• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? EU44 Roco - problem...

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.553 499 107
#1
W ramach akcji wyposażania ostatnich lokomotyw "niedobitków" w dekodery przyszła kolej na model EU44-008 firmy Roco. Model ma kilkanaście lat i nigdy nie był "jeżdżony". Dekoder jaki przewidziałem do tego modelu to ESU V5 Basic.

Podświadomie spodziewałem się, że coś może mnie niemile zaskoczyć. Po zamontowaniu dekodera przekręciłem pokrętło Multimausa i....lokomotywa nie poruszyła się. Silniczek wykonał mikro ruch po czym się zablokował. Wyraźnie był słyszalny dźwięk silnika. Po przekręceniu manipulatora w pozycję "0" dźwięk silnika stopniowo się zmniejszał, po czym ustał a silniczek ponownie wykonał mikro ruch do pozycji wyjściowej.

Czy macie jakieś pomysły co może był tego przyczyną? Wiem, że bez rozkręcania modelu się nie obejdzie, ale chciałbym zacząć od rzeczy która może być wg. Was najbardziej prawdopodobna. Będę wdzięczny za jakieś wskazówki ;).
 
OP
OP
D

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.553 499 107
#2
Koledzy, wiecie może jaką funkcję pełni ten element zaznaczony strzałką ? Jedyne miejsce które się do niego odnosi w instrukcji jest na drugim zdjęciu.
Co ciekawe, na płytce zakupionego EU44-008 (około 2 lata różnicy) tego elementu nie ma. Jednak 008 był kupiony fabryczne jako wersja DCC z dźwiękiem a 006 analogowy.

20250427_134736 33 80.jpg 20250427_182909.jpg
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
842 91 8
#6
Miałem nadzieję, że to będzie może rozwiązanie mojego problemu...:confused:
Mam również EU44 Roco, nieco nowszy wypust 73840 z dekoderem. Niestety, funkcji niewiele i lokomotywy osiągała pierwszą prędkość kosmiczną bez pytania o pozwolenie. Wymieniłem płytkę na najnowszą (Roco 142848), konieczny adapter (Roco 131375), dekoder Zimo Plux22 i jest gites.
Szkoda tego starego dekodera, ale co zrobić.
 
OP
OP
D

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.553 499 107
#7
Najlepiej byłoby filmik wstawić.
Zgadza się, obraz wart jest tysiąca słów.
Na pierwszym filmiku widać, że silnik wykonuje malutki ruch, po czym wraca do pozycji zero (https://www.youtube.com/shorts/keTElgLlfRc)

Na drugim filmie widać, że pomimo tego nawet lekkiego ruchu silnika wał kardana nie poruszył się ani odrobinę, chociaż w części umieszczonej w silniku widać również lekki ruch (https://www.youtube.com/shorts/Xm2Iw-rIwvY)

Trzeci filmik to połączenie pierwszego i drugiego (https://www.youtube.com/shorts/SLUV1PTeI5A)

No i co sądzicie ?:niepewny:
 

mariow-m1

Aktywny użytkownik
Reakcje
344 3 4
#12
Wymieniałem kiedyś wały kardana w swoim 008 bo miały "bicie". Ten element wskazany strzałką trzeba lekko odgiąć na bikini od dołu i wyskoczy. Zdrob tak z dwóch stron, wyjmij ślimaki i zobaczysz czy silnik wtedy ruszy.
 

Podobne wątki