• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

EW55 i inne modele 3D - moje modele w skali TT

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
699 9 1
#1
Długo się zastanawiałem czy rozpoczynać ten wątek, bo ciągle nie mam pewności czy model powstanie do końca, a jeśli powstanie czy spełni wymogi trakcyjne, czyli czy będzie jeździł w miarę bezproblemowo.
Moim pierwszym modelem będzie EW55, bo dla mnie to ta jednostka jest "kultowa", po prostu przez całe moje dzieciństwo był to główny środek komunikacji w Warszawie i okolicach.
Zaczynam od skompletowania wagonu silnikowego, bo jego wykonanie i poprawne działanie będzie warunkowało chęć do dalszych prac. Buda i podwozie są gotowe, dopasowany jest silnik, napędem będzie wózek od ICE3 PIKO, też już dopasowany do projektu podwozia, pasujący idealnie pod względem rozmiaru kół i rozstawu osi. Niestety napęd będzie widoczny, ale to niezbędny kompromis, aby osiągnąć poprawność trakcyjną - będzie przykryty, ale w tym miejscu wnętrze będzie mocno zaburzone.
Brakuje mi pantografów, akurat do skali TT trudno jest znaleźć pasujące. Pewnie na razie będą nieruchome, wydrukowane, zanim nie znajdę czegoś odpowiedniego.
IMG_2036.jpg
 

oelka49-26

Aktywny użytkownik
Reakcje
86 0 0
#3
Ja bym poprawił okna. W EW55 tak samo, jak w wagonie 43A okno składało się z dwóch oddzielnych części: dolnej stałej i górnej odchylanej do wnętrza. Okno w pełnej szerokości jest w TT rozmiaru takiego jak w wagonie Reko produkowanym przez BTTB/Tilliga. Pas rozdzielający część odchylaną okna od dolnej powinien mieć 1mm szerokości i być pomalowany w kolorze pudła. Dolna cześć była obsadzona na stałe w gumowej uszczelce, od strony wnętrza zabezpieczonej drewnianą ramą (w niektórych jednostkach podczas ostatniej naprawy zastąpionej elementami z tworzywa) a górne okno miało metalową odchylną do wnętrza ramę.
 
OP
OP
S

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
699 9 1
#4
Ja bym poprawił okna. W EW55 tak samo, jak w wagonie 43A okno składało się z dwóch oddzielnych części: dolnej stałej i górnej odchylanej do wnętrza. Okno w pełnej szerokości jest w TT rozmiaru takiego jak w wagonie Reko produkowanym przez BTTB/Tilliga. Pas rozdzielający część odchylaną okna od dolnej powinien mieć 1mm szerokości i być pomalowany w kolorze pudła. Dolna cześć była obsadzona na stałe w gumowej uszczelce, od strony wnętrza zabezpieczonej drewnianą ramą (w niektórych jednostkach podczas ostatniej naprawy zastąpionej elementami z tworzywa) a górne okno miało metalową odchylną do wnętrza ramę.
Dziękuję za zwrócenie uwagi na okna, przyjrzę im się dokładnie. Tu na szybko znalazłem kadry z filmu "Krzyk" na których bardzo dobrze widać to, o czym piszesz: https://motyw-kolejowy.blogspot.com/2016/11/krzyk-1982.html

Za bardzo polegałem na swojej pamięci, faktycznie pamiętam drewniane obróbki wewnątrz, ale masywne aluminiowe ramy to faktycznie domena EN57.