Tajemnica kilometra 58.0 linii 213.
Jeszcze parę lat temu jadąc pociągiem na Hel,
po wyjeździe z Juraty w kilometrze 58.0, można było z prawej strony zobaczyć elementy rozjazdów, prelbok i znikający w lesie tor.
Teraz już nie na nic, bo zainteresowały się tymi elementami firmy "złomowe" i całość metali do 2007 roku "zniknęła".
Była to dawna wojskowa bocznica kolejowa odchodząca w kilometrze 58.0 od linii Nr.213.
Sądząc po rosnących w międzytorzu bocznicy drzewach, została zamknięta i wyłączona z eksploatacji bardzo dawno.
W lesie ciągnęła się tylko około 300 metrów i kończyła w okolicy dawnej strzelnicy wojskowej, dochodziła do leśnej drogi,
oraz magazynu amunicji 3 Baterii Artylerii Stałej z 1957 roku.
Kiedyś napewno służyła do rozładunku materiałów "operacyjnych w terenie".
11x foto:sppTKw2, HEL 23.07.2005r.
Jeszcze jedna ciekawostka:
Strona 439 tabela Nr.445 z "Urzędowego Rozkładu Jazdy PKP" z 1956r.
W tym roku żaden pociąg osobowy nie miał relacji do stacji Hel,wszystkie kończyły bieg w stacji Jastarnia.
Jednocześnie wszystkie pociągi wyruszające z stacji Hel kończyły bieg w Jastarni.
Osobno wytrasowana była (w innym planie) relacja: Jastarnia-Hel-Jastarnia.
To efekt militarnej strefy wojskowej w ponurych latach 50-tych XX wieku.
Jeszcze parę lat temu jadąc pociągiem na Hel,
po wyjeździe z Juraty w kilometrze 58.0, można było z prawej strony zobaczyć elementy rozjazdów, prelbok i znikający w lesie tor.
Teraz już nie na nic, bo zainteresowały się tymi elementami firmy "złomowe" i całość metali do 2007 roku "zniknęła".
Była to dawna wojskowa bocznica kolejowa odchodząca w kilometrze 58.0 od linii Nr.213.
Sądząc po rosnących w międzytorzu bocznicy drzewach, została zamknięta i wyłączona z eksploatacji bardzo dawno.
W lesie ciągnęła się tylko około 300 metrów i kończyła w okolicy dawnej strzelnicy wojskowej, dochodziła do leśnej drogi,
oraz magazynu amunicji 3 Baterii Artylerii Stałej z 1957 roku.
Kiedyś napewno służyła do rozładunku materiałów "operacyjnych w terenie".
11x foto:sppTKw2, HEL 23.07.2005r.
Jeszcze jedna ciekawostka:
Strona 439 tabela Nr.445 z "Urzędowego Rozkładu Jazdy PKP" z 1956r.
W tym roku żaden pociąg osobowy nie miał relacji do stacji Hel,wszystkie kończyły bieg w stacji Jastarnia.
Jednocześnie wszystkie pociągi wyruszające z stacji Hel kończyły bieg w Jastarni.
Osobno wytrasowana była (w innym planie) relacja: Jastarnia-Hel-Jastarnia.
To efekt militarnej strefy wojskowej w ponurych latach 50-tych XX wieku.