• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[Kato, 37-6106-ST] GE P42 "Genesis" Amtrak #145

Reakcje
292 0 0
#1
- lokomotywa spalinowa,
- GE P42 "Genesis",
- operator pierwowzoru Amtrak,
- nr 145,
- epoka V Phase III (trzecia faza pegaza),
- rewizja brak danych,
- ilość osi 4,
- wszystkie koła modelu napędzane,
- w wersji analogowej brak gniazd dekoderów,
- zamontowany dekoder dźwiękowy SoundTraxx Tsunami TSU KT-1000
- dwa silniki po jednym w każdym wózku (Kato bardzo się tym chwali), nazwali sobie te silniki "bezrdzeniowymi" (coreless truck-motor drive) z kołami zamachowymi,
- długość modelu 250mm ze sprzęgami,
- skala H0,
- sprzęgi magnetyczne (Type E Magnetic Knuckle Coupler) ale nie wiem czy to Kato ma coś swojego, czy używa jakiegoś Kadee, McHenry, itd, nie mogę się nigdzie doszukać informacji,
- oświetlenie LED, ale przyznam, że nie mogę znaleźć potwierdzenia nawet na stronie Kato,

Plusy:
- Model wykonany ładnie,
- Porusza się płynnie i cicho,
- Co do trwałości zastosowanego typu napędu to się jeszcze okaże, ostatecznie to nowość,
- Model jest ciężki i poradzi sobie z przyzwoitym składem bez kłopotów,
- Dobra jakość dźwięków SoundTraxx'a,
- Duże napisy dobrej jakości,

Minusy:
- Nie ma części dodatkowych poza "wąsami" do zamontowania w sprzęgach (nie wiem dlaczego ich nie montują). Ale nie o sam brak czegoś do zamontowania mi chodzi lecz o partactwo. Poręcze przy drzwiach nie są pręcikami, drutami ani nawet plastykami dodatkowo zamontowanymi, one są odlane razem z korpusem, czyli nasza załoga skali H0 nie ma czego się chwycić.
- Instrukcja, czyli jej brak. Jedyne co jest (również w sieci) to instrukcja dodatkowa do zamontowanego dekodera.
- Kupiłem wersję z SoundTraxx Tsunami i zdecydowanie przegrywają z ESU, gdyż ESU oferuje znacznie bogatszą gamę dźwięków, co do jakości dźwięków nie miałem okazji porównać. Pewnym jest, że następna P42 będzie z ESU.
- Drobne napisy słabe i rozmyte, np. napis na boku z przodu "Beech Grove" jest rozlany, tabliczka znamionowa z logo GE nieczytelna.

Muszę przyznać, że w kwestii takich rzeczy jak poręcze i drobne napisy to mit genialnego Kato prysł jak bańka mydlana i jeszcze gębę na odchodne ochlapał.

KPL-10417.jpg KPL-10418.jpg KPL-10421.jpg KPL-10422.jpg KPL-10423.jpg KPL-10424.jpg KPL-10425.jpg KPL-10426.jpg KPL-10427.jpg KPL-10428.jpg KPL-10429.jpg KPL-10430.jpg
 
OP
OP
Konrad Lewandowski
Reakcje
292 0 0
#3
c.d.
KPL-10443.jpg KPL-10444.jpg
[DOUBLEPOST=1438542898,1438542538][/DOUBLEPOST]A, zrobili też tam taki "dzynks" do zmiany działania oświetlenia. Na jednym zdjęciu widać białą kopułkę GPSa i ona jest przełącznikiem. Dołączyli specjalny kluczyk do przekręcania.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
154 0 0
#4
Patrząc na budę Kato, to Athearna z 1994 roku jest o niebo lepsza, są przestrzenne uchwyty,ładnie wykonane tylne piasecznice, klapy na dachu.Tylna czołownica w Kato to jakaś porażka... Kato już miało kiedyś parę wpadek, jak każda firma.
 
OP
OP
Konrad Lewandowski
Reakcje
292 0 0
#5
Patrząc na budę Kato, to Athearna z 1994 roku jest o niebo lepsza, są przestrzenne uchwyty,ładnie wykonane tylne piasecznice, klapy na dachu.Tylna czołownica w Kato to jakaś porażka... Kato już miało kiedyś parę wpadek, jak każda firma.
No tak, biorę jeszcze pod uwagę ten model od Athearn'a. Nie ukrywam, że trochę mnie rozczarowali. To mój pierwszy model od Kato i trochę więcej oczekiwałem. Co nie zmienia faktu, że teraz będę dla niej chciał dokupić jakiś skład wagonów. Chyba postawię na Walthers'a.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
154 0 0
#6
Wagony od Walthersa. Walthers je robił w 3 rzutach, jako nowość bez wnętrza w 2003r, przyciemniane szyby. Poprawione w 2011r z wnętrzem ale już szyby są przezroczyste co wygląda bardzo nie realnie, wagony były malowane specjalną farbą udającą polerowaną stal. Zapowiedź z zeszłego roku czyli wznowienie produkcji pod szyldem Proto Walthers. We wszystkich produkcjach dodawano numery wagonu jako kalkomanię.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
154 0 0
#8
Te od Kato mniej wierne oryginałowi i malowane są srebrnym metalikiem a nie połyskującą farbą . Ja kiedyś kupiłem Walthersy z pierwszej serii 4 sztuki, a później dokupiłem z drugiej serii. W Walthersie masz 2 różne typy wagonów z 1979r i z 1992r i jeszcze na 2 różnych wózkach. W kato nie ma też wagonu Smoker/ Coach-Baggage.
Jeśli chcesz odtworzyć jakiś realny skład, poszukaj zestawienia, następnie jest cała lista wagonów z numerami i przypisanymi wózkami. Co do wagonu bagażowego to nie w każdym składzie jest/był, w nowych składach są to już 60stopowe box cary wczepiane na koniec składu.
 

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
196 3 0
#9
Hmm a ja uwazam ze wcale nie jest tak zle. Wozki sa ladniejsze w Kato. Wiecej szczegolow podwozia jest odwzorowanych. Porecze u Kato owszem sa wyfrezowane w obudowie, a w Athearn'ie oddzielne elementy ale patrzac nawet z odleglosci 15cm nie da sie tego rozroznic. Trzeba wziasc do reki zeby zauwazyc. Kratki wentylacyjne na bokach w Kato sa za to azurowe - a w Athearn'ie nie. Reszta szczegolow - klamki, stopnie, drzwi praktycznie to samo. Gniazda z tylu u Kato kolorowe. Kato ciezsze, lepszy naped - dwa silniki na wozkach. Athearn to RTR wiec naped taki sobie. W Kato full wypas swiatelka czerwone i biale z pudelka. Athearn oryginalnie tylko biale z przodu. Moja ma przerobiona wiec ma tez full wypas.
Jedyne czego bym sie czepial w Kato to brak lusterek i wycieraczek. Bez tych detali smiesznie wyglada. (w Athearn niestety jedna wycieraczka mi sie zgubila)

Sprzegi Kato to jakis ich tam pomysl i wszedzie to daja wiec trzeba sie przyzwyczaic... wyp.... i wlozyc Kadee ;-)

DSC_0049.JPG DSC_0050.JPG DSC_0052.JPG DSC_0053.JPG DSC_0054.JPG DSC_0055.JPG DSC_0056.JPG DSC_0057.JPG DSC_0059.JPG
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
154 0 0
#10
Pisałem o samej obudowie Athearn'a. W kato zauważyłem, że też nie ma kompletnego wyposażenia pod podwoziem. Zestaw do waloryzacji AMD103 (P40,P42)ma w ofercie Detail West nr 235-271.