• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

EZT EW60

Oke1

Użytkownik
Reakcje
18 3 0
#1
Witam, Elektryczne zespoły Trakcyjne EW60 , wyprodukowano 2 szt dla SKM Trójmiasto.
Szukam zdjęć szczegółowych jednostki przed modernizacją :)
ps, zdjęcie z internetu nie było podpisane :)
110714.jpg
 
OP
OP
O

Oke1

Użytkownik
Reakcje
18 3 0
#2
Witam, odświeżam post , może jednak ktoś ma w szufladzie jakieś zdjęcia EW60 szczegółowe ?, robię rekonstrukcję na bazie planów fabrycznych pudeł i wózków szukam zdjęć wnętrza i wyposażenia na i pod pudłami :) edit, na rysunku na razie wózki od EW58 , docelowo 9 An i 3Mn :)
 

Załączniki

Reakcje
3.604 30 0
#5
Może będą pomocne:

W Świat Kolei nr 4/1996 jest artykuł "Elektryczne zespoły trakcyjne serii EW60" autorstwa Krystiana Jacobsona w którym jest m.in. dość szczegółowy opis jednostek (w tym różnice pomiędzy 001 i 002), kolorowa fotografia wnętrza przedziału pasażerskiego (z twardymi, plastikowymi, pomarańczowymi siedzeniami) oraz rysunki boczne pudła wagonu sterowniczego A i wagonu silnikowego (nieco odmienne w szczegółach, zwłaszcza dachu, od Twojego rysunku zamieszczonego wyżej).

W Świat Kolei nr 7/2007 jest artykuł "Zmodernizowane jednostki serii EW60" autorstwa Macieja Kucharskiego, wprawdzie opisujący jednostki po modernizacji ale jest tam sporo o wyglądzie oryginalnych EW60, co zmieniono, wymieniono itp., są też fotografie wnętrza, gdzie podana jest informacja, że w zmodernizowanych jednostkach zachowano pierwotny układ wnętrz (zmieniono jednak jego aranżację i kolorystykę (m.in. nowe, miękkie siedzenia, które zastąpiły twarde). Jest też rysunek całej jednostki po modernizacji, w tym rzut z góry z planem wnętrz, jak wynika z artykułu z zachowanym układem siedzeń, takim jak w jednostkach przed modernizacją.
 
Reakcje
3.604 30 0
#7

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.429 146 0
#10
Jaki był sens pozbawiania go 2 par drzwi? Przecież właśnie zespoły do ruchu miejskiego/aglomeracyjnego powinny mieć jak najwięcej par drzwi na wagon, jak metro (stąd dobre były EW55, potem EW58 i te EW60). Chcieli je upodobnić do kibli? :niepewny:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.128 503 30
#11
Jaki był sens pozbawiania go 2 par drzwi? Przecież właśnie zespoły do ruchu miejskiego/aglomeracyjnego powinny mieć jak najwięcej par drzwi na wagon
To prawda, ale nie wiemy (przynajmniej ja nie wiem), kto był właścicielem zespołów w 2014 i do jakiego ruchu miały być one przeznaczone po tej drugiej modernizacji.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.429 146 0
#12
Na jednym ze zdjęć ww maja 4 pary drzwi i są w barwach KM. A ja kiedyś nim jechałem też KM i już miały 2 pary drzwi. Stąd wynika że to KM usunęły te dtzwi.
 
OP
OP
O

Oke1

Użytkownik
Reakcje
18 3 0
#13
Może będą pomocne:

W Świat Kolei nr 4/1996 jest artykuł "Elektryczne zespoły trakcyjne serii EW60" autorstwa Krystiana Jacobsona w którym jest m.in. dość szczegółowy opis jednostek (w tym różnice pomiędzy 001 i 002), kolorowa fotografia wnętrza przedziału pasażerskiego (z twardymi, plastikowymi, pomarańczowymi siedzeniami) oraz rysunki boczne pudła wagonu sterowniczego A i wagonu silnikowego (nieco odmienne w szczegółach, zwłaszcza dachu, od Twojego rysunku zamieszczonego wyżej).

W Świat Kolei nr 7/2007 jest artykuł "Zmodernizowane jednostki serii EW60" autorstwa Macieja Kucharskiego, wprawdzie opisujący jednostki po modernizacji ale jest tam sporo o wyglądzie oryginalnych EW60, co zmieniono, wymieniono itp., są też fotografie wnętrza, gdzie podana jest informacja, że w zmodernizowanych jednostkach zachowano pierwotny układ wnętrz (zmieniono jednak jego aranżację i kolorystykę (m.in. nowe, miękkie siedzenia, które zastąpiły twarde). Jest też rysunek całej jednostki po modernizacji, w tym rzut z góry z planem wnętrz, jak wynika z artykułu z zachowanym układem siedzeń, takim jak w jednostkach przed modernizacją.
Witam, dzięki za info :), niestety "Mój" dach jest jeszcze nie rozpoczęty , tego numeru ŚK nie ma nigdzie tak samo jak książki Normalnotorowe wagony silnikowe PKP 1945-1990 , ale podejrzewam że te rysunki do niczego się nie nadają , ponieważ nie odzwierciedlają stanu faktycznego !
No nic , szukam dalej :)
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.566 120 86
#15
@Kamilb z Biblioteką PG będzie ciężko. Teraz już nie ma nic dla "ludu". Zeby miec dostęp (login, hasło) do tych "UIKATÓW" trzeba być studentem lub pracownikiem PG. Wszystko to wynik "praw autorskich".
 
Reakcje
3.604 30 0
#16
podejrzewam że te rysunki do niczego się nie nadają , ponieważ nie odzwierciedlają stanu faktycznego !
Są dość uproszczone, jednak jak mam ocenić np. układ wywietrzników na dachu wagonu sterowniczego A jak i podest na dachu wagonu silnikowego, ich położenie jest odwzorowane w sposób w miarę zgodny z rzeczywistością (inaczej niż na Twoim rysunku roboczym). Autor artykułu, Krystian Jacobson, znany jest m.in. z kilku fotografii EW60 wykonanych w połowie latach 90-tych, dostępnych także w sieci. Np https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=3432

tego numeru ŚK nie ma nigdzie
Skoro nie masz dostępu do tego numeru ŚK, a ocenić zawartość artykułu można tylko poprzez bezpośrednie zapoznanie się z nim, na priv podsyłam Ci jego skany. Czy wniesie on coś do Twojej wiedzy na temat EW60 ? trudno stwierdzić. Myślę jednak, że tworząc model fabrycznej EW60, warto zapoznać się z dostępną literaturą na dany temat, fakt skromną, ale jednak istniejącą.
 
OP
OP
O

Oke1

Użytkownik
Reakcje
18 3 0
#19
Są dość uproszczone, jednak jak mam ocenić np. układ wywietrzników na dachu wagonu sterowniczego A jak i podest na dachu wagonu silnikowego, ich położenie jest odwzorowane w sposób w miarę zgodny z rzeczywistością (inaczej niż na Twoim rysunku roboczym). Autor artykułu, Krystian Jacobson, znany jest m.in. z kilku fotografii EW60 wykonanych w połowie latach 90-tych, dostępnych także w sieci. Np https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=3432



Skoro nie masz dostępu do tego numeru ŚK, a ocenić zawartość artykułu można tylko poprzez bezpośrednie zapoznanie się z nim, na priv podsyłam Ci jego skany. Czy wniesie on coś do Twojej wiedzy na temat EW60 ? trudno stwierdzić. Myślę jednak, że tworząc model fabrycznej EW60, warto zapoznać się z dostępną literaturą na dany temat, fakt skromną, ale jednak istniejącą.
Witam, wcześniej już nawiązałem kontakt z Panem Krystianem Jakobson podesłał mi kilka fotek nie dostępnych w internecie , niestety rysunek z artykułu jest tylko rysunkiem schematycznym bez szczegółów wyposażenia. Z kolei inna osoba ( której bardzo dziękuję :) ) podesłała mi zdjęcie z książki o której wcześniej i również jest to nieprzydatne ponieważ autor nie miał pojęcia co rysuje a coś narysować musiał ( podobnie jak EW58 który to rysunek był zamieszczony chyba również tu na forum ). Osobiście posiadam dokumentację pudeł i wózków do EW 60
 

Podobne wątki