• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Gotowe podwozie do budowy wagonów o rozstawie osi 4 m

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
302 0 0
#1
Można nabyć samo podwozie do budowy wagonów o rozstawie osi 4 m. Rama, widły, maźnice, układ hamulcowy wykonane są z plastiku, koła i osie są metalowe, zderzaki także metalowe ze sprężyną oraz sprzęg śrubowy metalowy. Osie są resorowane, ale wewnątrz nieruchomych maźnic.
Skala 1:45, rozstaw osi 90 mm, długość wraz ze zderzakami 188 mm, długość ostoi 152 mm, wysięg ostoi symetryczny po 31 mm, średnica zderzaków 10 mm.
Cena 29 €
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
302 0 0
#4
Dostępne są w tej samej cenie 29€ kompletne wagony typu Halle niemalowane idealnie nadające się na przeznakowanie na PKP.
Ale i odkręcane podwozia jako takie, dają dużo możliwości budowy na nich polskich wagonów.
Skala 1:45, rozstaw osi 90 mm, długość wraz ze zderzakami ... mm, średnica zderzaków 10 mm, wysięg ostoi od strony pomostu ... mm, od strony przeciwnej ... mm. (uzupełnię jak pomierzę).
Halle z budką.jpg
Halle z pomostem.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.641 14 6
#12
Jaki typ wagonu PKP to nie odpowiem. Podwozie jest dosyć dokładnie odwzorowane, ma jednak jedną zasadniczą wadę. jest za lekkie. Jest też kwestia zamocowania nadwozia do podwozia.Naprawdę zastanawiam się jak rozwiązać ten problem. Do tego znormalizowanego podwozia firmy Scale Models były montowane cysterny oraz węglarki, takie jak na zdjęciach powyżej. Ja zacząłem budowę cysterny na tym podwoziu, lecz najprawdopodobniej będzie to model statyczny lub będzie to ostatni wagon w składzie. Myślę też nad budową modelu wagonu do przewozu gazu świetlnego.
 
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
302 0 0
#13
Wszystkie wagony 0SM są na lekkich podwoziach, dlatego mają dociążenie, np węglarki mają blachę grubości ok. 1 mm między ostoją a dnem wagonu, więc należy dociążyć min.100 g, najlepiej ok.200 g i to wystarczy do składu
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.641 14 6
#14
Przy węglarkach lub platformach tego dociążenia nie będzie widać, ale przy wagonie do przewozu gazu świetlnego to już tak łatwo nie będzie, czy przy cysternie. Zobacz ten wagon który kupiłeś do przewozu gazu świetlnego, tam widać całe podwozie,a jest to ten sam typ podwozia, a nie wiem z czego są zrobione te 3 zbiorniki, możesz zważyć ten wagon i podać jego masę?.
 
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
302 0 0
#15
jak to niełatwe ? wystarczy wspypać i zalać klejem śrut ołowiany do dolnych zbiorników z gazem :) Jutro zważę (są w biurze)
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.641 14 6
#16
Ciekawy pomysł z tym dociążeniem. Ja bardziej myślałem nad wykorzystaniem do budowy zbiorników rur aluminiowych grubościennych, od 3 do 5 mm grubość ścianki.
 
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
302 0 0
#17
Masa wagonu powinna wynosić ok. 300 g (minimum 200 g, max. 400 g). Im cięższy tym lepiej, ale osadzenie osi wymaga łożysk ślizgowych albo kulkowych. Zresztą wielu modelarzy w Niemczech zakłada tulejki mosiężne (jako łożyska ślizgowe) w maźnicach plastikowych pod osie wagonów, dzięki czemu właściwości jezdne znakomicie poprawiają się i praktycznie to rozwiązanie jest wieczne dla maźnic.
 

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
711 4 0
#18
Czy ta tulejka musi być w środku wypolerowana czy wystarczy obciąć kawałek rurki mosiężnej ? I czy trzeba w tę tulejkę wstrzyknąć jakiś smar ?
 
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
302 0 0
#19
ale pytania zadajesz ??? jak humanista :)
zawsze lepiej jak tuleja jest gładka, byle nie była porowata bo wytrze trzpień osi, a smar to naturalna oczywistość (chyba) !
 

Alek1

Użytkownik
Reakcje
125 0 0
#20
Kupowałem na Allegro tulejki spiekane z brązu - „Tuleja tulejka z brązu AMES” - są one nasączane olejem tak, że nie wymagają smarowania. Zwykły mosiądz trzeba by smarować, co jakiś czas a i tak się wytrze szybciej. Tulejek jest duży wybór tak, że na pewno można dobrać jakieś do naszych wielkości.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Elementy do budowy taboru 1

Podobne wątki