• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Koleje w Chorwacji

S

Sebastian

Gość
#1
Przy okazji niedawnej wizyty w Chorwacji udało zrobić się trochę kolejowych fotek, którymi chyba warto podzielić się z innymi :)

Na początek główny dworzec w stolicy kraju, stacja ZAGREB GLAVNI KOLODWOR

Zagrzeb 1.JPG


Zagrzeb 2.JPG


Zagrzeb 3.JPG


Na stacji pomnik techniki, po prawej budynek poczty...

Pomnik techniki.JPG


...którą w Chorwacji nadal wozi się pociągami

Poczta Zagrzeb.JPG


Nastawnia

Nastawnia Zagrzeb.JPG


Kilka ujęć stacji i taboru

Stacja 1.JPG


Stacja 2.JPG


Stacja 3.JPG


Stacja 4.JPG


Stacja 5.JPG


Stacja 6.JPG
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
S

Sebastian

Gość
#2
Jedziemy w kierunku Słowenii

Wyjazd z Zagrzebia

W stronę granicy 1.JPG


W stronę granicy 2.JPG


Stacja ZAPREŠIĆ

Zapresić 1.JPG


Zapresić 2.JPG


Zapresić 3.JPG


Stacja SAVSKI MAROF
Na tej stacji od linii do Ljubljany odgałęzia się jednotorowa linia do granicznej stacji Kumrovec i dalej w kierunku Celje w Słowenii. Przez jakiś czas obie linie biegną równolegle do siebie. Ze stacji wyjeżdża się na świeżo zmodernizowany odcinek linii i pociąg nabiera "normalnej" prędkości.

Savski Marof.JPG


Przystanek SUTLA i jeszcze trzy tory. Peron tylko przy linii jednotorowej...

Sutla 1.JPG


Sutla 2.JPG


... która po minięciu przystanku ostrym łukiem odbija w prawo

Sutla 3.JPG


Sutla 4.JPG


Chwilę później wjeżdżamy na terytorium Słowenii, ale o tym już w sąsiednim wątku :)
 
OP
OP
S

Sebastian

Gość
#3
Koleje w Chorwacji to rzecz jasna nie tylko Zagrzeb i linia do Ljubljany ;)
LUPOGLAV to jedyna węzłowa stacja na półwyspie Istria. Przebiega przez nią jednotorowa linia z położonego na południu półwyspu miasta Pula do Buzet i dalej do Słowenii oraz odgałęzia się nieczynna obecnie linia do miasta Rasa. Co ciekawe linie te nie mają bezpośredniego, wewnątrzkrajowego połączenia z resztą sieci kolejowej Chorwacji.
Przez stację przejeżdża kilkanaście pociągów osobowych w ciągu doby, co do towarowych nie zaczerpnąłem informacji. Czynna jest kasa biletowa, w poczekalni działa automat do kawy, do dworcowej toalety można wejść bez wstrzymywania oddechu...

Budynek dworcowy od strony torów

1 Lupoglav.JPG


Nastawnia z zewnątrz...

2 Lupoglav.JPG


... i od środka

3 Lupoglav.JPG


Kierunek Buzet

9 Lupoglav.JPG


W oddali wyjazd w kierunku Rasa (na lewo) i Pula (na prawo)

7 Lupoglav.JPG


Na naszych stacyjkach tej wielkości, toalety nie miałyby żadnych szans...

14 Lupoglav.JPG


Napowietrzna linia telegraficzna przechodzi z jednej strony stacji na drugą

8 Lupoglav.JPG


11 Lupoglav.JPG


Szynobus ze stacji Pula skończył bieg

13 Lupoglav.JPG


Załadunek szyn

6 Lupoglav.JPG
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
S

Sebastian

Gość
#4
Z punktu widokowego rezerwatu przyrody nieopodal Lupoglav (nie pamiętam nazwy) zobaczyć można fragment nieczynnej linii do Rasa.
Na pierwszym zdjęciu wjazd do tunelu, zaraz po wyjeździe z innego pod górą, z której zrobione jest zdjęcie. Na drugim linia już po wylocie z tunelu i znacznie wyżej. Różnicę wysokości pociągi pokonywały na łuku we wnętrzu tunelu.
Mimo braku ruchu na tej linii, co dziesięć dni robiony jest obchód w celu wykrycia ewentualnych braków będących na przykład następstwem kradzieży.

16 Lupoglav.JPG


17 Lupoglav.JPG
 

Podobne wątki