Jerjan napisał(a):
ponadto takie połączenie torów występuje prawie zawsze w torach głównych zasadniczych, a tam jest wymóg stosowania wstawek prostych między wszystkimi rozjazdami
Proszę o przytoczenie treści przepisu, który taki wymóg określa.
Jeśli chodzi o projektowanie elementów torowych:
"(...) Można zaniechać umieszczania wstawek prostych - jeśli nie zachodzi potrzeba wspawania odcinków szyn oraz ze stykami izolowanymi klejonymi - w pewnych przypadkach, gdy sąsiadują ze sobą łuki tego samego kierunku i o tym samym promieniu. Dotyczy to rozjazdów S60 i S49, które mają iglice styczne do opornicy w początku rozjazdu.
Wstawki prostej można nie stosować w następujących przypadkach:
a) gdy dwa rozjazdy o tym samym typie szyn i promieniu sąsiadują ze sobą początkami, a tory zwrotne rozjazdów tworzą łuk ciągły - a także, gdy tor w łuku o tym samym promieniu, co promień rozjazdu i z szyn tego samego typu, sąsiaduje z początkiem rozjazdu. (...)"
Cytat pochodzi z pracy dr inż. Stanisława J. Cieślakowskiego "Stacje kolejowe".
Na poniższym obrazku na zielono zaznaczono miejsce, gdzie można wstawkę prostą pominąć (przy założeniach jak w tekście), na czerwono - miejsce, gdzie wstawka jest wymagana (to tak jak by się czepiać szczegółów...)
Pozdrawiam