• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Gliwice Trynek - Rudy - Racibórz dzisiaj

Tobi111

Użytkownik
Donator forum
Reakcje
37 5 0
#23
Ostatnio edytowane:

hjugytf

Aktywny użytkownik
Reakcje
458 47 4
#24
Taka ruchliwa droga. Ciekawe jak będzie z przetaczaniem kolejki na drugą stronę? często nią jadę i szczerze przyznam, że po remoncie większość jedzie bardzo szybko.
 

Tobi111

Użytkownik
Donator forum
Reakcje
37 5 0
#27
Koledze hjugytf chodziło o przejazdy przez drogę tej kolei bo tam nie ma szlabanów a auta jeżdżą tam szybko myślę że to będzie się odbywało na zasadzie osoby lub dwóch osób do sterowania ruchem które wysiada z pociagu przed takowym przejazdem drogowym i wsiądą z powrotem po przejechaniu składu przez droge :);)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
S

Sebastian

Gość
#28
22.12.2020 r.
Plan był taki, by spenetrować fragment tej linii od Rud w kierunku Raciborza. Niestety, najpierw awaria samochodu i nieplanowy postój w warsztacie w Radzionkowie, a potem zimny deszcz spowodowały, że niewiele z tego wyszło...
Najpierw jednak Gliwice Trynek
Budynek jeszcze stoi, choć jest go coraz mniej. Na terenie byłej stacji początek trasy rowerowej szlakiem wąskiego toru w kierunku Rud i...
...kilkanaście metrów prawdziwego toru.
20201222_135921.jpg


Na tablicy informacyjnej...
20201222_133344.jpg

...schemat stacji.
20201222_135943.jpg


Widok na budynek od strony miasta.
20201222_135739.jpg


Jadąc samochodem w kierunku Rybnika dobrze widoczna ścieżka rowerowa w miejscu toru, aż do granic miasta czyli byłego przystanku Mysia Góra Osiedle. Co ciekawe poprowadzono ją nawet wiaduktem nad ulicą Rybnicką. Oczywiście marne to pocieszenie, biorąc pod uwagę, że historyczna linia odeszła na zawsze.

Nieborowice
Dla mnie stacja wręcz kultowa, tym bardziej przykro patrzeć jak wygląda to co z niej zostało.
20201222_143318.jpg


Budynek zdaje się już opuszczony. W otwartym pomieszczeniu pod napisem z nazwą stacji jedno wielki śmietnisko. Otoczenie też nie wygląda najlepiej. Magazyn powoli znika...
20201222_143009.jpg


...a na semaforze, jakby na przekór, ktoś nastawił sygnał "wolna droga".
20201222_142947.jpg


Fragmenty torów przy budynku jeszcze leżą.
20201222_143146.jpg


A propos szyn, przejeżdżając przez Pilchowice rzuciłem okiem na teren stacji i o dziwo, wyrwane szyny które pokazywałem na zdjęciach w lutym 2018 roku leżą tam sobie luźno do dziś.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
#29
Zastanawiam się tylko, jaki sens ma podpieranie ruiny stacyjnego budynku, którego stan techniczny jest katastrofalny i którego nikt już nigdy nie odbuduje. Taniej chyba byłoby go zburzyć, niż podpierać.
A ten kawałek toru na stacji Nieborowice, pokazany na piątym zdjęciu wygląda na zadbany.
 
OP
OP
S

Sebastian

Gość
#30
Nędza Wąsk.
20201222_150833.jpg

20201222_150558.jpg

Istnieje szansa, że ten równie piękny jak w Nieborowicach budynek nie popadnie w ruinę. Nie znalazłem informacji czyja to inwestycja, ale cieszy fakt, że coś pozytywnego się dzieje.
20201222_150740.jpg
20201222_150928.jpg

20201222_150630.jpg


Babice
Zdjęcia byle jakie, w świetle zachodzącego słońca.
Teren byłej stacji od strony Nędzy Wąsk.
20201222_151831.jpg

20201222_151903.jpg


Droga dojazdowa.
20201222_151935.jpg


Markowice Raciborskie Wąsk.
Tutaj znajdziemy resztki torów, aczkolwiek późna pora i wspomniana deszczowa aura nie zachęcały. Na ostatnim zdjęciu "koniec linii". Tor, choć widoczna na zdjęciu tylko jedna szyna, kończy się stalową zaporą na tyłach normalnotorowej nastawni RM stacji Racibórz Markowice.
20201222_152906.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
#31
Nędza Wąsk.

Budynek stacji kupił kiedyś były szef rudzkiego skansenu, miał plany budowy stacji-restauracji. Pisano o tym obszernie na portalu "Nasz Racibórz" ze dwa lata temu. Jeszcze we wrześniu wisiała na nim tablica "na sprzedaż", ale widzę, że coś się ruszyło.

Markowice Raciborskie Wąsk.
"Tutaj znajdziemy resztki torów, aczkolwiek późna pora i wspomniana deszczowa aura nie zachęcały. Na ostatnim zdjęciu "koniec linii". Tor, choć widoczna na zdjęciu tylko jedna szyna, kończy się stalową zaporą na tyłach normalnotorowej nastawni MR."

Za miejscem, z którego zrobiłeś to zdjęcie, jeszcze niedawno stał betonowy kozioł oporowy i było widać resztki rozjazdu. Wszystko to było mocno zarośnięte samosiejkami leszczyny i brzozy. Na dalszym planie zdjęcia widać plac i zarośla. Tam, jeszcze w osiemdziesiątych latach ubiegłego wieku była ładownia i plac, na który przywożono węgiel.
 
OP
OP
S

Sebastian

Gość
#32
Kilka zdjęć z dzisiejszej wizyty na GKW.
Na początek Rybnik Stodoły.
Tutaj praktycznie wszystko jeszcze jak nowe. Turystyczne pociągi kursują w relacji Rudy-Rybnik Stodoły od 2019 r.
Stoimy kilkaset metrów przed stacją. Rzut okiem na tor szlakowy w kierunku Paproci...
111.jpg

...i ku obecnemu końcowi linii. Mniej więcej w kilometrze 43,840 przejazd zabezpieczony rogatkami.
112.jpg

113.jpg

Zbliżamy się do stacji.
114.jpg

Najpierw skrzyżowanie z DW920, czyli ulicą Rudzką, w tle widać już wiaty.
115.jpg

Widok w przeciwnym kierunku.
116.jpg

Tory, rozjazdy, peron...
117.jpg

119.jpg

118.jpg

...i koniec linii.
120.jpg
 
OP
OP
S

Sebastian

Gość
#33
Tutaj widać, że trochę obniżono poziom stacji. "Na górze", w miejscu szlaku do Szymocic Wąsk. ścieżka spacerowo-rowerowa.
121.jpg

Jeszcze widok od końca...
122.jpg

...i letnie zdjęcia z 2019 roku.
123.jpg
124.jpg

Szymocice Wąsk.
Tutaj trzeba wiedzieć, gdzie szukać jakichkolwiek śladów. Równia stacyjna wygląda dziś tak.
125.jpg

A przebieg linii zdradzają zachowane, ukryte w liściach i roślinności słupki hektometrowe.
126.jpg

Kilkaset metrów dalej, widoczne jeszcze szyny na skrzyżowaniu z DW919. Widok w stronę Szymocic Wąsk.
127.jpg

Zaraz za szosą, miejsce toru zajęła droga. Jak zwykle słupek hektometrowy podpowiada przebieg linii...
128.jpg

...ten nawet ubrany w czapeczkę z mchu.
129.jpg

Kilka kroków dalej (tak umownie kilka), widać już "tunel" pod linią normalnotorową i przystankiem Szymocice.
130.jpg
 
OP
OP
S

Sebastian

Gość
#34
Idziemy dalej szlakiem Szymocice Wąsk. - Nędza Wąsk.
Przed wiaduktem ślady podkładów, pozostałości słupa telegraficznego.
131.jpg

Wlot pod wiadukt od strony Szymocic Wąsk.
132.jpg

Widać światełko w tunelu...
133.jpg

Przechodzimy na drugą stronę. Widok od strony Nędzy Wąsk...
136.jpg

...oraz w obie strony, z peronu przystanku Szymocice. Cały obiekt wyremontowany przy okazji modernizacji linii nr 140 na odcinku Sumina-Nędza. Póki co białe ściany nieskażone sprayowymi bazgrołami.
134.jpg

135.jpg

W kilometrze 54,000 słupek hektometrowy i pozostałości budowli/urządzeń hydrotechnicznych.
137.jpg

138.jpg
139.jpg

Dochodzimy do mostu nad rzeką Suminą.
140.jpg
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#38
Pytanie do kolegi Sebastiana. Czy ja dobrze widzę na tym pierwszym zdjęciu, że od strony tej czerwonej rury obok mostu na jego końcu po lewej stronie nie ma tej pochyłej końcówki?.
 
OP
OP
S

Sebastian

Gość
#39
Pytanie do kolegi Sebastiana. Czy ja dobrze widzę na tym pierwszym zdjęciu, że od strony tej czerwonej rury obok mostu na jego końcu po lewej stronie nie ma tej pochyłej końcówki?.
Dokładnie. Brakuje nawet więcej elementów konstrukcji, zarówno po jednej jak i po drugiej stronie. Kto wie, jak długo jeszcze ta kratownica będzie spinać oba brzegi.
most.jpg
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
#40
Dokładnie. Brakuje nawet więcej elementów konstrukcji, zarówno po jednej jak i po drugiej stronie. Kto wie, jak długo jeszcze ta kratownica będzie spinać oba brzegi.
To niestety jest "dzieło" złomiarzy, którzy nie tylko dobrali się do tego mostu już dobrych kilka lat temu, ale i rozkradli praktycznie całą linię od Paproci aż po Markowice z niwielkimi wyjątkami.
 

Podobne wątki