• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Formy transportu modułów, taboru i nastawiania na tor

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#2
Pomysł dobry, ale tylko do transportu lokomotywy, bo załóżmy że ta czynność uruchomienia lokomotywy będzie wykonana 100 razy, to powstaną luzy w połączeniach torów na makiecie i skrzynce. Każdorazowo trzeba też demontować kozły oporowe na sąsiednich torach, trochę za dużo demontażu i z powrotem montażu torowiska, żeby wstawić jedną sztukę lokomotywy. Takie jest moje zdanie.
 
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
#3
Tabor wyjęty z pudełka czy walizki trzeba postawić na tor...
Na rynku jest kilka ramp nastawczych taboru na szyny, ale w H0. Najbardziej znanym jest wyrób PIKO nr kat. 55289.
Niestety w skali 0 nie ma dużego wyboru (poza jednym nr kat. 0011/1) i trzeba sobie zrobić samemu.
55289.jpg


MÓJ POMYSŁ NA RAMPĘ NASTAWCZĄ DO TABORU :
Na stacji technicznej będzie wmontowana na stałe rampa do nastawiania taboru na tor. Ponieważ wagony nastawiane same zjeżdżają po pochylni na tor, to lokomotywy nie zjadą ze względu na często zablokowane koła ze względu na napęd ślimakowy i trzeba by było je spychać z rampy na tor, co nie jest ani dobre ani wygodne. Wymyśliłem więc, że postawiona lokomotywa będzie stać obrzeżami na podłożu, którym będzie gruba na 2 mm płytka miedziana taka jak do druku elektronicznego z wytrawionym paskiem o szerokości 2 mm na środku, aby odseparować dwa bieguny napięcia DCC (płytka żółta). Na nią nakleję dwie płytki z tworzywa o grubości 0,8 mm (kolor różowy), bo tyle wynosi minimalna wysokość obrzeża (zgodnie z normą FremO). Może zamiast płytki z tworzywa przylutuję dwa druty mosiężne o średnicy 0,8-1,0 mm, co umożliwi dodatkowy kontakt elektryczny koła.
Dzięki takiej konstrukcji będzie można podać napięcie DCC na rampę i stoczyć bezpiecznie na tor każdą lokomotywę. Na końcu po prawej jest zabezpieczenie pionowe na wypadek ruszenia lokomotywy w przeciwną stronę.
Na drugim rysunku fragmentu stacji technicznej widać lokalizację rampy po prawej na dole.
Aufgleishilfe.png Rampa nastawcza.png
 
Ostatnio edytowane:

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#4
I to jest bardzo dobre rozwiązanie,pochylnia zamontowana na stałe. Pomysł z zabezpieczeniem też jest dobry, bo zawsze jest nietrudno o pomyłkę w ustawieniu kierunku jazdy.Kąt nachylenia pochylni też jest dobry, wynosi na rysunku ok.3 stopni, tyle w zupełności wystarczy aby wagony się same stoczyły.
 
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
#5
Znalazłem coś takiego : firma Lionel (USA) oferuje taką plastikową wytłoczkę (art.No 6-12039) pod nazwą "rerailer/fastrack" za 9,95 $ w USA, sęk w tym że przesyłka w wielu sklepach to 33-54 $….!!!
Jest w Niemczech po 10,60 € + przesyłka za 17 €, kupiłbym kilka sztuk to przesyłka wyjdzie taniej. Czy ktoś reflektuje ? Ja zamawiam 2 sztuki...

LIO-6-12039-2.jpg
Lionel Rerailer 6-12039.JPG

Niemieccy koledzy wymyślili prymitywne ale skuteczne rozwiązanie, kawałek toru z wklejoną tekturą bądź płytą z tworzywa :

Aufgleishilfe04.jpg


A to wersja historyczna z blachy lakierowanej :
718b_1.JPG
 
Ostatnio edytowane: