• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Historia barw i oznaczeń PKP Cargo.

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#1
Z uwagi na fakt, iż przywiązuję dużą wagę do realności zestawianych składów pociągów zacząłem ostatnio analizować historię PKP Cargo w zakresie malatury i oznaczeń. I na razie nie ustaliłem zbyt wiele. Jeśłi chodzi o początek to PKP Cargo jako spółka akcyjna zaczęła funkcjonować 1 października 2001r. Jak sądzę przed ta datą żaden wagon i żadna lokomotywa nie posiadała w swoich oznaczeniach nic co by świadczyło o nowej przynależności. Potem był szereg zmian barw i oznaczeń. I tak 10 kwietnia 2008r. oficjalnie zaczęły obowiązywać obecne barwy PKP Cargo tj. niebieskie. I tu moje pytania się zaczynają:

- przed 10 kwietnia nic nie posiadało jeszcze barw niebieskich i oznaczeń tak?
- jakie oznaczenia nosiły od dnia 10 kwietnia wagony i lokomotywy, czy PKPC /tak mi się wydaje/ czy PKP Cargo czy jakieś inne jeszcze?
- czy nowe barwy i oznaczenia / przede wszystkim oznaczenia / były na tabor nakładane przy okazji najbliższych napraw rewizyjnych lub głównych czy wcześniej?

oraz kilka pytań z dalszej historii:

- od kiedy wprowadozno malowanie taboru niebiesko-żółte? Czy dotyczyło to całego taboru czy tylko wagonów. Zauważyłem że tylko falnsy były w tych barwach.
- jakie inne malowanie wagonów obowiązywało w ramach spółki PKP Cargo odnośnie wagonów, oprócz brązowego?
- malowanie lokomotyw. Od kiedy wprowadzono malowanie biało-czerwono-niebieskie i czy dotyczyło tylko lokomotyw?
- Jakie inne barwy przyjmował tabor PKP Cargo prócz opisanych powyżej?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc w ustaleniu tych faktów.
 
OP
OP
mair81

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#2
ok już doczytałem, że lokomotywy PKP Cargo zaczęły być malowane w barwy biało-czerwono-niebieskie od połowy 2003r. a pierwsza taka 17.06.2003r.

Może ktoś jeszcze dorzuci jakąś odpowiedź na postawione pytania?
 
OP
OP
mair81

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#3
ok wynika mi z uzyskanych informacji że w połowie 2003r. nastąpiła zmiana malowania pkp cargo, porównywalna z tą jaka nastąpiła w roku 2010r. Biorac pod uwagę zestawienie barw z 2003 r. tj. lokomotywy biało-czerwono-niebieskie i wagony żółto-niebieskie to ta zamiana z 2010r. jest super. Brakuje mi jeszcze tylko oficjalnej daty zmiany dokonanej w 2003r. ale ok.

Pytanie tylko jest takie. Jako pierwsze nowe barwy miały Falns-y. Czy poza tym typem wagonów jeszcze jakieś zostały tak przemalowane? Bo prawde mówiąc nie spotkałem się z takimi przypadkami.

czy właśnie od 2003 r. wagony zaczęły dostawać w oznaczeniach PKP CARGO które w 2010 zostało zastąpione przez PKPC?

czy przed 2003 rokiem w oznaczeniach wagonów było tylko PKP? czy może już od 2001 r wagony poddawane naprawom REW i GŁ miały malowane już PKP CARGO?
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
154 0 0
#4
Mała prośba nie mieszaj tak postów i własnych myśli bo ciężko będzie coś sprostować.

Co do malowania niebiesko-żółtego były jeszcze Eaosy 430W i 430Wa.Wyprodukowane przez Zastal w 2005 -370 szt i 350 do 2006 włącznie.
Pudło było niebieskie, a drzwi żółte. Na wagonie była nalepka PKP Cargo Spółka akcyjna (trumienka) a oznaczenie to: 51 PL-PKP CARGO.
Pracuję nd taką węglarką z zestawu P. Fity.

Jeszcze co do oznaczeń PKPC to część węglarek (brązowe i po rewizji też brązowe) w 2005 i poźniej skierowanych na rewizję dostała oznaczenie PL-PKPC - model taki wypuścił Klein.
 
OP
OP
mair81

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#5
Przepraszam jeśli coś zamotałem, po prostu starałem sam sobie udzielać informacji na zadane pytania aby ktoś kto szuka tych informacji również mógł skorzystać. Tak czy inaczej pytania z pierwszego postu są aktualne.

Jeśli chodzi o te eanosy to takie malowanie miałeś na myśli ?
408_w nieb zółta.jpg
430Wa_nieb_żółty.jpg
430Wniebi zól.jpg
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
154 0 0
#6
Nie Eanosy tylko Eaosy. Pierwszy od góry to Eaos 408W CTL a nie PKP. Dwa poniżej to właśnie te nowo zbudowane Eaos 430Wa i 430W o których pisałem.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
mair81

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#7
W innym temacie napisałem następującą rzecz odnośnie oznaczeń. widzę że masz spora wiedzę na ten temat to może mi to postarasz się wyjaśnić...."ciekawą rzecz zauważyłem. otóż w zestawie Roco 67976 /indywidualny numer katalogowy wagonu 67663/ jest węglarka brązowa oznaczona PKP Cargo. jej data rewizji to 07.08.2007. w secie trzech węglarek nr kat. 66163 są trzy brązowe z czego jedna ma datę rewizji 09.08.2007. Czyli dwa dni po tej pierwszej wymienionej, jednakże nie ma oznaczenia PKP Cargo a jedynie PKP. Dziwne trochę. Błąd producenta czy chaos w "Cargo"? ponadto ta druga ma datę następnej rewizji 07.08.2013 czyli przerwa wynosi 6 lat. kolejny błąd czy jest na to wytłumaczenie?"
 
OP
OP
mair81

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#9
a czy widział ktoś węglarki w barwach jakie otrzymały w 2003 r. / niebiesko-żółte/ w składach powiedzmy z roku 2011 lub 2012r?
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
154 0 0
#10
węglarki jakiś czas malowano również na szaro
chodzi Ci o czasy po 2000 czy przed.

Co do wagonów ROCO To set 67976 typ wagonu to Eanos, a set 66163 to Eaos. Data rewizji nie musi być przypadkowa. Co do kodu mogło tak być że nie ma PKPC lub nawet całego PKP CARGO, widziałem takie węglarki. Co do daty następnej rewizji to logicznie powinno być 4lata odstępu. W instrukcji Mw2 tak było jak jeszcze w 2006 interesowałem się węglarkami, może coś się zmieniło w przepisach. Jeśli Pan Koj dostarczał dokumentację i zdjęcia to może wie jak było naprawdę z tymi oznaczeniami
na tej konkretnej węglarce.
 
OP
OP
mair81

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#11
no właśnie dobrze by było gdyby Pan Krzysztof Koj to zawitał i potwierdził bądź zaprzeczył, że te oznaczenia są prawidłowe. No bo to trochę dziwne że rewizje dokonane na przestrzeni dwóch dni i jednen wagon jest PKP Cargo a drugi tylko PKP.
 

Podobne wątki