• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Gdybym miał dziś budować makietę,

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.907 37 4
#2
Było chyba na forum coś o tym miejscu. Niesamowite do odwzorowania, takie coś to powinno kilka klubów z Polski ogarnąć wspólnymi siłami na jakieś międzynarodowe wystawy. Czy przypadkiem nie kolega @Kempol latał kilka lat temu nad tym miejscem dronem i publikował?
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.790 78 12
#3
Gdybym miał dziś budować makietę, to na 99,9 % odtworzył bym ten port nadodrzański , zobaczcie klimat tego miejsca
Gdybym miał dziś budować makietę,
...qrde, akurat wczoraj, czy przedwczoraj ten film oglądałem...
Pomijając ( ciekawą ) architekturę, to te wywrotnice wagonowe ( sądząc po długości pomostu) pod wagony dwuosiowe były dość ciekawymi konstrukcjami... No i sama organizacja pracy portu...

Pozdr,...
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.001 29 2
#4
Ostatni raz byłem tam w 2015 roku i jestem w szoku, że wysiedlono ludzi z tych budynków!
Sam port był poprzedzony grupami towarowymi stacji Kędzierzyn Koźle Port... całość ponad 3km długości... w H0 jakieś 35 metrów... :oops:
Niemniej jest to magiczne miejsce i temat do prac nadzwyczajny...
 

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
19.172 216 0
#6
Było chyba na forum coś o tym miejscu. Niesamowite do odwzorowania, takie coś to powinno kilka klubów z Polski ogarnąć wspólnymi siłami na jakieś międzynarodowe wystawy. Czy przypadkiem nie kolega @Kempol latał kilka lat temu nad tym miejscem dronem i publikował?
Tak, byłem tam jak i również na Kanale Gliwickim, który łączy port w Koźlu z portem w Gliwicach.
Relacja z tych, jak również z innych ciekawych miejsc w wątku Lotne stany Kempola.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.984 275 41
#7
Wiadomo nie od dziś tylko od czasów Egiptu faraonów, Mezopotamii że transport jest kręgosłupem gospodarki - patrz rzeka Nil , Eufrat.
Najtańszym transportem jest transport wodny w tym wodny śródlądowy. Kraj miedzy Odrą/Nysą a Bugiem miał i ma nadal bogata sieć rzeczną...
Można podjąć tylko dwie decyzje albo oprzeć istotną część transportu masowego na systemie dróg wodnych, resztę na kolei a pozostałości na drogach kołowych podnoszac efektywność gospodarczą danego obszaru...
Albo ... :D
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
697 54 1
#11
...cóż..., kilka sekund wyrwane z kontekstu... Co do Renu, w zeszlym roku, jak dowaliło upałami, to stan wody ograniczył żeglowność ( i ładowność barek z powodu zanurzenia)... I jak.to ma się do wydajnosci tego typu transportu...

Pozdr,...
Tak, wystarczyło kilka sekund, żeby wiedzieć ze 100 procentową pewnością, z jak bardzo głupią i niekompetentną osobą mamy do czynienia.

Odpowiadając Koledze.
Tak to się ma do wydajnosci tego typu transportu:
Transport rzeczny (najtańszy) eliminuje kilkanaście tysięcy ciężarówek z dróg, rocznie, a co za tym iidzie eliminuje kilkadziesiąt, a może nawet kilkaset potencjalnych zdarzeń na przejazdach kolejowych, w tym najtragiczniejszych w skutkach....
Gdzie giną niewinni ludzie i pracownicy na służbie.

Co do Renu, o którym wsominasz....
sytuacja awaryjna, czy nadal nie ma wody? Całkiem wysechł?
Czy podczas wichur, spadające drzewa, zerwana sieć trakcyjna, lub podczas powodzi, zerwane przeprawy, mosty, powodują ze w ogólnym rozrachunku kolej jest nie wydolna?

Wpisz w wyszukiwarkę
Transport rzeczny....
I poczytaj.

Dwa pierwsze rekordy:

https://businessinsider.com.pl/fina...ega-dzis-jego-znaczenie-ciagle-maleje/b3698fe

https://www.mecalux.pl/blog/transport-rzeczny

A pod nimi kolejne, inne źródła o tej samej tematyce i podobnej treści.

Dużo ostatnio się mówi o tzw. "ekologii", czerwonym niedowładzie i innych ograniczenich swobód obywatelskich i niszczeniu przyrody.
Dlaczego tzw. "tiry", lecą tranzytem (nie mówię o miejscach gdzie kolej nie dojezdza) przez całą Polskę drogami, zamiast jak w cywilizowanych krajach pociągami....

Kolej, barki (gdzie kopci jedna rura), zamiast kilku tysięcy ciężarówek miesięcznie, to jest ekologia. A do tego ekonomia i cos co nie ma ceny - bezpieczeństwo.
Ren, Sekwana, niegdyś Odra, jeszcze dalej Missisipi to szlaki ktorymi od lat spławia się towary i z tego co wypowiadają się prawdziwi fachowcy, w przeciwieństwie do wiatrakowych oszołomów, to się opłaca.
 
Ostatnio edytowane:

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.790 78 12
#12
Ren, Sekwana, niegdyś Odra, jeszcze dalej Missisipi to szlaki ktorymi od lat spławia się towary i z tego co wypowiadają się prawdziwi fachowcy, w przeciwieństwie do wiatrakowych oszołomów, to się opłaca
Może i opłaca, gdzie taka infrastruktura już funkcjonuje, ale w PL tam gdzie były szlaki wodne i takowe zaplecze, to je zwyczajnie zaorano. W dobie zmian klimatu i pojawiajacych się problemów z iloscią wody pod kilem ( wczoraj czy przedwczoraj koło Nowego Dworu Mazowieckiego, ewakuacja grupy osób z łodzi, bo wladowali się na mielizne, strażacy z OSP musieli zasuwać z buta brodząc w wodzie, bo nawet skuter wodny jaki mieli stał oparty o dno o motorówce nie wspominajac), poprostu przyspieszy to osuszanie znaczych połaci terenu ( plany zeszłego rzadu na użeglowienie Bugu w kierunku Ukrainy a wpływ na środowisko), bo niestety wodę trzeba zapewnić do funkcjonowania tego środka transportu.

To tak na szybko...

Pozdr,...
 

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
646 3 0
#13
Hrabia się nie zna i nie nadąża za nieubłaganym postępem:
Kolega FENIX też nie nadąża za postępem albowiem zamiast

ta paskuda to wyjątkowy debil i kłamca
powinien napisać „debilka” i „kłamczyni".

A problem z zanurzeniem jakieś 90+ lat temu rozwiązano na naszych monitorach rzecznych montując do burt pływaki, co prawda zmniejszyły one prędkość z 13,… do 10,… węzłów ale pływać się po płytkich rzekach dało.

ORP Horodyszcze