Zgłoszę się w zastępstwie Hoarta, bo interesował mnie kiedyś temat hiszpańskich kolei przemysłowych
http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrocarril_de_Langreo
http://www.ferropedia.es/wiki/Compañía_del_Ferrocarril_de_Langreo_en_Asturias
http://www.spanishrailway.com/2012/04/17/ferrocarril-de-langreo/
Jeśli chodzi o rozstaw pierwotnie stosowany na tej linii, to źródła podają 1435, 1440 lub 1575 mm (co i tak pozwalałoby na użycie przebudowanego taboru normalnotorowego "z drugiej ręki"). Obecnie linia jest przebudowana na 1000 mm i wchodzi w skład FEVE. Hiszpańskojęzyczne, a więc najbardziej wiarygodne źródła piszą o 7 parowozach 140 ex Alaska RR (4 Baldwiny, 3 Limy), prócz tego mieli z Alaski 2 maszyny typu 141 i jedną typu 231. Zdjęć w sieci niewiele.
Ex Alaska RR 404, pierwotnie USATC 6996, Lima 1942 r - zaliczona do typu 140, ale nawet trudno dopatrzeć się w niej osi tocznej. Dziwna maszynka, nie do końca

tożsama z dobrze znaną S-160. Zwaracam uwagę na amerykański sprzęg, bo standardowe na tej kolei urządzenia zderzno-cięgłowe przypominały te z GKW
http://alcoworld.railfan.net/langreo.htm
A tak nawiasem mówiąc powinno się przenieść tę dyskusję do działu zagranicznego.