• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Kolej u mnie

grek

Aktywny użytkownik
Reakcje
244 7 0
#1
W tym wątku chciałbym przedstawiać różne wycieczki, etc. Większość z nich wykonuję na rowerze, więc będą to okolice Poznania, lecz zaczniemy od Fronołowa - odwiedzony gdzieś tam w maju. Myślę, że część z was słyszała o tych słynnych mostach nad Bugiem, swoją drogą pięknie wyremontowanych.
relacja 1.jpg

Zacząłem przy przejeździe kolejowym.
relacja 2.jpg

Dziś przystanki osobowe rzadko kiedy robią wrażenia, ale ten ma w sobie coś specjalnego: położony w malutkiej wsi w lesie...
relacja 3.jpg

Swoją drogą, nie ma takiej miejscowości jak Fronołów: to zwyczajowa nazwa, pochodząca od nazwiska rosyjskiego inżyniera, o ile się nie mylę. szedłem trochę drogą obok ogródków działkowych, potem trochę pasem przeciwpożarowym, trochę nasypem...
relacja 4.jpg

No i tak się same mosty prezentowały.
relacja 5.jpg

Na Mazowszu bardzo lubię VT627, obecnie są cztery w eksploatacji, plus jeden VT628. Ich czas dobiega niestety końca. Klimat wagonów motorowych, którego nie miałem okazji poznać, z racji zbyt młodego wieku. Jadąc w okolice ,,Zapomnianej magistrali Siedlce - Bołogoje" , jak ją określał Świat Kolei, wiedziałem, że muszę złapać takiego niemcobusa. Za każdym razem egzemplarz o numerze 101. Jak byłem później w Warszawie, na Wschodniej, też go złapałem.
relacja 6.jpg
vt6.jpg

No i tak dodatkowo, ten sam niemcobus w Platerowie następnego dnia.
ofdsijfldsaijfjd dodatek 2.jpg

I Warszawa Wschodnia... ze trzy tygodnie później. Trzy (cztery może) spotkania, za każdym razem 101.
ofsofjdsofijsdlfj dodatek.jpg

Tyle na dziś, dobrego wieczoru.
 

Załączniki

OP
OP
grek

grek

Aktywny użytkownik
Reakcje
244 7 0
#2
Już mowa o tejże linii, więc Platerów. W ciągu tygodnia byłem tam trzy razy. Jak tylko przyszedłem, zastałem złomka z pośpiechem.
Przemknął bez opamiętania, przed siebie. Nie pamiętam, dokąd był to TLK.
platerów.jpg

Ale pamiętam, ze w tym słońcu wyglądał majestatycznie, może nie to, co ST44, ale jednak.
platerów 2.jpg

Poszedłem dalej, i spotkałem D1. Tor zupełnie kompletny, prowadził do rampy, peronu i jakiejś... budki dla drezyny. Obok platformy Gagsa, stały tam cały czas. Cztery dni.
platerów 3.jpg

Nastawnia. Fajniejsza by była, gdyby była beżowa, moim zdaniem bardziej by pasowała. W Platerowie jest tylko jedna, ale do niedawna były dwie. Wtedy to były tu też pędnie. Zastanawia mnie zamontowanie systemu bombardiera (poprawcie mnie, jak się mylę), nawet na nieczynnych torach od lat...
platerów 4.jpg

Później nadjechał szynobus. Jeśli już mam je lubić, to 222M są o wiele ładniejsze od wszystkich złomków z pesowskiego kanonu, jak SA133, 134, 135, 132, 136, 131...
platerów 6.jpg

To już dwa dni później. Przedarłem się przez krzaki, potem przekroczyłem przejazd i wszedłem na drugą stronę.
platerów 8.jpg

Wcześniej przyszła pani z psem, który bardzo bał się Gagarina.
platerów 9.jpg

Swoją drogą, wiecie może, do czego te wagony?
platerów 10.jpg

To był piątek, więc złoma z pesy wzmocniono dziełem ludu poznańskiego, którego zwą żelazkiem.
platerów 11.jpg

Który zwinął się, nie mijając się z 222M, który przyjechał z półgodzinnym opóźnieniem.
platerów 12.jpg

Jak głosi stara maksyma - odwołane pociągi nigdy się nie spóźniają. Tego wystarczyło by odwołać, i nie hańbiłby rozkładu.
platerów 13.jpg

Tu się powtórzę. VT627 - 101 tego samego dnia.
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.jpg
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
19.045 466 29
#3
U nas ładują w takie wagony zrębki drzewne.
A nie trzeba było iść tym zamkniętym torem, do rampy, peronu i jakiejś szopy dla drezyny, obejrzeć, zrobić zdjęcia, no eksplorować dokładniej trochę.
 
OP
OP
grek

grek

Aktywny użytkownik
Reakcje
244 7 0
#4
W szopce stał akurat jakiś furgonik ;) Jeszcze nie zawracam sobie głowy starym torem... Inaczej: zawracam, wyobrażam sobie dawne przebiegi, przyglądam się zwrotnicom, wykolejnicom i tak dalej, ale nie robię temu zdjęć. Moim priorytetem na razie są pociągi, eksploracja jest na drugim. Czasem przejeżdżam wzdłuż całej bocznicy rowerem, tylko że nie robię zdjęć. Dwa razy pojechał na poznańską Wolę tylko dla bocznic.
Dzięki Kapitanie za radę, człowiek uczy się na krytyce i na błędach.
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
19.045 466 29
#5
Dziś masz takie priorytety, jutro już nie będzie tego tła, pozostanie pustka, wszystko się zmienia i to raczej na gorsze.
Dobrze że jesteś w terenie, to najważniejsze.(y)
 
OP
OP
grek

grek

Aktywny użytkownik
Reakcje
244 7 0
#6
Cóż, byłem wtedy, to nie zrobiłem zdjęć... kurcze szkoda, faktycznie byłby materiał, mogący być niedługo historycznym... Raz pojechałem na jeden z poznańskich posterunków odgałęźnych, POD zwanym, bo stwierdziłem, że koniec jego budynku jest bliski. I faktycznie - później przeczytałem, że POD jest sterowany z Kiekrza, a 13 czerwca rozpocznie się rozbiórka.
Że na gorsze, to się zgadzam w zupełności. Raz jednak miałem do czynienia z jedną stacją po modernizacji, a wyobraź sobie - układ torowy nietknięty, jak i budynek, który wciąż pełni swą funkcję.
 
OP
OP
grek

grek

Aktywny użytkownik
Reakcje
244 7 0
#7
Myślę, że pora na HCP. Tu z ulicy Tokarskiej, na zdjęciu SU4220 - 006.
hcp .jpg

Pamiętam, jak kolega Vectronik założył temat z Fotografii pojazdów szynowych na terenie zakładów produkcyjnych. Z różnych powodów temat został usunięty, trochę szkoda, takie zdjęcia można by gdzieś dawać.
hcp 2.jpg

A, to był 26 maja tego roku.
hcp 3.jpg

Tutaj SU4220 - 008, jeszcze na wózkach technologicznych. Teraz służy w PKP IC.
hcp 4.jpg

HCP do manewrów i wyciągania wagonów z bocznicy używa SM30 - 858, wypożyczonej z Cargounit.
hcp 5.jpg

Przejazd na Wspólnej. Sierpień. Manewrowy zamyka ruch uliczny...
hcp 7.jpg

Aby SM - ka mogła bez problemów prowadzić manewry. Po dołączeniu jeszcze dwóch nowych wagonów wyruszy poza teren zakładów.
hcp 8.jpg

Ale póki co wraca, aby wykonać część zadania.
hcp 9.jpg

Na tle nieba, upstrzonego Comulusami i Cirrusami, podąża wzdłuż Wiśniowej i cmentarza. Obok bohaterski manewrowy.
hcp 10.jpg

Niczym ogrodnik wyłania się z żywopłotów.
hcp 11.jpg

Szybki zjazd na tor koło Aquanetu, aby potem wyruszyć wzdłuż linii 272 na dworzec główny, a może kto wie.
hcp 12.jpg

Z oszołamiającą prędkością wyrusza w trasę.
hcp 13.jpg
 
OP
OP
grek

grek

Aktywny użytkownik
Reakcje
244 7 0
#8
Sprzed trzech dni. Złotniki. Południowa głowica stacji.
złotniki.jpg

Obsługiwane zdalnie z LCS Poznań. Modernizacja, jak to czasem bywa, rani stacje. Tak jest w tym przypadku. Cztery tory główne były. I ładownia chyba. Dziś tylko trzy tory.
złotniki 2.jpg

Nie chciałem tam jechać. Bo wydawało mi się, że brak klimatu. Że popsute. Ale jak zobaczyłem te pola wokół. Te ciche Złotniki. Jedyne, co usłyszałem tam, to ciszę i dzwonki SSP.
złotniki 3.jpg

EN57AL - 1141 przyjechał. Nikt do Złotnik. Nikt do Poznania. Wychyla się pani kierpoć. Wyjazd podany. Gotowy do odjazdu, macha ręką.
złotniki 4.jpg

Odjechał. Do Poznania. Minął Strzeszyn i Grzybowe. Potem Podg. Suchy Las. I jeszcze POD. Potem już Poznań Główny.
złotniki 5.jpg

Budynek. W nim biblioteka. Nie byłem jeszcze.
złotniki 6.jpg

Złotniki. Słyszę tylko ciszę. I to jest piękne. O dziewiętnastej pięć odchodzi pociąg. Do Piły.
złotniki 7.jpg

Robi się złota godzina. W dali aleje drzew. Piękne. A wokół mnie cisza. Którą słychać.
złotniki 8.jpg

Zegar.
złotniki 9.jpg

Północna głowica. Stacja uśpiona. Nad nią czuwa niewidzialna ręka dyżurnego z Poznania.
złotniki 10.jpg

Znów ten sam. Ludzie wysypują się ze środka. Siedemosiemdwajedenpięć, gotowy. Do odjazdu.
złotniki 11.jpg

A światło. Coraz ładniejsze. Znów cicho. Ludzie się rozeszli. Na wyjazdowym S2. Dla pośpiesznego.
złotniki 12.jpg

Jest. Majestat. Pęd. Potęga i moc w wykonaniu EP07 - 302.
złotniki 13.jpg
 
OP
OP
grek

grek

Aktywny użytkownik
Reakcje
244 7 0
#9
Dzień czerwcowy. 22 czerwca chyba. Pojechałem na Poznań Piątkowo. Miałem szczęście, gdyż pierwsze, co tam usłyszałem, to dźwięki silnika spalinowego. Gdy byłem bliżej głowicy zachodniej, niż wschodniej, ujrzałem 401Da - 307. Manewry do bocznicy kombinatu budowlanego to coś, co zawsze chciałem zobaczyć, więc ucieszyłem się niezmiernie. Słyszałem syk przewodów hamulcowych, więc wiedziałem, że początek tego niezwykłego widowiska jest bliski.
manewry 1 .jpg

Gdy wyjechałem zza drzew, stanowiących rubież między kombinatem, a równią stacyjną, pojąłem, że to przedstawienie będzie jeszcze lepsze. Nadjechała bowiem turbostonka o numerze 1247, aby wepchnąć wagony na plac ładunkowy.
manewry 2.jpg

Obok skąpani w słońcu stali robotnicy. Drogowcy, toromistrzowie, jak zwał tak zwał. Przy placu poczęły gromadzić się ciężarówki, zagęszczając tym samym atmosferę.
manewry 3.jpg

Obok spoczywała ET22 - 833, w całym swym majestacie. Klimatowi przeszkadzały niestety reflektory z zezem.
manewry 4.jpg

Po chwili zobaczyłem, że 401Da rusza ze składem węglarek na ślepy tor, przecinający ulicę Sucholeską. Na nim to zacznie cofać, lecz zjedzie na bocznicę do ,,Górabexu".
manewry 5.jpg

Tak więc po niedługim czasie skład zatrzymał się, a zaraz potem cofać począł.
manewry 6.jpg

Gdy patrzyłem tak na 401Da, wiedziałem, że właśnie realizuje się moje kilkumiesięczne marzenie. 401Da zmierzającą do kombinatu co prawda niegdyś widziałem, lecz była ona luzem i przez krótką chwilę.
manewry 7.jpg

Gdy kaczka wepchnęła węglarki na bocznicę, 1247 wyciągnęła z toru bocznego próżny skład takich samych wagonów.
manewry 8.jpg

W tej samej chwili ET22 opuściła pantograf i wyjechała luzem ze stacji.
manewry 9.jpg

Stonka wepchnęła z pyrkotem skład.
manewry 10.jpg

Gdy została już rozprzęgnięta, udała się na krótki odpoczynek koło nastawni Pt. Czy maszynista odbierał tam jakiś rozkaz, czy coś, nie wiem.
manewry 11.jpg

Tak zakończyło się genialnie jak dla mnie wyreżyserowane przedstawienie. Manewry dwóch lokomotyw, a jeszcze jeden elektrowóz na dokładkę, jest, o ile się orientuję z obserwacji, rzadkim zdarzeniem na tej stacji. Dziękuję za uwagę i dobranoc.
 
OP
OP
grek

grek

Aktywny użytkownik
Reakcje
244 7 0
#10
Dziś może POD. Posterunek odgałęźny Poznań POD, z którego odgałęzia się linia 354 do Piły.
nastawnie 2.jpg

Dla mnie był to budynek zawsze jakby legendarny. Gdy byłem mały, zastanawiałem się czy jeszcze działa...
nastawnie 3.jpg

Zawsze myślałem, że jest nieczynny. No i od roku jakiegoś roku, w 2021 chyba, nie był już obsadzony. LCS. W początku czerwca pojechałem zrobić zdjęcia. Wróciłem do domu, się dowiedziałem, że trzynastego zaczynają go rozbierać. Potem widywałem koparkę, niszczącą jej fundamenty. Nie chciałem na to patrzeć, odwracałem wzrok. Teraz to miejsce jest bez duszy. Wróciłem z wakacji w lipcu. Widziałem tylko puste miejsce.
nastawnie 4.jpg
 

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.078 70 30
#12
Szkoda ze będąc w Platerowie nie odwiedziłeś wieży ciśnień do której można wejść na samą górę. Z kolei w krzakach za nieistniejącą nastawnią, za pozostałościami "bunkrów" na węgiel, było pomieszczenie drogowców zrobione z dwóch pudeł wagonowych, warte odwiedzenia.
Dla uzupełnienia tematu Platerowa pozwolę sobie podrzucić fotkę załadunku ziemniaków z tej stacji właśnie.
310403281_3385083708433715_5563624798188629250_n.jpg

Zdjęcie pochodzi ze strony na fb "Z krawędzi peronu"
 
OP
OP
grek

grek

Aktywny użytkownik
Reakcje
244 7 0
#13
W Środzie Wlkp. byłem tylko raz, zdjęć było siedem, a i one były warte tyle co nic. Tak więc od razu, gdy dowiedziałem się o 120 - leciu powziąłem postanowienie wyruszenia. Chciało się jechać w sobotę na szlak, lecz czasu żem nie miał, więc trafiłem w niedzielę na paradę, a potem poszedłem wzdłuż toru i zdjęcia składów zrobiłem w trzech miejscach.
Impreza miała ogromne wzięcie, dla mnie to niezbyt fajnie, gdyż wszyscy byli wszędzie. Na wielu wąskotorowych imprezach tego tego nie byłem, w Białośliwiu dwa razy, no i bardziej kameralnie, człowiek mógł wejść wszędzie.
Lyd2 - 63, co kiedyś na tor 600 mm była. Podoba mi się okrutnie, chciało by się powiedzieć, prosto z fabryki. No gratulacje dla średzkich warsztatów.
wlkp 1.jpg

Jak mam dwa donaldy w swojej kolekcji, tego i białośliwskiego 56.
wlkp 2.jpg

Najbardziej ze wszystkich interesował mnie Px29, z Sochaczewa. Nie powiem, pięknie utrzymany, a ta oliwkowa malatura, cudo po prostu.
wlkp 3.jpg

Następny chyba był Px48 - 1756, jeden z dwóch w Środzie. Miałem go zobaczyć w 2018, ale z powodu zagrożenia pożarem dali gnieźnieńską Lxd2-343, niby i tak fajnie, a jednak nie to samo. Px48 to niby taki oklepany temat, bo jak czynny parowóz, to najczęściej właśnie on, no ale parowóz jest parowóz, czyli potęga.
wlkp 4.jpg

Trochę później, pan ,,Kierowanie ruchem" wlazł mi w kadr. Niby ma zgarniać ludzi, jak stoją nie tam gdzie trzeba, a słowem niestety nie pisnął o tym, że trzeba się przesunąć.
wlkp 5.jpg
wlkp 6.jpg

A tu Wilno i peiks razem, obok siebie. Dwa parowozy, czy ja to kiedyś widziałem? Może i były na maltance, może i w Białośliwiu też, ale takiego widoku żem nie miał.
wlkp 7.jpg


Cukrownia Diamant i ich lokomotywa zakładowa SM03 - 700.
wlkp 9.jpg
wlkp 10.jpg

Poszedłem kupić bilet na pociąg do Poznania, a w międzyczasie przyjechała siódemka do Kołobrzegu.
wlkp 11.jpg

Trochę chaotycznie wyszło, zdjęcia musiałem poprzycinać, aby cienia tłumu nie było widać. Więc parady ciąg dalszy. 1920, w pełnej okazałości.
wlkp 12.jpg

Ty1884.
wlkp 13.jpg

No i trzy na raz.
wlkp 14.jpg

I tu jedno zdjęcie, już było, tyle że to bardziej wyprostowane.
wlkp 15.jpg

Px29, kłęby dymu i para, no pokaz potęgi takich maszyn.
wlkp 16.jpg

Nie robiłem zdjęć, jak lokomotywy jechały sprzęgnięte ze sobą, gdyż ludzie natarli wtedy mocniej i wyrzuciło mnie z mojego całkiem dobrego miejsca, a uznałem, że i tak nie będą to jakieś świetne zdjęcia.
Pozdrawiam,
CDN - jakby to napisał kapitan.
 

Załączniki

OP
OP
grek

grek

Aktywny użytkownik
Reakcje
244 7 0
#14
A właśnie, nie sposób zapomnieć o Lyd1 - 210. Naprawdę, wybaczcie to, że są nie po kolei, lecz, jak już mówiłem, musiałem je poprzycinać, co spowodowało, że się nazwy pozmieniały, a co za tym idzie, nie po kolei w folderze są.
środa 1.jpg

Ty1884, już po pokazie, ludzie odchodzą w nieznane, a ja idę choć na chwilę na szlak i kupić bilety, ale o tym już było.
środa 2.jpg

Cukrownia Diamant, kadr na łuku. Mniej więcej piętnaście minut po czasie, ale kogo to obchodzi, przecież to wąski tor.
środa 3.jpg

Ruszyłem do przodu wzdłuż toru i między zabudowaniami cukrowni, aby dojść bardziej w kierunku stacji. No i tu się rozczarowałem, dalej ścieżki nie było. Tak więc LAS dostał taki kadr, genialny to on nie jest.
środa 4.jpg

Lecz tu już lepiej. Słowo daję, trudno było się ustawić tak, aby słońce za drzewami było.
środa 5.jpg
Mogłem pobiec za nim i podczas postoju go złapać, ale nie wiedzieć czemu, nie zrobiłem tego, czego szczerze żałuję.
środa 6.jpg

No ale pobiegłem za peiksem wcześniej, co przyniosło jakieś efekty.
środa 7.jpg

Ruszyłem wzdłuż szlaku, z prędkością konduktu pogrzebowego lub rewolwerowca. Słońce chyliło się coraz niżej, złoto rozświetlając pobazgrane płoty.
środa 8.jpg

Przeszedłem przez jedną ulicę, aż znalazłem bloki i garaże. Stwierdziłem, że ładnie się tu skomponuje Px48, więc zostałem na tym miejscu i czekałem. W tym czasie przejechał Flirt z Łodzi i jakiś pośpiech z siódemką na czele. W końcu dojrzałem na kipie skąpane w złotym świetle wagony 1AW, więc się przygotowałem. Ten sam kadr, co ja, obrało trzech Niemców. Czekaliśmy tak bez słowa we czterech, a gdy skład zaczął się wyłaniać zza zakrętu, złożyliśmy się do strzału.
środa 9.jpg

Niemcy na pewno lepiej strzelili ode mnie, lecz mnie się podoba rezultat polowania.
środa 10.jpg

No cóż, ze Środy tyle. Po raz kolejny powtórzę, czasu w sobotę nie miałem, w niedzielę też ciężko szło wstać wcześniej. Następnym razem, przy jakichś okolicznościowych przejazdach, byle w miarę blisko mnie, muszę po prostu z czegoś zrezygnować, spiąć się, rower pewnie wziąć i wio na szlak.
środa 11.jpg

A tym czasem nie pozostaje mi nic innego, jak inwigilowanie kibli na linii pilskiej, na to jest na razie czas.
 
OP
OP
grek

grek

Aktywny użytkownik
Reakcje
244 7 0
#15
Poznań Wola. Do niedawna legenda - ostatnia stacja z semaforami kształtowymi w PWK. Dziś - wspomnienie świetności, przystanek osobowy, dwie nieczynne bocznice i nieużywana, aczkolwiek kompletna grupa zdawczo - odbiorcza. Widok od Poznania POD, opisanego już tutaj. Po prawej linia do Szczecina, po lewej nieczynna bocznica do WZMoTu.
wola 1.jpg

Tarcza manewrowa i żeberko.
wola 2.jpg

Tarcza nowa, innowacyjna, zagraniczna technologia, szkoda że bocznica nieużywana, cóż...
wola 3.jpg

Samo żeberko. Odmalowane, postęp zachodu, trzysta procent normy. No ale gdzie pociągi?
wola 4.jpg

Kiedyś były trzy tory główne i kilka bocznych, bocznice działały, jak i wspomniana już sygnalizacja kształtowa.
wola 5.jpg

Teraz to tylko przystanek osobowy i nieużywana ładownia. Za płotem na zdjęciu był tor 3, rozebrany gdzieś w 2019.
wola 6.jpg

No przynajmniej kilka budynków zachowali. Ten nic się nie zmienił.
wola 7.jpg

Nastawnia dysponująca była niegdyś w budynku dworca, teraz wygląda tam jak Sodoma i Gomora. Wykonawcza została zburzona.
wola 8.jpg

Teraz tylko LCS i bezduszny pomruk jakiegoś potwora ze środka.
wola 9.jpg

Peron i wiata jak wszędzie. Polskie moderny niosą za sobą całkowitą utratę indywidualizmu stacji.
wola 10.jpg

A system informacji pasażerskiej, no technologia pewnie opracowana przez Luxemburskich naukowców, nie działa, jak zwykle. Typowe.
wola 11.jpg

wola 12.jpg

Mieli jednak trochę litości, aby zachować budynek stacyjny i poczekalnię, do której można na luzie wejść i poczekać.
wola 13.jpg

Czyżby tu był kiedyś magazyn?
wola 15.jpg

Poczekalnia. Trochę pachnie, trochę śmierdzi, no to jest to, co Tygryski lubią najbardziej.
wola 16.jpg
 
OP
OP
grek

grek

Aktywny użytkownik
Reakcje
244 7 0
#16
Tu też był tor. Widać również ślady po rampie czołowo - bocznej.
wola 17.jpg

Wszystkie semafory są teraz czeskie. Rozmieszczenie semaforów jest ogólnie ciekawe ze względu na niestandardowy układ torowy.
wola 18.jpg

Grupa zdawczo - odbiorcza. Tarcza też czeska, jak i semafory zaporowe i wyjazdowe. Tylko że tory pokryła rdza, a jedyne, co stoi na grupie, to platforma, którą zwykle widujemy przy drezynach, a będzie pewnie ona tu stała do końca świata i jeszcze dalej.
wola 19.jpg

Bocznica. Zarośnięta serio mocno, tej. Przejść można ją całą aż do zakładów Thyssenkrupp.
wola 20.jpg

Wk101, wzorowo zakonserwowana i zadbana. Trochę nie widzę sensu, to tak jak czekać na martwego z posiłkiem, tak jest przynajmniej na razie.
wola 21.jpg

wola 22.jpg

Semafory się świecą. Tylko po co? Nieustannie mam nadzieję, że ta stacja przyjmie wreszcie pociąg towarowy.
wola 27.jpg

Przez stację przejechał jaszczór ze Szczecina do Poznania.
wola 28.jpg
wola 29.jpg

Platforma. Zabezpieczona płozami. Nie sądzę, aby kiedyś została zabrana.
wola 23.jpg

Wielka innowacja. Coś jak kupować nowe poszycie dla lokomotyw bez silników.
wola 25.jpg
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
grek

grek

Aktywny użytkownik
Reakcje
244 7 0
#17
Po chwili minął mnie polregiowski jaszczór z pociagiem do Krzyża.
twoje 1.jpg

Północno - zachodnia głowica rozjazdowa grupy.
twoje 2.jpg

Tu nawet podkłady betonowe z łapkami sprężystymi.
twoje 3.jpg

Przeszedłem się bocznicą do Thyssenkruppu. Tor cały zarośnięty, no kompletny jednak.
twoje 4.jpg

Brak jednak już odgałęzienia do szopy, ruiny po lewej.
twoje 5.jpg
twoje 6.jpg

Był on pewnie gdzieś po lewej.
twoje 7.jpg

Widać już zakład. Tor wciąż zarośnięty.
twoje 8.jpg

Zwrotka przed bramą nawet nieźle zachowana.
twoje 9.jpg

Jak i te na terenie zakładu. Tory na nim przejezdne i kompletne.
twoje 10.jpg

Wróciłem z powrotem, aby przejść wzdłuż bocznicy do WZMoTu. Ciemność zapada, zapalają się lampy i zegary.
twoje 11.jpg

Przez sporą część biegnie ona wzdłuż ulicy Sytkowskiej.
twoje 12.jpg

Tor kompletny, podkłady betonowe.
twoje 13.jpg

Po kilkuset metrach tor przecina Sytkowską.
twoje 14.jpg

I będzie zaraz szedł wzdłuż Skalińskiego, lecz najpierw musi przeciąć mnóstwo krzaków.
twoje 15.jpg

Przechodzi pod Dąbrowskiego, następnie prawie do końca wzdłuż Skalińskiego w zagłębieniu.
twoje 16.jpg
 
OP
OP
grek

grek

Aktywny użytkownik
Reakcje
244 7 0
#18
Betonowe krawędzie całe są pobazgrane, a tor porośnięty krzakami.
twoje 17.jpg

twoje 18.jpg

Po jakimś czasie wypełza na powierzchnię i biegnie nadal tą samą ulicą, między nią, a chodnikiem.
twoje 19.jpg

Który wkrótce przetnie, aby zniknąć za płotem. Tak, płotem, tu już nawet bramy z D1 nie ma, jeno betonowy, nieładny płot.
twoje 20.jpg

Wszystko na dziś. Cześć i czołem!