• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejko - winda z Genui (Włochy)

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#2
To faktycznie dość niespotykane rozwiązanie. A tak wyglądało to 10 lat temu, w maju 2011. Niestety, tylko kilka fotek, bo warunki do zdjęć raczej średnie.

IMG_5733a.JPG

IMG_5734a.JPG

IMG_5736a.JPG

IMG_5737a.JPG
 
OP
OP
Flotoma

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
4.867 5 0
#3
Patrzę się i patrzę i nie mogę zrozumieć na jakiej zasadzie działa rozjazd na tej kolejce. Mógłby ktoś z Was wyjaśnić zasadę jego działania?
Zauważyłem, że podobne rozwiązania są stosowane na innch kolejkach linowych (funikular). Wychodzi, że koło od strony środka rozjazdu nie ma obrzeża, a przed wypadnięciem wagonu z szyn chroni lina, która dociąga go do przeciwnej szyny.
 
Ostatnio edytowane:

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#4
Ten "rozjazd" nie działa. Tam nie ma elementów ruchomych. Wagonik ma "zewnętrzne" koła z dwoma obrzeżami, jeden prawe, drugi lewe. Z drugiej strony ma koła bez obrzeży. To działa tak jak mijanka kolejki szynowo-linowej np. na Gubałówkę.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.384 71 3
#6
Panowie, kolejki linowo terenowe w Zakopanym i Krynicy to konstrukcyjnie jest to samo... Oba wagoniki są przeciwwagami dla siebie i na jednej szynie koło "siedzi okrakiem" a na drugiej się po prostu toczy po górnej powierzchni główki szyny.
Ponad to profil główki jest bardziej kanciasty...

Pozdrawiam,...