• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejowy półwysep helski i linia 213

jastarnik84

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Dzisiaj ponownie ją widziałem ok 12 na wysokości Gnieżdżewa. Wygląda to na jakieś testy czy próby. Może przymiarki do zwiększenia prędkości?
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.497 58 3
[DOUBLEPOST=1424287067][/DOUBLEPOST]
Nawiązując do tej fotografii dzisiaj wybrałem się na poszukiwania pozostałości po zaporach z parowozów przed Kuźnicą i oto efekt(y)
Obstawiam że to może być ściana budki parowozu lub kawałek ściany tendra. Jak ktoś coś może dodać to pisać śmiało
Oczywiście to początek poszukiwań jak ktoś jest zainteresowany to proszę o kontakt to się zdzwonimy. Woda w zatoce jest ciepła:D(y)
Blacha do wglądu u mnie na podwórku.

Na pierwszej i drugiej fotografii to coś wypadł z rogu blachy która jest oryginalnie wygięta
Zobacz załącznik 220352 Zobacz załącznik 220353

Po pokruszeniu wyglądało jak szlaka
Zobacz załącznik 220354 Zobacz załącznik 220355

Nity najlepiej się zachowały
Zobacz załącznik 220356 Zobacz załącznik 220357 Zobacz załącznik 220358

Na tej fotografii widać elegancie zaokrąglenie blachy
Zobacz załącznik 220359 Zobacz załącznik 220360

I tu też wyraźnie widać. Tak wyglądało po wyciągnięciu z wody
Zobacz załącznik 220361 Zobacz załącznik 220362 Zobacz załącznik 220363
Nawiązując do ty wpisów dodam jeszcze następujące informacje

To parowozy zatopione w Bałtyku świeże zdjęcia wyżej (dużo mniej widać)

loko_2.jpg

Fotka przedstawia zlotu ptaka miejsca w których były blokady z parowozów
rysunek1.jpg

Dodatkowo te miejsca teraz
Parowozy.jpg

Przed Chałupami od strony Kuźnicy były dwie zapory mniej więcej zaznaczone przy czym zapora w Bałtyku zaznaczona dokładnie i jak przybliżyć widok maksymalnie widać pozostałości


Parowozy 2.jpg

Druga zapora jest przedłużeniem miejsca przerwania półwyspu helskiego (Polacy wysadzili półwysep w poprzek a Hitlerowcy to później wykorzystali )Jak dobrze pamiętam dziadek kol. Terebesza działał przy wysadzaniu półwyspu proszę o potwierdzenie

Parowozy 3.jpg

Ostatnia zapora o której lokalizacji wiem znajduje się przy parkingu ok 400 m przed samą Kuźnicą i fotki blach ze str 41 tego wątku właśnie tam znalazłem.
 
Ostatnio edytowane:

spptkw2

Znany użytkownik
Reakcje
48 3 0
Trochę wspomnień z SU46-009 w tle.

Hel SU46-009, 15.7.1999r. foto:sppTKw2

15 7 1999 (Kopiowanie).jpg


Hel SU46-009, 15.7.1999r. foto:sppTKw2
39 1999 004 (Kopiowanie).jpg


Hel SU46-009, 15.7.1999r. foto:sppTKw2
39 1999 005 (Kopiowanie).jpg


Hel SU46-009, na pociągu Nr.93124 relacji:Hel-Lublin, 15.7.1999r. foto:sppTKw2
93124 HEL Lublin (Kopiowanie).jpg


Hel SU46-009, 20.7.2005r. foto:sppTKw2
20 7 2005 a (Kopiowanie).jpg


Hel SU46-009, 22.7.2005r. foto:sppTKw2
22 7 2005 (Kopiowanie).jpg


Hel SU46-009, SU46-045, 15.7.2006r. foto:sppTKw2
15 7 2006 (Kopiowanie).jpg
 

spptkw2

Znany użytkownik
Reakcje
48 3 0
Jeśli SU46 się nie znudziły to podaję 039.

SU46-039 pociąg Nr.93124 relacji: Hel-Gdynia, 17.07.2000r. foto:sppTKw2.

17 7 2000 93124 hel gdz.jpg


Hel, SU46-039, 23.07.2000r. foto:sppTKw2.
23 7 2000 l.jpg


Hel, SU46-039, 23.07.2000r. foto:sppTKw2.
23 7 2000.jpg


Jurata, SU46-039, na pociągu JANTAR Nr.15403, 16.07.2001r. foto:sppTKw2.
16 7 2002 jantar 15403.jpg


SU46-039, na pociągu JANTAR Nr.15402, 16.07.2001r. foto:sppTKw2.
xx16 7 2002 jantar 51402 (Kopiowanie).jpg


Hel, SU46-039, 17.07.2002r. foto:sppTKw2.
17 7 2002 d.jpg


Hel, SU46-039, 25.07.2005r. foto:sppTKw2.
25 7 2005.jpg


Hel, SU46-039, 29.07.2005r. foto:sppTKw2.
29 7 2005 g.jpg


Hel, SU46-039, 15.07.2006r. foto:sppTKw2.
15 7 2006.jpg


Hel, SU46-039, 26.07.2006r. foto:sppTKw2.
26 7 2006.jpg
 

spptkw2

Znany użytkownik
Reakcje
48 3 0
[DOUBLEPOST=1424287067][/DOUBLEPOST]

Nawiązując do ty wpisów dodam jeszcze następujące informacje

To parowozy zatopione w Bałtyku świeże zdjęcia wyżej (dużo mniej widać)

Zobacz załącznik 272147
Fotka przedstawia zlotu ptaka miejsca w których były blokady z parowozów
Zobacz załącznik 272148
Dodatkowo te miejsca teraz
Zobacz załącznik 272150
Przed Chałupami od strony Kuźnicy były dwie zapory mniej więcej zaznaczone przy czym zapora w Bałtyku zaznaczona dokładnie i jak przybliżyć widok maksymalnie widać pozostałości


Zobacz załącznik 272151
Druga zapora jest przedłużeniem miejsca przerwania półwyspu helskiego (Polacy wysadzili półwysep w poprzek a Hitlerowcy to później wykorzystali )Jak dobrze pamiętam dziadek kol. Terebesza działał przy wysadzaniu półwyspu proszę o potwierdzenie

Zobacz załącznik 272152
Ostatnia zapora o której lokalizacji wiem znajduje się przy parkingu ok 400 m przed samą Kuźnicą i fotki blach ze str 41 tego wątku właśnie tam znalazłem.
W dniu 06.09.2009 roku na plaży znajdował się taki znak jak na zdjęciu.
To przypuszczalnie miejsce w którym była zapora z parowozów, tak precyzyjnie przedstawiona na powyższych skanach kolegi Szwed1978.
W 1976 roku prawdopodobnie w tym miejscu była żółta tablica z czarnym napisem: UWAGA WRAKI.
Jestem raczej pewny, że dawniej plaża w tym miejscu była węższa.

lok w morzu 003 (Kopiowanie).JPG
lok w morzu 004 (Kopiowanie).JPG
lok w morzu 005 (Kopiowanie).JPG
lok w morzu 032 (Kopiowanie).JPG

Hel, plaża zaraz za granica Chałup 06.09.2009r. 4X foto:sppTKw2.


Zdjęcie zapory. Z góry przepraszam jeśli się powtarzam gdyby zdjęcie było już na forum.
lok w zatoce 001.jpg
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.497 58 3
Podobno pociąg relacji Gdynia - Hel 1934 aczkolwiek pejzaż mi nie pasuje może ktoś coś więcej może dopisać(n)
Bardziej to przypomina bocznicę

Gdynia Hel 1934.jpg
 

arczihel

Użytkownik
Reakcje
9 0 0
Jest to bocznica kolejowa z wczasami kolejowymi. Jeśli dobrze się przyjrzysz w prawej strony składu zobaczysz drewniany budynek pierwszej stacji w Kuźnicy. Bocznica ta znajdowała się w miejscu teraźniejszego parkingu szutrowego okołu 500m w kierunku Chałup za Kuźnica. Fotografia post wyżej przedstawiająca skład parowozów w zatoce, przedstawia to samo miejsce. Od tej bocznicy zrobiono jedna z zapór. Jako ciekawostkę dodam że wczasy wagonowe w tym miejscu były jeszcze w latach 50-tych.
[DOUBLEPOST=1424727371][/DOUBLEPOST]Przepraszam ze dubluje posty.
Wczasy wagonowe miedzy Kuźnica A Chałupami w latach 50-tych.
 

Załączniki

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.497 58 3
Jest to bocznica kolejowa z wczasami kolejowymi. Jeśli dobrze się przyjrzysz w prawej strony składu zobaczysz drewniany budynek pierwszej stacji w Kuźnicy. Bocznica ta znajdowała się w miejscu teraźniejszego parkingu szutrowego okołu 500m w kierunku Chałup za Kuźnica. Fotografia post wyżej przedstawiająca skład parowozów w zatoce, przedstawia to samo miejsce. Od tej bocznicy zrobiono jedna z zapór. Jako ciekawostkę dodam że wczasy wagonowe w tym miejscu były jeszcze w latach 50-tych.
[DOUBLEPOST=1424727371][/DOUBLEPOST]Przepraszam ze dubluje posty.
Wczasy wagonowe miedzy Kuźnica A Chałupami w latach 50-tych.
Z tego co mi mówili starzy mieszkańcy Kuźnicy (Kusfelanie) to ten budynek wojny nie przetrwał i była to stołówka z kuchnią wczasów wagonowych. W latach 80 druga połowa jak budowano betonowy falochron zasypano pozostałości po tym budynku (fundamenty , kominy). Pamiętam te pozostałości jak w zatoce przewracały się gruzy. Tradycyjnie w Kuźnicy to miejsce nazywano "Stara Stacją".
Podobno w tym miejscu był tez niewielki drewniany peron.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.497 58 3
Jest to bocznica kolejowa z wczasami kolejowymi. Jeśli dobrze się przyjrzysz w prawej strony składu zobaczysz drewniany budynek pierwszej stacji w Kuźnicy. Bocznica ta znajdowała się w miejscu teraźniejszego parkingu szutrowego okołu 500m w kierunku Chałup za Kuźnica. Fotografia post wyżej przedstawiająca skład parowozów w zatoce, przedstawia to samo miejsce. Od tej bocznicy zrobiono jedna z zapór. Jako ciekawostkę dodam że wczasy wagonowe w tym miejscu były jeszcze w latach 50-tych.
[DOUBLEPOST=1424727371][/DOUBLEPOST]Przepraszam ze dubluje posty.
Wczasy wagonowe miedzy Kuźnica A Chałupami w latach 50-tych.
Te zdjęcia zamieszczone są na forum http://forum.modelarstwo.info/threads/wczasy-wagonowe.17701/page-2
 

spptkw2

Znany użytkownik
Reakcje
48 3 0
Kolejny numer SU46, jaki bywał na linii 213, to 041.
9X foto:sppTKw2.

Hel, SU46-041, 11.07.1999r.
11 7 1999 (Kopiowanie).jpg


Hel, SU46-041, 11.07.1999r.
11 7 1999 f (Kopiowanie).jpg


szlak: Jurata-Hel, SU46-041,pociąg Nr.65521 w relacji: Gdynia-Hel,15.07.2000r.
65521 15 7 2000 gdy hel (Kopiowanie).jpg


Hel, SU46-041, 22.07.2000r.
22 7 2000 (Kopiowanie).jpg


Hel, SU46-041, 22.07.2000r.
23 7 2000 (Kopiowanie).jpg


Hel, SU46-041 na pociągu Nr.25521/93124 relacji: Lublin-Hel, 22.07.2000r.
25 7 2001 hel lbl 25521 93124 (Kopiowanie).jpg


Hel, SU46-041, 23.07.2005r.
23 7 2005 (Kopiowanie).jpg


Hel, SU46-041 po doprowadzeniu do stacji Hel JANTARA, 25.07.2005r.
25 7 2005 (Kopiowanie).jpg


Hel, SU46-041, 16.07.2006r.
16 7 2006 (Kopiowanie).jpg
 

spptkw2

Znany użytkownik
Reakcje
48 3 0
Stacja Hel, SU46-045, SU46-049, SU46-051 oraz dodatkowo SM42-134. 23.07.2004r. 2X foto:sppTKw2.
33 2004 028 (Kopiowanie).jpg
2004 45 49 51 42-134 (Kopiowanie).jpg


Stacja Hel, SU46-041, SU46-039, 08.08.2005r. 2X foto:sppTKw2.
8 8 2005 (Kopiowanie).JPG
8 8 2005 a (Kopiowanie).JPG


Stacja Hel, SU46-009, SU46-045, 15.07.2006r. foto:sppTKw2.
9 45 15 7 2006 (Kopiowanie).jpg
 

Podobne wątki