• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ilość drzwi maszynisty lolomotyw i EZT

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#1
Od czego to jest zależne?
Taurus - wersje z drzwiami po dwie pary na kabinę (4 szt w komplecie) i po jednej na stronie (2 szt w komplecie)
EP 07. Standard 4 szt - po dwa na kabinę, w zmodernizowanej do napędu asynchronicznego zlikwidowano po drzwiach na stronie i pozostały po jednych na kabinę.
W modernizowanych EZT EN57 i pochodnych też są likwidowane drzwi po jednej stronie z kabiny maszynisty.

Zna ktoś z kolegów odpowiedź na to pytanie?
Niby błahostka, ale ciekawi mnie czemu tak jest.

Pozdrawiam
 

Mateusz

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#3
W zwykłych EN57 nigdy nie było drzwi wejściowych z zewnątrz do kabiny maszynisty, dopiero po modernizacjach (nie do wszystkich jednostek) wstawiano jednoskrzydłowe drzwi wejściowe z dworu z lewej strony kabiny. Likwidowane są zaś drzwi do przedziału służbowego, choć w niektórych wersjach modernizacji np. AL zbudowano nowy mniejszy przedział służbowy z jednoskrzydłowymi drzwiami z obu stron.
 
OP
OP
J

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#4
W zwykłych EN57 nigdy nie było drzwi wejściowych z zewnątrz do kabiny maszynisty, dopiero po modernizacjach (nie do wszystkich jednostek) wstawiano jednoskrzydłowe drzwi wejściowe z dworu z lewej strony kabiny. Likwidowane są zaś drzwi do przedziału służbowego, choć w niektórych wersjach modernizacji np. AL zbudowano nowy mniejszy przedział służbowy z jednoskrzydłowymi drzwiami z obu stron.
Ok, to potraktujmy w EN57 drzwi kabiny maszynisty i drzwi przedziału służbowego jako jedno i to samo. Ich sens mógł być podobny. W kolejnych modernizacjach przedział służbowy po prostu likwidowano. Drzwi pozostały po jednej stronie w tych które widziałem i po prostu wpadły mi w oczy.
 

Podobne wątki