Różnica między
Rekowagen a
Modernisierungswagen była w sumie dość cienka. Można z grubsza założyć, że Rekowagen (2- 3- i 4-osiowe) miały całkowicie od nowa wykonane pudła, zamontowane na starych, choć też zmodernizowanych ostojach. Modernisierungswagen (o ile wiem wyłącznie 4-osiowe) powstały z wagonów nieco nowszej konstrukcji, dłuższych od 4-osiowych Rekowagen, w drodze daleko idącej przebudowy, z zachowaniem jednak, mocno zmodernizowanego, ale oryginalnego pudła. Z tego, co wiem, wagony zmodernizowane były w większości, jeżeli nie wyłącznie, przedziałowe (poza oczywiście wagonami specjalnymi, jak restauracyjne czy bagażowe), natomiast wagony Reko były zwykle bezprzedziałowe. Modele Rekowagen były produkowane przez Schichta (potem Sachsenmodelle/Tillig), natomiast modele Modernisierungswagen wydało Piko (to właśnie te w powyższym zestawie).