz racji. Obserwowałem zestaw w Jastarni i podczas postoju 3 silniki pracowały na biegu jałowym natomiast ten najbliżej składu pracował cały czas na "pełnych obrotach". Zgodnie z opisem lokomotywy miała ona przestawiony drugi agregat na tryb zasilania składu.
 

tokarz76

Aktywny użytkownik
Reakcje
313 1 5
Sprawa wygląda następująco:
Pierwsza lokomotywa - oba silniki spalinowe pracują na trakcję. Druga lokomotywa - silnik bliżej wagonów pracuje na ogrzewanie składu, drugi na trakcję.
Ogólnie do pociągu składającego się 7 wagonów jedna SU42 jest trochę za słaba. Trzeba pamiętać, że jeden silnik pracuje na blok obwodu grzania pociągu.
W podwójnym zestawieniu, maszyny ciągną "jak złoto", nie ma nawet problemu z wjazdem pod Mrzezino.
Oczywiście w każdej chwili, w momencie większego zapotrzebowania na energię trakcyjną, możliwe jest wyłączenie grzania pociągu i wtedy wszystkie motory pracują na trakcję.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.497 58 3
Sprawa wygląda następująco:
Pierwsza lokomotywa - oba silniki spalinowe pracują na trakcję. Druga lokomotywa - silnik bliżej wagonów pracuje na ogrzewanie składu, drugi na trakcję.
Ogólnie do pociągu składającego się 7 wagonów jedna SU42 jest trochę za słaba. Trzeba pamiętać, że jeden silnik pracuje na blok obwodu grzania pociągu.
W podwójnym zestawieniu, maszyny ciągną "jak złoto", nie ma nawet problemu z wjazdem pod Mrzezino.
Oczywiście w każdej chwili, w momencie większego zapotrzebowania na energię trakcyjną, możliwe jest wyłączenie grzania pociągu i wtedy wszystkie motory pracują na trakcję.
Chodzi o grzanie lub klimatyzację
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.781 12 2
Wedrujac wzdluz torow w Jastarni dopatrzylem sie pewnej rzeczy. Otoz szyny uzyte do modernizacji odcinka w Jastarni nie sa nowe. To jakies starouzyteczne z demontazu. Widac miejsca mocowan do podkladow na stopie szyny.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.497 58 3
Sprawa wygląda następująco:
Pierwsza lokomotywa - oba silniki spalinowe pracują na trakcję. Druga lokomotywa - silnik bliżej wagonów pracuje na ogrzewanie składu, drugi na trakcję.
Ogólnie do pociągu składającego się 7 wagonów jedna SU42 jest trochę za słaba. Trzeba pamiętać, że jeden silnik pracuje na blok obwodu grzania pociągu.
W podwójnym zestawieniu, maszyny ciągną "jak złoto", nie ma nawet problemu z wjazdem pod Mrzezino.
Oczywiście w każdej chwili, w momencie większego zapotrzebowania na energię trakcyjną, możliwe jest wyłączenie grzania pociągu i wtedy wszystkie motory pracują na trakcję.
A jeżeli będzie 10 lub 11 wagonów to ile pojedzie lokomotyw skoro 2 są potrzebne do 7 wagonów ?
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.497 58 3
Kolej Metropolitalna na Półwyspie. W ostatnim momencie wszedłem na stację(y)
P6130001.JPG
P6130002.JPG
P6130003.JPG
P6130004.JPG
P6130005.JPG
P6130006.JPG
P6130007.JPG
P6130008.JPG
P6130009.JPG
P6130010.JPG


Budynek stacji trochę odmalowali ale nikt nie pomyślał o tej skrzyni przed budynkiem. (zdjęcie zrobił mój syn 5 lat)
P6130014.JPG
 

linia 213

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
Te szynobusy będą jeździć dla PR Gdynia. Bo chodzą takie słuchy że newagi które jedzą na codzień mają iść na stan PKP SKM trójmiasto. Bo SKM wygrało przetarg na obsługiwane linii PKM.
 

jastarnik84

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
I żadnej fotorelacji?? Linia była można powiedzieć na bieżąco dokumentowana a tu pierwsza stacja i pierwszy dworzec na linii i nikt się nie skusił na parę fotek?? Chętnie sam bym to zrobił, ale obecnie jestem trochę za daleko.
 

linia 213

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
Zdjęcia są na internecie po modernizacji. Ja mam dwie stacje do redy. więc jak będę się wybierał do redy to zrobię parę fotek.
Swoją drogą to te szynobusy SA136 014 i 015 jeżdżą też dziś na helskiej. Wczoraj miałem okazje przejechania się nimi z Helu do Redy.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.497 58 3
Te szynobusy będą jeździć dla PR Gdynia. Bo chodzą takie słuchy że newagi które jedzą na codzień mają iść na stan PKP SKM trójmiasto. Bo SKM wygrało przetarg na obsługiwane linii PKM.
Mało prawdopodobne ponieważ pojazdy z PESY będą jeździć na PKM gdyż to PESA wygrała przetarg na dostawę Spalinowych Zespołów Trakcyjnych dla PKM http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Umowa-na-dostawe-10-szynobusow-dla-PKM-podpisana-n83022.html
 

linia 213

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
To ja wiem ale czemu na SA136 014 i 015 jest naklejka Przewozy Regionalne z siedzibą w Gdyni skoro przetarg na kursowanie wygrała PKP SKM Trójmiasto i ta spółka będzie miała te szynobusy.
 
Ostatnio edytowane:

linia 213

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
No chyba że na razie są na stanie PR Gdynia bo otwarcie PKM jest planowane na 1 września. I może będą do końca sierpnia jeździć na Hel. Bo dzisiaj jechały SA136 014 i 015 z Gdyni o 10.45 (40 min. opóźnienia).
 

Podobne wątki