• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

jak zrobić prosty i tani helix

rjack

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
Witam,

Nie jestem stolarzem i potrzebuję pomysł jak najłatwiej i najtaniej zrobić domowym sposobem helix H0.

Wiem, że są na rynku gotowe helixy - juz zakupiłem Nocha (poniżej link) - bardzo fajne ale wychodzi dość drogo. Potrzebuję zrobić jednotorowy helix H0 R3 o wysokości jakieś 30-40 cm.

http://www.noch.com/en/product-categories/terrain-structuring/helix.html

Czy są jakieś sprawdzone i w miarę tanie pomysły w oparciu o wyciętą spiralnie płytę, śruby itp lub cokolwiek innego postego?

Pozdrawiam

OP
OP
R

rjack

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
tak, dziekuję. Wyobrażałem sobie właśnie coś takiego. Zastanawiam się tylko jak taką konstrukcję w sposób "cywilizowany" położyć na płycie tj. czy sa może dostępne jakieś podstawki pod takie pręty (nie chciałbym aby to coś leżało wyłącznie na samych główkach prętów).
I drugie pytanko - gdybym kiedyś chciał taką konstrukcję przytwierdzić do podstawy to jak się to najłatwiej robi?

OP
OP
R

rjack

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
mam 2 lewe ręce ale coś takiego zapodałem. Choć do perfekcji daleko to konstukcja solidna i spełnia swoją funkcję.

Załączniki

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.441 513 29
Jak na dwie lewe ręce, to bardzo ładnie, pewnie niektórym z dwoma prawymi nie wyszło by tak zgrabnie.(y)

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.669 112 11
Ja bym takiej plyty nie uzywal, juz na zdjeciu widac jak plyta sie odksztalca. Zrobilem heliks kilka lat temu i wedlug mnie lepiej zainwestowac w bardziej trwaly material, np. sklejke. Jesli po pewnym czasie plyta sie jeszcze bardziej odksztalci, beda problemy z wykolejaniem sie taboru.

OP
OP
R

rjack

Użytkownik
Reakcje
0 0 0