• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejowy półwysep helski i linia 213

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.497 58 3
Dzisiaj na Helu prace przy peronach trwają budowany jest boczny peron najprawdopodobniej będzie to peron nr 2. Głównego peronu na razie nie ruszyli.
Obraz 020.jpg


Tory w kierunku portu rybackiego
Obraz 022.jpg


Niedzielne roboty
Obraz 024.jpg


Mała podbijarka RAJBUD-u
Obraz 025.jpg
Obraz 026.jpg


Demontaż rozjazdu
Obraz 027.jpg
Obraz 029.jpg


Taki mały wagonik
Obraz 030.jpg
Obraz 031.jpg



Obraz 032.jpg
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.497 58 3
c.d.
Roboty peronu i torowiska
Obraz 033.jpg



Obraz 036.jpg


Częściowo gotowy peron
Obraz 037.jpg


Ostatni tor biegnacy do portu wojennego
Obraz 038.jpg


Przebudowywany tor od strony budynku dworca
Obraz 039.jpg
Obraz 040.jpg


I zdemontowany już rozazd
Obraz 050.jpg
Obraz 051.jpg
 

spptkw2

Znany użytkownik
Reakcje
48 3 0
Powyżej zostało zamieszczone zdjęcie pt. "tory do portu rybackiego", dlatego warto przedstawić koniec, lub jak kto woli początek kolejowego Helu.
Tor ciągnie się do samego portu rybackiego i dawnej KOGI.
Żeby nie denerwować fok (bo przechodzi przez Fokarium) nic po nim nie jeździ.
Kolejowe zakończenie tak jak na zdjęciach sprzed paru lat.
"Kozioł oporowy/prelbok" jest dodatkowo ochraniany przez stary kiosk.

HEL, za kioskiem w celu zmylenia przeciwnika ukryty jest prelbok, 29.07.2005r.

29 7 2005.jpg


HEL, 07.09.2009r. kiosk "ochronny".
7 9 2009.JPG


HEL, 07.09.2009r. kiosk "ochronny".
7 9 2009 b.JPG


HEL, konstrukcja kozła oporowego w stylu dowolnym z kamienną poduszką ochronną,07.09.2009r.
7 9 2009a.JPG


Zakończenie kolejowego Helu, 22.09.2010r.
22 09 2010.JPG


Zakończenie kolejowego Helu, 22.09.2010r.

22 9 2010b.JPG


HEL, 22.09.2010r. tory na tyłach portu.
22 9 2010 a.JPG
22 9 2010.JPG


HEL ,24.09.2010r. Naprzeciwko muzeum rybołówstwa za rozjazdem dwa tory kierują się do dawnej KOGI.
24 9 2010.JPG

9x foto:sppTKw2...
 

spptkw2

Znany użytkownik
Reakcje
48 3 0
Odebrało mi mowę, nie wiem co odpowiedzieć, kręcę się obok tego urządzenia już parę lat, znam wiele nazw tego urządzenia,
i przepraszam ale nie rozumiem pytania.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.497 58 3
Powyżej zostało zamieszczone zdjęcie pt. "tory do portu rybackiego", dlatego warto przedstawić koniec, lub jak kto woli początek kolejowego Helu.
Tor ciągnie się do samego portu rybackiego i dawnej KOGI.
Żeby nie denerwować fok (bo przechodzi przez Fokarium) nic po nim nie jeździ.
Kolejowe zakończenie tak jak na zdjęciach sprzed paru lat.
"Kozioł oporowy/prelbok" jest dodatkowo ochraniany przez stary kiosk.

HEL, za kioskiem w celu zmylenia przeciwnika ukryty jest prelbok, 29.07.2005r.

Zobacz załącznik 268949

HEL, 07.09.2009r. kiosk "ochronny".
Zobacz załącznik 268950

HEL, 07.09.2009r. kiosk "ochronny".
Zobacz załącznik 268951

HEL, konstrukcja kozła oporowego w stylu dowolnym z kamienną poduszką ochronną,07.09.2009r.
Zobacz załącznik 268952

Zakończenie kolejowego Helu, 22.09.2010r.
Zobacz załącznik 268953

Zakończenie kolejowego Helu, 22.09.2010r.

Zobacz załącznik 268954

HEL, 22.09.2010r. tory na tyłach portu.
Zobacz załącznik 268955 Zobacz załącznik 268956

HEL ,24.09.2010r. Naprzeciwko muzeum rybołówstwa za rozjazdem dwa tory kierują się do dawnej KOGI.
Zobacz załącznik 268957
9x foto:sppTKw2...

Koniec torów w porcie jest przebudowany i krótszy a kozioł oporowy jest w Muzeum Kolei Helskich
https://www.facebook.com/MuzeumHist...0.1423429420./668971643162784/?type=3&theater
 

spptkw2

Znany użytkownik
Reakcje
48 3 0
Napisałem, że zdjęcia są sprzed paru lat.
Tyle lat to miejsce nie było ruszane, przechodziłem tam wiele razy,
dobrze że został ten element zachowany przed zniszczeniem.
Dziękuję "arczihel" za podanie aktualnej sytuacji.
Serdeczne podziękowania dla "kuba007" ale niestety nie zrozumiałeś o co mi chodzi.
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
70 2 0
Koledzy, czy ktoś z Was mógłby udostępnić -- o ile jest w posiadaniu -- plan torowisk w porcie helskim, gdy jeszcze były w użytku, czyli najpóźniej z początku lat 90. XX w.?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.004 531 30
Odebrało mi mowę, nie wiem co odpowiedzieć, kręcę się obok tego urządzenia już parę lat, znam wiele nazw tego urządzenia,
i przepraszam ale nie rozumiem pytania.
Przykro mi, że Kolega spptkw2 nie rozumie prostego pytania i z tego powodu odbiera mu mowę. Pytanie, choć przyznaję, zadane z przekąsem, wydaje mi się jednak jasne: co oznacza słowo "prelbok"? Nie każdy musi wiedzieć, że jest to spolszczone niemieckie słowo Prellbock, oznaczające po prostu kozioł oporowy. Mnie wyjaśnienie kolegi Kuby nie jest potrzebne, ale nie wszyscy muszą znać niemiecką terminologię kolejową, żeby się domyślić, co kolega spptkw2 miał na myśli. I nie widzę najmniejszzego powodu, aby używać tego niemieckiego określenia na coś, co ma swoją nazwę w naszym języku. Nawiasem mówiąc, pierwszy raz spotkałem się z użyciem tego wyrażenia w polskim tekście...
 

spptkw2

Znany użytkownik
Reakcje
48 3 0
Przykro mi, że Kolega spptkw2 nie rozumie prostego pytania i z tego powodu odbiera mu mowę. Pytanie, choć przyznaję, zadane z przekąsem, wydaje mi się jednak jasne: co oznacza słowo "prelbok"? Nie każdy musi wiedzieć, że jest to spolszczone niemieckie słowo Prellbock, oznaczające po prostu kozioł oporowy. Mnie wyjaśnienie kolegi Kuby nie jest potrzebne, ale nie wszyscy muszą znać niemiecką terminologię kolejową, żeby się domyślić, co kolega spptkw2 miał na myśli. I nie widzę najmniejszzego powodu, aby używać tego niemieckiego określenia na coś, co ma swoją nazwę w naszym języku. Nawiasem mówiąc, pierwszy raz spotkałem się z użyciem tego wyrażenia w polskim tekście...
Wielce szanowny Panie pisząc, że „nie rozumiem” ja również miałem prawo posłużyć się odrobinę „przekąsu” (boję się napisać ironii).
Proszę zwrócić uwagę na fakt, że wystarczyło przeczytać to co napisałem ze zrozumieniem i nie byłoby problemu.
Wyraźnie napisałem: „kozioł oporowy / prelbok”, więc w czym problem. (Może powinienem wyraz ująć w cudzysłów–bo jak się prawidłowo pisze to wiem bez podpowiadaczy).
Tak się składa, że od wielu lat obracam się w kręgu setek kolejarzy pracujących na „torach”, pochodzących z różnych stron polski i wiemy dobrze, że wiele różnych urządzeń kolejowych różnie jest nazywana, często są to zapożyczenia z różnych języków, czasem kolejowy slang i nikomu to (z poszanowaniem poprawności) nie sprawia żadnego problemu.

Półwysep helski jest jednym z bardziej fascynujących zakątków w tym kraju, jest to magiczne miejsce pełne uroku,bardzo mi bliskie. Wchodząc na wątek związany z „kolejowym Helem i linią 213” miałem nadzieję pogłębić wiedzę o miejscu gdzie spędziłem tyle czasu a jednocześnie przedstawić parę ciekawostek które udało mi się przez te parę lat zebrać. Na tym wątku jest bogactwo ciekawych wiadomości, podanych przez kompetentnych ludzi, szczególnie jest to ważne teraz gdy kolej na Helu doczekała się rewitalizacji.
Próbowałem rozwinąć temat „lokomotywownia/punkt trakcyjny” na Helu, myślałem że uzyskam nowe ciekawe informacje w tym temacie, że rozwinie się dyskusja, niestety zamiast konstruktywnego i merytorycznego rozwinięcia tematu rozpętała się dziwna „wymiana zdań” na temat jednego wyrazu, który na kolei jest tak popularny jak długo istnieje kolej.
Dobrze,że zostałem ostrzeżony, "że nie widzi pan najmniejszego powodu" bo jakby tak wypsnęłoby mi się że na parowozie jest aschkastenbodenklappenzug, Wasserkastenverbindungsrohr lub jeszcze gorzej, to by dopiero było..........
Jeszcze raz przeanalizowałem regulamin forum, nie wydaje mi się abym złamał jakieś zasady, więc pytam retorycznie o co chodzi.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.004 531 30
Nie twierdzę, że Kolega spptkw2 złamał jakiekolwiek zasady czy nawet dobre obyczaje, po prostu nie pochwalam używania obcych wyrazów tam, gdzie nie ma takiej potrzeby i dałem temu wyraz. I ma Kolega całkowitą rację, że jeszcze mniej by mi się spodobało użycie słów Aschkastenbodenklappenzug, czy Wasserkastenverbindungsrohr. Ale to tylko moje zdanie i mam je prawo wyrazić. Myślę, że nie warto kontynuować tej dyskusji.
 

spptkw2

Znany użytkownik
Reakcje
48 3 0
Nie twierdzę, że Kolega spptkw2 złamał jakiekolwiek zasady czy nawet dobre obyczaje, po prostu nie pochwalam używania obcych wyrazów tam, gdzie nie ma takiej potrzeby i dałem temu wyraz. I ma Kolega całkowitą rację, że jeszcze mniej by mi się spodobało użycie słów Aschkastenbodenklappenzug, czy Wasserkastenverbindungsrohr. Ale to tylko moje zdanie i mam je prawo wyrazić. Myślę, że nie warto kontynuować tej dyskusji.
Oczywiście,
zamykamy temat,
jeśli czymś uraziłem z góry przepraszam...
 

Podobne wątki