• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

FREMOdern XXL w Saksonii - Penig 27.02-03.03

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.568 386 20
#21
Pięknie wyglądają takie długie pociągi. Podobają mi się. Pozwolę sobie tu zadać pytanie: Czy w pociągu z zielonymi cysternami Bio Fuel to każdy wagon ma inny numer? Pytam, bo nie mogę dojrzeć na zdjęciach, a z tego co słyszałem, to FREMO odtwarza realną kolej...
EDIT!!!
Potraktujcie to pytanie jako retoryczne. Domyślam się, że mają te same numery. Pytanie było zadane, aby osoby tak dbające o pełne realia zestawienia wagonów w miniaturowych pociągach podeszły do tej "modelarskiej zabawy" z przymrużeniem oka i czerpały radość... :)
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.646 133 3
#22
Fremo Fine albo Fremo 1:87 tam tak jest.
Że tak napiszę do zwykłego Fremo są potrzebne takie ilości wagonów że często jeżdżą z tymi samymi numerami.
Ale każdy wagon ma swoja kartę oraz elektryki jeżdżą tylko pod drutem na pantografach. Tutaj mogło być 110-140m dwutoru pod drutem ;)
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.568 386 20
#23
Wiem Arturze, że tak jest... Moje pytanie to taka retoryka... Czasem może w ten sposób osoby, które uważają, że na modułach można jeździć tylko i wyłącznie składami złożonymi z wagonów, z których każdy ma inny numer, zastanowią się nad swoimi poglądami na dobrą zabawę w kolej... :)
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
#24
Jak już wkładasz kij w mrowisko to jestem konsekwentny w tym, a nie zaraz zmieniam kurs.
Sianie fermentu jest naszą narodową specjalnością jednak.
 

Krzysztof Fiałka

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
1.082 19 0
#25
Penig 2019, garść statystyki:
- długość wszystkich modułów - ok. 420 m
- długość nitki pod drutem - ok. 115 m
- najdłuższa nitka - ok. 214 m
- nitka "Polska od granicy" - ok. 73 m
- nitka H0e - ok. 11 m
- stacje techniczne - ok. 30 m
- bocznice towarowe - ok. 41 m
- różnica poziomów do Innsthal 40 cm, podjazd doliną długości ok. 16,5 m.
Hala 44 x 22 m. Pięć dni, środa - niedziela. 10 sesji: 3- lata ok. 1999, 3- lata ok. 2007, 4- lata ok. 2019.
 

Gor717

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
701 8 0
#26
A oto kilka moich fotek. Na początek kilka budowli, które zaobserwowałem na modułach. Moje zainteresowania kręciły się wokół mostów i wiaduktów, więc wybaczcie że zdominowały te zdjęcia.
20190227_144123.jpg 20190227_161220.jpg 20190227_161239.jpg 20190227_161423.jpg 20190227_161740.jpg 20190228_084553.jpg 20190228_084617.jpg 20190228_084949.jpg 20190228_085207.jpg 20190228_112101.jpg 20190228_160937.jpg
c.d.n.
 

Gor717

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
701 8 0
#28
Kilka fotek rampy ładunkowej dla załadunku samochodów, której fragmenty widoczne z innej perspektywy pokazywał już wcześniej Artur.
20190228_111048.jpg 20190228_111211_HDR.jpg 20190228_111229.jpg 20190301_105018.jpg
c.d.n.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.646 133 3
#31
Mam nadzieję że jeszcze w tym roku ;) Założenia schematy itp. oraz skrzynki ;)
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
#32
Czyli to nas czeka za parę lat ? :)
Mam nadzieję że jeszcze w tym roku ;) Założenia schematy itp. oraz skrzynki ;)
@Artur, bardzo Cię proszę, rozwiń temat :D ! Masz na myśli warszawską imprezę czy imprezę FREMO w Polsce? Nie powiem, ale z chęcią bym się na taką wybrał... zawsze z zainteresowaniem oglądałem relacje z fremowskich imprez, a i model "zabawy" bardzo mi odpowiada.
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.646 133 3
#33
W tym roku raczej nie da się portu zobaczyć. Zbieram dokumentację fotograficzną, projektuje, szukam dojścia do dokumentacji papierowej.

Co do sierpnia to gadaj z Rutkiem ;) FREMO w PL jeżeli będzie to w przyszłym roku.
 

Gor717

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
701 8 0
#34
Naszą uwagę mocno przykuło zelektryfikowane rozgałęzienie magistralnej linii dwutorowej. Roboczo nazwaliśmy je "Y". Bardzo ciekawa konstrukcja. Jego zastosowanie znacznie usprawniło planowy ruch pociągów. Niewykluczone, że wykonamy we Wrocławiu podobny układ torowy. Możecie również zobaczyć system naciągu trakcji stosowany na odcinkach trakcji.
Oto schematyczny rysunek
20190228_213009.jpg
A oto kilka fotek tego układu torowego.
20190228_160617.jpg 20190228_160627.jpg 20190228_160633.jpg 20190228_201257.jpg 20190228_201302.jpg 20190228_201307.jpg 20190228_201312.jpg 20190228_201320.jpg 20190228_201327.jpg 20190228_201336.jpg 20190228_201342.jpg 20190228_201348.jpg 20190228_201401.jpg 20190228_201830.jpg 20190228_201846.jpg
Naciąg realizowany jest poprzez zawieszenie obciążnika zawieszonego pod makietą na drucie schodzącym wzdłuż słupa. Trakcja wykonana była jako lutowana z brązowego drutu 0,3mm. Odcinki łączone były poprzez wzajemne zahaczanie podgiętych końcówek. Do ruchu z podniesionym patykiem dopuszczono wyłącznie lokomotywy, w których patyk poddawał się naciskowi monety 2 €-centów (circa 5-6 gram). Sztuką było zapewnienie ich sprężystości. Naszych kilka lokomotyw zostało na miejscu dostosowanych przez austriackiego kolegę. Piwo Żywiec czyni cuda... :)

c.d.n.
 

Gor717

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
701 8 0
#35
Są również nakręcone filmy.
I te trzęsącą się łapką za pomocą kalkulatora ukazujące kilkanaście składów w przejazdach, jak i filmy, które nakręciłem jako CabView z kamery "wagonowej".
Te drugie obrabia Artur i zapewne się tu wkrótce pojawią.
Te pierwsze filmy - no cóż nie są najwyższych lotów, ale postaram się też kilka tutaj umieścić. Muszę to tylko trochę uporządkować i wrzucić na YT. Cierpliwości proszę :)