• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kasyfikacja parowozowni

Walter Rusin

Jasnowidz roku
Reakcje
45 2 5
#1
Oglądając filmy Tona Pruissen'a zauważyłem że parowozownie dawniej (a może nawet i dziś) były klasyfikowane. Próbowałem odszukać według jakich zasad poszczególne parowozownie przydzielane zostały do poszczególnych klas ale nie udało mi się nic na ten temat znaleźć. Na przykład - Wolsztyn był parowozownią pierwszej klasy. Co o tym decydowało? Czy żeby być parowozownią pierwszej klasy potrzebna była jakaś infrastruktura która odróżniałaby takową od parowozowni drugiej klasy? Czy ma ktoś przykłady parowozowni drugiej lub trzeciej klasy? Czy trzecia klasa to klasa najniższa?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.479 552 30
#2
Generalnie wielkość i liczba lokomotyw przypisanych do danej lokomotywowni (ta klasyfikacja dotyczyła wszystkich lokomotywowni, zresztą często stacjonowały w nich lokomotywy różnych rodzajów trakcji). Ale szczegółowych kryteriów nie znam. Najwyższa klasa była określana jako "pozaklasowa".
 

Podobne wątki