• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

jaki układ lepszy i jaka sygnalizacja

darrekk

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
bocznica1.jpg

Ruch w jednym kierunku zgodnie ze strzałkami po prostej, bocznica lukowa i dwa magazyny na końcach, najbardziej podoba mi się układ c bo wyjeżdżam z bocznicy lokomotywa do przodu.
Jaką sygnalizację kształtową pkp należy ustawić.
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
328 2 0
#2
planów twojego som była nie z rozumują dla moja i forumowiczom

Witam :D
Zanim Ci zbluzgają i zmieszają z błotem - staraj się wyrażać nieco jaśniej. ;) Oczywiście jest to forum, ale pisanie poprawną polszczyzną nadal tu obowiązuje. Sorki - ja nic nie zrozumiałem z tego co napisałeś i jeszcze wrzuciłeś jakieś plany. Więc postaraj się opisać swój problem jeszcze raz, dodać kontekst, i przede wszystkim dokładnie przedstawić problem. Na forum jest naprawdę wiele osób, które chętnie Ci pomogą. :ROFL:

Widzę że jakaś bocznica się szykuje :)
 

JohnyTRS

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
380 1 0
#3
Z tego co zrozumiałem, to ruch będzie się odbywał tylko w prawo (na torze głównym). Na północ od niego znajduje się tor położony na łuku łączący ze sobą dwa magazyny. Ten tor łączy się z torem głównym. Zgadza się? I teraz pewnie mamy wybrać, które z powyższych rozwiązań jest najlepsze... Bez wiedzy na temat kontekstu tej bocznicy odpowiem, że ŻADNE.

Można prosić o szczegóły? Ile masz na to miejsca, ile wagonów chcesz tam pomieścić, jakie operacje będziesz przeprowadzał...
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
#4
Z tego co zrozumiałem, to ruch będzie się odbywał tylko w prawo (na torze głównym). Na północ od niego znajduje się tor położony na łuku łączący ze sobą dwa magazyny. Ten tor łączy się z torem głównym. Zgadza się? I teraz pewnie mamy wybrać, które z powyższych rozwiązań jest najlepsze... Bez wiedzy na temat kontekstu tej bocznicy odpowiem, że ŻADNE.

Można prosić o szczegóły? Ile masz na to miejsca, ile wagonów chcesz tam pomieścić, jakie operacje będziesz przeprowadzał...
Oczywiście autor pewnie odezwie się i powie, ale niekoniecznie musi to być bocznica. Równie dobrze posterunek odgałęźny, przy którym sygnalizacja jest jak najbardziej wskazana, zaś te trójkąciki na torach oznaczać mogą, że szlak z założenia dalej gdzieś tam idzie (może to będzie jakaś diorama). Tutaj najlepiej pomógłby kol. Paweł Piotr. Pytanie też na ile taki układ jest zgodny z rzeczywistością (jeśli ma się to trzymać realiów).
 
OP
OP
D

darrekk

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#6
jest prosta jednotorowa linia po której ruch odbywa się tyko w jednym kierunku. jest bocznica w kształcie wycinka okręgu i musi być w punkcie stycznym jakoś z linią kolejową polączona. Tak wymuszają warunki geologiczne. Ruch to kilka wagonów do każdego z dwóch magazynów stojących na przeciwnych końcach bocznicy. Bocznica nie może mieć żadnych innych rozjazdów oprócz tych łączących z linią kolejową.
 

Marek Klimczyk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
6 1 0
#7
Logicznie rzecz biorąc to układ A jest najbardziej w takim przypadku funkcjonalny. możliwość oblotu składu. Skład można też oblecieć a opcji D ale czas zajęcia linii jest dużo dłuższy.

Ja również mam pytanie. Jeśli składy jadą tylko z lewa na prawo, to jak one wracają?

Czy w rzeczywistości istniały linie kolejowe z definicji jedno kierunkowe?
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
328 2 0
#8
jest prosta jednotorowa linia po której ruch odbywa się tyko w jednym kierunku.
Jedno pytanie - linia jednotorowa z ruchem w jednym kierunku? :p Pasażerowie mogą jechać w jedną stronę, towary poczta też? A co z lokami i wagonami? wszystkie zostają na jednej stacji końcowej?
Co do tych magazynów, to kto by je tak budował, skoro towary są wysyłane w jedną stronę, może to jakaś duża stacja... Trochę dziwne wytłumacz Nam co budujesz, makieta domowa, modułowa? :ROFL:

jest bocznica w kształcie wycinka okręgu i musi być w punkcie stycznym jakoś z linią kolejową polączona.
Dziwny kształt bocznic, trochę symetrycznie, jakie funkcje pełnią te magazyny?

Ruch to kilka wagonów do każdego z dwóch magazynów stojących na przeciwnych końcach bocznicy.
z obsługą bocznicy po prawej może być klawo ze względu na ten dziwny jednokierunkowy ruch. Która opcja najlepsza i słuszna? Żadna, bo nikt by w ten sposób nie budował bocznic.:p
 

Podobne wątki