Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Czy ktos z szanownych kolegów wie coś więcej na temat dzisiejszych prób Husarza na CMK ?
Ładnie się wczoraj wieczorem prezentował w Pasarach, a w nocy pomknął 235 km/h.
Na Rynku kolejowym jest krótka relacja z kilkoma filmami z poprzedniej nocy (27/28.05).
Z BWE do Berlina oraz na pociągach międzynarodowych do Wiednia i Pragi (wymiennie z ich Taurusami). Pierwsze sztuki mają jeździć od 13 grudnia czyli od wprowadzenia nowego rozkładu jazdy. Na BWE pewnie się przydadzą, bo nie będzie trzeba zmieniać loka ale aż kusi by takie coś śmigało 200 km/h na CMK. Jednak bez sygnalizacji kabinowej to nie przejdzie przez przepisy. Miejmy nadzieję, że do końca 2010 roku ECTS będzie już na tej linii...
Muszę niestety kolegę zmartwić. Przetarg na zabudowę systemu został rozstrzygnięty tydzień albo dwa tygodnie temu, teraz jest czas na odwołania i dopiero będzie podpisanie umowy od którego zleceniodawca ma 36 miesięcy (wg przetargu) na wykonanie prac, więc jak łatwo można policzyć daje to czerwiec 2012r.
Mało tego, prace będą wykonywane na mapach które mają powstać w ramach odrębnego przetargu, ale rozstrzygnięcie tego znowu się odsunęło. PKP-PLK planuje podpisać umowę na tą prace w sierpniu br. a pierwsze mapy dla wykonawcy ETCS mają być przekazane po 5 miesiącach od rozpoczęcia prac.
Reasumując chyba nie ma co liczyć że w najbliższym czasie pociągi te pojadą szybciej.
PS
System to ETCS - European Train Control System, a nie ECTS - European Credit Transfer System.
A ja mam pytanie czy będą również w Katowicach stałymi gośćmi ? Jeżeli będą jeżdzić do wiednia to podejżewam ,że przez Katowice, ale wolę się upewnić. No chyba ,że przez Kraków.
Szkoda, że o tym nie wiedziałem - zapolowałbym, bo jest na co. "Husarz" na tarnowskiej trasie to takie połączenie nowoczesności z fetyszem. Z jednej strony nowoczesna lokomotywa, a z drugiej strony poczciwy polski tabor w postaci mniej lub bardziej zmodernizowanych "telepów", EU/EP07, ET22, ET41 i w okolicach Stróży - Jasła także ET21. Ciekawi mnie co oni testowali tym "Husarzem" na "Kryniczance". Szlakowa tam jest niska, a do tego skutecznie ograniczana przez liczne zakręty. Czyżby chcieli testować jak lok się spisuje na połączeniu do Budapesztu ? O ile się nie mylę to jeździ tędy EC "Kogut" rel. Warszawa-Wschodnia - Kraków-Główny/Budapeszt, a na Węgrzech też mają swoje "Taurusy"...to tylko mój domysł
Czyżby chcieli testować jak lok się spisuje na połączeniu do Budapesztu ? O ile się nie mylę to jeździ tędy EC "Kogut" rel. Warszawa-Wschodnia - Kraków-Główny/Budapeszt,
Zgadza się.Dzieki żonie za polowanie na Taurusa :twisted:
Nie wiem, kto konstruował budę tej lokomotywie, ale jak przeglądam zdjęcia w internecie to pięknie jej w każdym "ubranku" w tym także w naszych ICC-kowych barwach, tylko ten górny pomarańczowy pas mogli dać niebieski. Piękna maszyna
Podziękuj w moim imieniu małżonce za zdjęcia :grin:
Dziś wracając kiblem z Poznania ok. 8:30 w Opalenicy (trasa Poznań - Zbąszynek - Rzepin - Berlin Hbf) mijaliśmy Husarza ze składem IC. Tzn my jechaliśmy, a on sobie stał na boku.
Jak zobaczyłem tego Husarza jak myknął, to byłem aż w szoku jak zaraz za nim, ta "dziewiątka" poleciała. Zapewne Husarz na testach, a ten drugi skład to jakiś normalny z ludźmi. I pewnie jeszcze gdzieś po drodze, chwilę wcześniej, jeden wyprzedził drugiego. Ale ludzie musieli być zdziwieni, jak zobaczyli że jadąc i tak już szybko, na równoległym torze ich wyprzedza inny pociąg. :shock: