• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
  • Uprzejmie informujemy, że forum będzie niedostępne od godziny 22 w dniu 11 lutego 2025 do godzin popołudniowych 12 lutego 2025. Będziemy prowadzili prace administracyjne na serwerze. Pozdrawiamy Administracja.

Makieta modułowa wg norm Fragment dwutorowego szlaku

kareks

Aktywny użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
ŁKMK
Reakcje
283 10 2
#1
Planuję/buduję fragment linii dwutorowej obsadzonej w realiach epoki IV/V. projekt podzielony jest na kilka etapów aby mieć szanse na jego ukończenie. W związku z tym, że stacji jest wiele na spotkaniach brakuje często szlaku wybrałem taką drogę. Etapy prac. Etap1 budowa fragmentu linii dwutorowej tj łuku 90 stopni - łuk lewy, założenia łuk rozpoczyna się odcinkiem prostym 10 cm a następnie przechodzi w krzywą przejściową całośc pokrywa 22.5 stopnie łuku, kolejne dwie skrzynki to standardowy łuk 2000mm i 22.5 każda skrzynka, łuk kończy się krzywą przejściową i 10 cm odcinek prosty. Fronty skrzynek Fremo. Poniżej zdjęcie lewej skrzynki.

IMG_0826.jpg
Planuję użyć torów Code 75 na podkładach drewnianych - nie wiem czy to jest do końca dobra opcja ?
Planowane jest także wykonanie przechyłki toru, posiłkując się dyskusją na forum będzie wynosiła 1.5 mm w maksymalnym miejscu, mam w związku z tym pytanie przechyłkę regulujemy torem czy podtorzem wydaje mi się, że podtorzem ale może ktoś z doświadczeniem się wypowie.
Prace stolarskie etapu 1 wyglądają tak.
IMG_0791.jpg
Aktualnie czekam za torami i styrodurem do formowania terenu.
Łuk etapu jeden ma przebiegać przez tereny polne z niewielkim udziałem budynków czy budowli inżynierskich.
Tak więc pierwsze prace rozpoczęte postaram się opisywać ich postęp.
Dalsze założenia projektu realizowane równolegle ale z mniejsza intensywności do czasu zakończenia poprzedniego etapu.
Etap 2 Kolejny łuk umownie zwany prawym.
Ma przedstawiać klimat początku wejścia linii kolejowej w tkankę miejską, tzn po jednej stronie ogródki działkowe Rodosy po drugiej zarys infrastruktury wokół warsztatów kolejowych, złomowisko, skład węgla (ale naprawdę fragmenty na ile pozwala szerokość skrzynek).
Etap 3 Budowa dwóch skrzynek przejściowych dwu tor na jedno tor, klimatycznie nawiązujących do skrzynek z etapu 1 i 2
Etap 4 skrzynka most w Czarnocinie - stara wersja znajdująca się obecnie w skansenie rzeki Pilicy w Tomaszowie.
Etap 5 bocznica zakładu przemysłowego - co i jak w późniejszym etapie.
Proszę o rady odnośnie toru i przechyłki.