• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Firma Sudexpress z Portugalii zainteresowana wspolpraca.

D

Dariusz

Gość
#1
Rozmawialem z Armando Lobato (Norbrass/Sudexpress) na temat imprezy w Poznaniu i wyrazil chec przyjazdu i spotkania sie ze srodowiskiem modelarzy i hobbystow w Polsce. Niestety teraz juz jest dla niego za pozno na Poznan bo jedzie do Chin (gdybym mu wczesniej powiedzial to by jakos inaczej ustawil sobie plan).
Prosil mnie tylko abym podal jego adres mailowy na forum dla powaznych osob zainteresowanych wspolpraca w produkcji modeli co niniejszym czynie.
Tu jest adres mailowy: geral@sudexpressmodels.com (mozna pisac po angielsku/portugalsku badz hiszpansku)
Armando jest zainteresowany rynkiem polskim ale niewiele o nim wie. Mowil mi, ze chetnie by przyjechal na nastepna impreze do Polski. Nie mam pojecia czy i gdzie takie imprezy jak ta sa organizowane wiec ktos z forum niech mu napisze.
Tylko niech nikt sobie od razu nie mysli, ze jest to zapowiedz robienia polskich modeli.
Firma Norbrass/Sudexpress robi modele dla zysku a nie bo ma misje zaspakajania jakis tam potrzeb jak mysla niektorzy nawiedzeni......
 

robo

Znany użytkownik
Reakcje
647 11 6
#3
Właśnie przeglądałem ofertę w/w firmy i mogę powiedzieć, ze nie wypali to na 100%. Za lokomotywę średnio liczą 785euro co daje w przeliczeniu średnio 3000zl, zaś za wagon około 1100zl.
Za taka cenę (a nawet taniej) to można nabyć produkty firmy z Bielska Białej.
Czemu nie chcecie wspierać rodzimej firmy tylko pchać się do zagranicznych. Rozumiem, właściciel polskiej firmy jest trochę nerwowy i nadpobudliwy, ale w końcu to polska firma
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.958 122 22
#4
Z pewnością nie chodzi tu o kwestię wspierania kogokolwiek, ale o ofertę, dostępność, cenę i jakość.
Od wielkich producentów jest o tyle lepiej brać modele, że po opracowaniu modelu wszystkie egzemplarze wychodzą tak samo, zaś jakość wielu elementów może być znacznie lepsza, niż od producentów robiących na przykład ręcznie po parenaście góra egzemplarzy (oczywiście za to Ci "ręczni" mają swoje inne zalety).

Zauważyć jednak należy również i to, że wspomniana firma Tololoko wątpię by miała mało chętnych na swoje elektrowozy. Pewnie jest więcej chętnych, niż moce przerobowe. Więc gdzie tu problem nie wspierania "naszych"? Z tego co wiem, to w EFC nigdy nie ma problemu ze sprzedaniem tego co zostanie zrobione, zaś jest problem z tym, by starczyło dla każdego chętnego.
 
OP
OP
D

Dariusz

Gość
#5
robo napisał(a):
Właśnie przeglądałem ofertę w/w firmy i mogę powiedzieć, ze nie wypali to na 100%. Za lokomotywę średnio liczą 785euro co daje w przeliczeniu średnio 3000zl, zaś za wagon około 1100zl.
Za taka cenę (a nawet taniej) to można nabyć produkty firmy z Bielska Białej.
Czemu nie chcecie wspierać rodzimej firmy tylko pchać się do zagranicznych. Rozumiem, właściciel polskiej firmy jest trochę nerwowy i nadpobudliwy, ale w końcu to polska firma
Jak masz pisac takie glupoty to nie pisz wcale !!!
Tu jest strona firmy: http://www.sudexpressmodels.com/
Jest tam cennik i diesel w analogu kosztuje 177.00 Euro

Nie wiem na czym mialaby polegac ta wspolpraca. O ty niech porozmawiaja zainteresowani.
 
OP
OP
D

Dariusz

Gość
#8
A jaki mail podawalem? do Norbrass czy do Sudexpress? Najpierw trzeba przeczytac dokladnie a nie siac zamet. Zreszta juz kiedys pisalem na temat produktow obu firm. Pod nazwa Norbrass sa brassy a Sudexpress plastiki.
Troche dziwnie z Twojej strony brzmi uwaga, zeby dawac zarobic rodzimym producentom a nie zagranicznym zwlaszcza jezeli ta uwaga wyglasza osoba pracujaca i mieszkajaca w Irlandii a nie w Polsce. Mnie nie interesuje kto robi dany model. Ma byc zrobiony dobrze i tyle.
 

robo

Znany użytkownik
Reakcje
647 11 6
#9
Pomijając powyższa jałowa dyskusje, która i tak do niczego nie prowadzi. Prawda jest taka, że jeżeli jakaś firma podejmie się zrobienia loka to trzeba kupić min 50szt (niektóre firmy maja min 100szt), a to już jest niemały wydatek. Pisze tu cały czas o ręcznej robocie. Następnie musi się znaleźć osoba (osoby), która wyłoży(ą) pieniądze (połowę przed zamówieniem połowę po). Jeżeli chodzi o produkcje seryjną to już jest inna sprawa tu min. ilość zamówienia (1000-1500szt). Wiem bo rozmawiałem z kilkoma firmami nie tylko w Europie. Oprócz tego trzeba wyłożyć pieniądze na formę, (do loka to jest to około 50.000euro - same formy). Niestety, ale tka jest rzeczywistość, jeżeli uda Wam się znaleźć kogoś, kto zrobi robotę ręczną (min 10szt to życzę powodzenia). Wracając do Tololoko to facet jest trochę oporny i niereformowalny, bo skoro jest tylu chętnych na spalinowozy i elektrowozy to jaki problem usprawnić produkcje i zjechać z cen. Takie jest moje zdanie, ale to jego interes...
 

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
1.817 40 3
#10
robo napisał(a):
jaki problem usprawnić produkcje i zjechać z cen. Takie jest moje zdanie, ale to jego interes...
problem może żaden. Tylko po co "zjeżdżać z cen", skoro i tak są chętni, a nie ma konkurencji? Ty chyba nie rozumiesz mechanizmów gospodarki rynkowej...
 

robo

Znany użytkownik
Reakcje
647 11 6
#11
Kylogram napisał(a):
robo napisał(a):
jaki problem usprawnić produkcje i zjechać z cen. Takie jest moje zdanie, ale to jego interes...
problem może żaden. Tylko po co "zjeżdżać z cen", skoro i tak są chętni, a nie ma konkurencji? Ty chyba nie rozumiesz mechanizmów gospodarki rynkowej...
Dziwią mnie tego typu wypowiedzi opierające się niby mechanizmy gospodarki rynkowej. Dlatego w Polsce jest jak jest..,a tego produkty są drogie. Lepiej sprzedać 10 drogich szt niż 100 tańszych i przyczynić się do tego, żeby dany produkt był dostępny dla większości, a nie dla wybranych.
 
Reakcje
0 0 0
#12
i znowu przechodzimy do początku...
Żeby było tanio trzeba wyprodukować czegoś dużo lub bardzo dużo (nie chodzi tu tylko o modelarstwo), najlepiej w dalekim azjatyckim kraju. Niestety nasz polski rynek nie wchłonie ilości minimalnych przedmiotów takiego projektu i prawdopodobnie zakończy się stratą dla inwestora. A małoseryjna produkcja jest niestety droga, a polski klient zapłaci nawet bardzo wysoką cenę, ponieważ na naszym rynku w tej dziedzinie nie ma konkurencji.

Tak na marginesie Polska jest specyficznym krajem, gdzie ludzie zarabiają (średnio) dużo mniej niż w zachodniej Europie, a za wiele rzeczy płacą duuuuużo więcej niż mieszkańcy tamtych krajów.
 

robo

Znany użytkownik
Reakcje
647 11 6
#13
Tyle się mówi o produkcji typowo polskiego taboru... Jaki model Chcielibyście (byśmy), żeby się pojawił jako pierwszy z:

1 wagonów towarowych
2 wagonów osobowych
3 elektrowozu
4 spalinowozu
4 lokomotywy parowej

może by wydzielić osobny wątek...?
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.958 122 22
#14
robo, jaja sobie robisz?
Dopiero co wczoraj zamknęliśmy podobną dyskusję, a Ty zaczynasz następną?
To wszystko to jest czcze gadanie. Daj spokój z gdybaniem. To i tak do niczego nie prowadzi, a tylko literek na forum niepotrzebnych zupełnie przybywa.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 0
Tabor 15

Podobne wątki