Nie znalazłem na forum takiego wątku, więc go zakładam.
Temat ostatnio dosyć często poruszany przez władze i nie tylko. Oby się udało.
Dla zainteresowanych: http://dziennikelblaski.pl/253453,K...mat-nie-jest-zamknietyquot.html#axzz3UA3mwShL
"W obronie nieczynnej trasy kolejowej biegnącej nad Zalewem Wiślanym stanęli internauci. Projekt ożywienia trasy pod koniec ubiegłego roku wygrał głosowanie zorganizowane przez Centrum Zrównoważonego Transportu w Warszawie. — Nadal mamy nadzieję, że temat nie jest zamknięty i że ta trasa jeszcze wróci do dawnych lat świetności — mówi dzisiaj Kamil Zimnicki z elbląskiego PTTK. — Na bieżąco monitorujemy sytuację — zapewnia Krzysztof Rytel z CZT.
Ponad 10 mld euro - tyle pieniędzy Unia Europejska przeznaczyła na inwestycje kolejowe w Polsce. Przypomnijmy: z inicjatywy Centrum Zrównoważonego Transportu w Warszawie powstała specjalna strona internetowa Kolej 2022, na której m.in. specjaliści transportu kolejowego zaproponowali, ich zdaniem, najważniejsze projekty dla każdego z województw.
W woj. warmińsko-mazurskim jednym z nich był plan rewitalizacji trasy nadzalewowej między Elblągiem, Fromborkiem a Braniewem. Projekt wzbudził na tyle sporą sympatię internautów, że wygrał głosowanie. To jednak tylko sugestia dla urzędników, jakie są oczekiwania mieszkańców. Nie muszą ich brać pod uwagę. Tym bardziej, że jesienią ub. roku Polskie Linie Kolejowe, z powodu braku zainteresowania przewozami, wyłączyły z eksploatacji linię. Istnieje jednak możliwość wznowienia ruchu pociągów na podstawie umowy z zainteresowanym przewoźnikiem.
— Kolej Nadzalewowa to niewątpliwie jedna z większych atrakcji naszego regionu, dlatego też wspólnie z Pomorskim Towarzystwem Miłośników Kolei Żelaznych zapraszaliśmy do udziału w głosowaniu i poparcia tego projektu — mówi dzisiaj Kamil Zimnicki z elbląskiego oddziału PTTK. — Nadal mamy nadzieję, że temat nie jest zamknięty i że ta trasa jeszcze wróci do dawnych lat świetności, ułatwiając turystom poznawanie Wysoczyzny Elbląskiej i Zalewu Wiślanego — dodaje.
Projekt remontu kolejowej trasy nad Zalewem Wiślanym został przekazany do marszałka woj. warmińsko-mazurskiego.
— Doszło już do spotkania w tej sprawie. Mamy nadzieję, że samorząd spojrzy na niego łaskawym okiem — mówi dyrektor Centrum Zrównoważonego Transportu Krzysztof Rytel. — Rozmawialiśmy także o tym, że samorządowcy z warmińsko-mazurskiego przymierzają się już do rewitalizacji linii Braniewo-Olsztyn, ale naszym zdaniem koszt tej modernizacji jest mocno przeszacowany — dodaje.
Według szacunków Urzędu Marszałkowskiego na rewitalizację linii Olsztyn-Braniewo potrzeba ponad 200 mln zł. Specjaliści z CZT wskazują, że remont spokojnie może się zamknąć w kwocie 120 mln zł. Gdyby udało się tak zrównoważyć koszty, pieniędzy wystarczyłoby także na renowację trasy Kolei Nadzalewowej, która, według obliczeń CZT, w minimalnym zakresie wyniosłaby ok. 40 mln zł.
— Spotkanie było bardzo obiecujące. Przedstawiona przez nas koncepcja jest teraz rozpatrywana przez urzędników. Mamy jeszcze trochę czasu na to, by projekty kolejowe w kraju mogły ruszyć, dlatego na bieżąco będziemy monitorowali tę sprawę — zaznacza Krzysztof Rytel.
Czy Kolej Nadzalewowa odżyje? Nie wiadomo. Wiadomo tymczasem, że z inicjatywy Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei już 18 lipca planowany jest kurs pociągu turystycznego „Astronom” z lokomotywą spalinową na trasie Malbork-Elbląg-Frombork."
2015-03-12 09:19:36 (ost. akt: 2015-03-12 09:42:11)
Autor: Michał Skroboszewski
Temat ostatnio dosyć często poruszany przez władze i nie tylko. Oby się udało.
Dla zainteresowanych: http://dziennikelblaski.pl/253453,K...mat-nie-jest-zamknietyquot.html#axzz3UA3mwShL
"W obronie nieczynnej trasy kolejowej biegnącej nad Zalewem Wiślanym stanęli internauci. Projekt ożywienia trasy pod koniec ubiegłego roku wygrał głosowanie zorganizowane przez Centrum Zrównoważonego Transportu w Warszawie. — Nadal mamy nadzieję, że temat nie jest zamknięty i że ta trasa jeszcze wróci do dawnych lat świetności — mówi dzisiaj Kamil Zimnicki z elbląskiego PTTK. — Na bieżąco monitorujemy sytuację — zapewnia Krzysztof Rytel z CZT.
Ponad 10 mld euro - tyle pieniędzy Unia Europejska przeznaczyła na inwestycje kolejowe w Polsce. Przypomnijmy: z inicjatywy Centrum Zrównoważonego Transportu w Warszawie powstała specjalna strona internetowa Kolej 2022, na której m.in. specjaliści transportu kolejowego zaproponowali, ich zdaniem, najważniejsze projekty dla każdego z województw.
W woj. warmińsko-mazurskim jednym z nich był plan rewitalizacji trasy nadzalewowej między Elblągiem, Fromborkiem a Braniewem. Projekt wzbudził na tyle sporą sympatię internautów, że wygrał głosowanie. To jednak tylko sugestia dla urzędników, jakie są oczekiwania mieszkańców. Nie muszą ich brać pod uwagę. Tym bardziej, że jesienią ub. roku Polskie Linie Kolejowe, z powodu braku zainteresowania przewozami, wyłączyły z eksploatacji linię. Istnieje jednak możliwość wznowienia ruchu pociągów na podstawie umowy z zainteresowanym przewoźnikiem.
— Kolej Nadzalewowa to niewątpliwie jedna z większych atrakcji naszego regionu, dlatego też wspólnie z Pomorskim Towarzystwem Miłośników Kolei Żelaznych zapraszaliśmy do udziału w głosowaniu i poparcia tego projektu — mówi dzisiaj Kamil Zimnicki z elbląskiego oddziału PTTK. — Nadal mamy nadzieję, że temat nie jest zamknięty i że ta trasa jeszcze wróci do dawnych lat świetności, ułatwiając turystom poznawanie Wysoczyzny Elbląskiej i Zalewu Wiślanego — dodaje.
Projekt remontu kolejowej trasy nad Zalewem Wiślanym został przekazany do marszałka woj. warmińsko-mazurskiego.
— Doszło już do spotkania w tej sprawie. Mamy nadzieję, że samorząd spojrzy na niego łaskawym okiem — mówi dyrektor Centrum Zrównoważonego Transportu Krzysztof Rytel. — Rozmawialiśmy także o tym, że samorządowcy z warmińsko-mazurskiego przymierzają się już do rewitalizacji linii Braniewo-Olsztyn, ale naszym zdaniem koszt tej modernizacji jest mocno przeszacowany — dodaje.
Według szacunków Urzędu Marszałkowskiego na rewitalizację linii Olsztyn-Braniewo potrzeba ponad 200 mln zł. Specjaliści z CZT wskazują, że remont spokojnie może się zamknąć w kwocie 120 mln zł. Gdyby udało się tak zrównoważyć koszty, pieniędzy wystarczyłoby także na renowację trasy Kolei Nadzalewowej, która, według obliczeń CZT, w minimalnym zakresie wyniosłaby ok. 40 mln zł.
— Spotkanie było bardzo obiecujące. Przedstawiona przez nas koncepcja jest teraz rozpatrywana przez urzędników. Mamy jeszcze trochę czasu na to, by projekty kolejowe w kraju mogły ruszyć, dlatego na bieżąco będziemy monitorowali tę sprawę — zaznacza Krzysztof Rytel.
Czy Kolej Nadzalewowa odżyje? Nie wiadomo. Wiadomo tymczasem, że z inicjatywy Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei już 18 lipca planowany jest kurs pociągu turystycznego „Astronom” z lokomotywą spalinową na trasie Malbork-Elbląg-Frombork."
2015-03-12 09:19:36 (ost. akt: 2015-03-12 09:42:11)
Autor: Michał Skroboszewski