• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Gdzie dać jaką sygnalizację [N]

Reakcje
0 0 0
#1
Witam

Przepraszam za jakość projektu ale SCARMa rozgryzam i projekt jest robiony ręcznie, niestety skaner kiepsko zeskanował.

Dane projektu:
Wymiar 125x77cm
Epoka II/III
Sterowanie składami DCC
Sterowanie rozjazdami analog

Gdzie powinienem dać sygnalizację i jaką, chcę dać tak dużo jak się da aby "ładnie wszystko migało" - semafory, sygnalizacja ustawienia zwrotnicy itp.

125x77.jpg


Jak macie jakiś pomysł aby urozmaicić torowisko to chętnie wysłucham sugestii.

Rysunek poprawiony wg uwag Andrzeja Harraska.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
P
Reakcje
0 0 0
#6
Tak, na środku zaplanowana jest bocznica.
Będę bardzo wdzięczny za wytłumaczenie zasady stawiania sygnalizacji aby w przyszłości nie zawracać Wam głowy.
 

jageer

Aktywny użytkownik
Reakcje
451 0 0
#7
Jeszcze pytanie, czy te 2 tory, które schodzą się u góry, traktujemy jako 2 szlaki jednotorowe, czy jeden dwutorowy? Bo na dole widzę, że jest stacja z peronem :)
Sorry, że tyle pytań, ale trzeba coś wiedzieć, żeby pomóc.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
371 5 1
#8
Zasady ustawiania sygnalizatorów na PKP zawsze zawarte były (i są) w przepisach E-10 (obecnie Ie-4). Jeśli ma to być przełom epoki II i III to musi być to sygnalizacja kształtowa i niestety trzeba by dotrzeć do przepisów E-10 wydanych w latach 30-tych:podstepny:.
 

jageer

Aktywny użytkownik
Reakcje
451 0 0
#10
Raczej zasady ustawiania, niewiele się zmieniły, zasadniczo było z prawej strony, a odległości - raczej kolega tutaj nie zachowa dróg hamowania.Ja bym się oparł na obecnym WTB E-10 z tym, że jeżeli by robił wjazdowe przy obu torach na 2 torówce, to albo po prawej oba, albo wskaźnik W15.
Ja w pracy mam jakąś instrukcję jeszcze "nieco niemiecka", nie wiem czy nie z lat 20 nawet, ale chyba o prowadzeniu ruchu. Jak jutro będe miał czas to wrzucę tutaj (o ile się uda)
 

draxxio

Aktywny użytkownik
Reakcje
30 1 11
#13
Mam pytanie. Czy takie ustawienie semaforów może być? Wiem że powinno się unikać semafora w odległości mniejszej niż długość najdłuższego pociągu na trasie od wyjazdu z tunelu ale czy przy użyciu powtarzacza przed by to przeszło? Czy niestety trzeba górę usunąć?
 

Załączniki

jageer

Aktywny użytkownik
Reakcje
451 0 0
#14
Tam, są semafory "wjazdowe" do tunelu? One powinny być w stronę rozjazdów A, co do tego, że są krócej rozstawione, niż skład, to nie przeszkadza. Często tak bywa nawet ;)
 

jageer

Aktywny użytkownik
Reakcje
451 0 0
#16
Teraz pytanie, bo nie pamiętam, czy na 2 torowych szlakach w epoce III semafory wjazdowe były "na zewnątrz"? Czy przy każdym torze po prawej :)
 
P

Paweł Piotr

Gość
#17
W III epoce (1945-1968) nie było banalizacji torów szlakowych. Na szlakach dwutorowych tory szlakowe były jednokierunkowe... :D...
 

jageer

Aktywny użytkownik
Reakcje
451 0 0
#18
Fakt, słup "przy lewym" nie występował, chociaż może i gdzieś można było znaleźć. To tu by musiały być przy tym układzie 2 szlaki jednotorowe.
 

Podobne wątki